درخشش شاسی بلند مفهومی آئودی در نمایشگاه شانگهای

۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ درخشش شاسی بلند مفهومی آئودی در نمایشگاه شانگهای

امسال نمایشگاه شانگهای از همیشه هیجان انگیزتر  و پر شورتر برگزار خواهد شد، چرا که برندهای معروف زیادی پس از یک سال غیبت به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، مجددا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به عرصه باز می‌گردند. کمپانی آئودی یکی از این خودروسازان است که با رونمایی از مدل مفهومی شاسی بلند الکتریکی جدیدش در این نمایشگاه، بار دیگر درخشید.

در Auto Shanghai امسال که مانند همیشه در کشور چین برگزار می‌شود، این برند آلمانی دست کم از چهار خودرو متفاوت رونمایی کرد. از بین این چهار محصول مختلف، A7L و A6 E-Tron Sportback توجهات زیادی را به خود جلب کرده و بین رقبا حسابی خودنمایی کردند.

شاسی بلند جدیدآئودی رونمایی شد

البته در جدیدترین رونمایی، شاهد یک شاسی بلند اسرار آمیز بودیم که تماما با کاورهای E-Tron پوشیده و همه شیشه‌هایش سیاه بود. این بدان معناست که کمپانی سازنده هنوز قصد ندارد اطلاعات و جزئیات کاملی از این مدل مفهومی در اختیار ما بگذارد و می‌خواهد که همچنان ما را انگشت به دهان نگه دارد.

همانطور که می‌دانید، مدل A7L با همکاری SAIC طراحی و تولید خواهد شد. این در حالیست که به نظر می‌رسد دیگر مدل‌های رونمایی شده، با همراهی و کمک FAW به مرحله تولید خواهند رسید. بنابراین شرایط برای این شاسی بلند مرموز نیز یکسان و به همین شکل خواهد بود.

این خودرو در حال حاضر چیزی جز یک مدل مفهومی نیست، اما قرار است در نیمه دوم سال میلادی جاری وارد مرحله تولید شود. تنها نکته‌ای که از این شاسی بلند الکتریکی جدید می‌دانیم، این است که طولی برابر با 191.7 اینچی (4.87 متر) دارد.

با این توصیفات، طول خودرو رمز آلود آئودی با مدل Audi E-Tron SUV برابری کرده و این دو را در یک گروه قرار می‌دهد. شایعات و اطلاعات جسته گریخته، مبنی بر این است که این محصول روی پلتفرم MEB گروه Volkswagen سوار خواهد بود، یعنی همان پلتفرمی که مدل‌های کوچک‌تر Q4 E-Tron و Q4 Sportback E-Tron از آن استفاده می‌کنند.

شاسی بلند اسرار آمیز آئودی

متاسفانه به دلیل پوشاندن شیشه‌ها با کاورهای سیاه رنگ، هیچ تصویر و تصور دقیقی از طراحی داخلی و امکانات فضای کابین این مدل مفهومی در دست نداریم. این بدان معناست که آئودی قصد دارد طرفداران به حدس و گمان و شایعه پراکنی پیرامون این خودرو ادامه دهند تا در مراسم رونمایی رسمی از مدل تولیدی، همه را شگفت زده کند.

از آنجایی که طول این شاسی بلند 4.87 متر است، گمان می‌رود که محصولی مشابه با Volkswagen ID.6 باشد. این رقیب آلمانی نیز در این نمایشگاه بزرگ حضور داشت و خوش درخشید. طول این فولکس واگن الکتریکی که سه ردیف صندلی دارد، دقیقا با طول این آئودی مرموز برابر است.

اگر این دو مدل را همتای یکدیگر در نظر بگیریم، احتمالا شاسی بلند آئودی مجهز به سیستم AWD کواترو و دو موتور الکتریکی خواهد بود که سر جمع 302 اسب بخار نیرو و 310 نیوتن.متر گشتاور تولید می‌کنند. البته که همچنان تاکید داریم که این‌ها همگی حدس و گمان هستند و باید در انتظار واکنش Audi آلمانی به این شایعات و اطلاعات پراکنده باشیم.

نویسنده و مترجم: پرستو مهدی قلیخان

منبع: motor1

فروش فوری خودرو کارکرده