آرین موتور از لاماری ایما رونمایی کرد

۱۶ بهمن ۱۴۰۰ آرین موتور از لاماری ایما رونمایی کرد

لاماری ایما، اولین محصول مونتاژی (تولید داخل) مجتمع صنعتی آرین پارس موتور رونمایی شد.

لاماری، کراس اوور تک دیفرانسیل سایز متوسط قرار است اواخر امسال و یا اوایل سال آینده وارد بازار رقابتی خودروهای چینی در کشورمان ‌شود. به نظر می‌رسد لاماری، رقیب اصلی دیگنیتی گروه بهمن در بازار خواهد بود.

گرچه هنوز قیمت قطعی این خودرو توسط گروه آرین اعلام نشده است، اما مدیران این شرکت بر این باورند که قیمت آن با محصولات تازه وارد به بازار ایران رقابتی است و پیش‌بینی‌ها رقمی کمتر از یک میلیارد تومان را نوید می‌دهند.

با این حال اما مدیر عامل آرین موتور اعلام کرد که بعد از اولین شماره گذاری و برگزاری جلساتی در کمیته خودرو وزارت صمت (بر اساس قیمت تمام شده محصول + سود شرکت) اعلام خواهد شد.

رونمایی رسمی لاماری ایما

مدیر عامل آرین موتور

روز جمعه ۱۵ بهمن ماه، اولین رونمایی رسمی لاماری ایما از مجتمع صنعتی آرین پارس موتور برای اصحاب رسانه برگزار شد.

در این مراسم محمدرضا سیفی، مدیرعامل آرین پارس موتور گفت: با خروج آمریکا از برجام در سال ۱۳۹۷، مشکلات متعددی پیش روی خودروسازان و واردکنندگان قرار گرفت که آرین موتور نیز از این قاعده مستثنی نبود. اما این شرکت توانست با تلاش فراوان تمامی خودروهای پیش فروش شده این شرکت را به مشتریان تحویل دهد.

به گفته او، دولت در همان زمان تصمیم گرفت تا واردکنندگان از ارز ۴۲۰۰ تومانی استفاده کنند که بر این اساس شرکت آرین موتور ۱۵۰۰ دستگاه پیش فروش با قیمت قطعی در گمرکات داشت؛ اما بعد از مصوبه سران قوا مبنی بر پرداخت مابه التفاوت نرخ ارز مسائلی به وجود آمد که این روند باعث تعویق درتحویل خودروها بعضا یک سال و نیم تا ۲ سال شد.

او با اشاره به فعالیت پیشین این شرکت که نماینده رسمی میتسوبیشی در ایران بود، گفت: در صورت آزادسازی واردات خودرو، فعالیت و واردات خودروهای میتسوبیشی توسط این شرکت ادامه دار خواهد بود و هیچ اختلالی در فعالیت لاماری ایجاد نخواهد شد.

سیفی با اشاره به آخرین رونمایی خودرو توسط گروه آرین اظهار کرد: در سال ۱۳۹۶ آخرین رونمایی خودرو این شرکت با محصول اکلیپس انجام شد اما شرایط با این خودرو یار نبود.

سیفی ادامه داد: پس از ممنوعیت واردات خودرو و مشکلات بعد از آن، به دنبال راهکاری برای حفظ مجموعه و اشتغال ایجاد شدیم که در نهایت تصمیم گرفته شد تا در کارخانه خمین (منطقه محروم) که قرار بود پیش از این محصولات میتسوبیشی در آن به  تولید برسد، تولید خودروهای تجاری و دو مدل ون در دستور کار قرار گیرد.

مدیر عامل شرکت آرین موتور ادامه داد: برای تولید محصول جدید ذهنیتمان بر خودروهای با کیفیت همانند محصولات میتسوبیشی بود که در نتیجه با همین تفکر، خودرو لاماری متولد شد؛ خودرویی در شان مشتری ایرانی، جوان پسند و جدید توسط یک شرکت معتبر چینی به تولید خواهد رسید.

ظرفیت تولید آرین موتور؛ سالانه 60 هزار دستگاه

سیفی با اشاره به اینکه در حال حاضر گروه آرین آمادگی تولید محصولاتی دیگر به غیر از لاماری را دارد و سال آینده نیز دو محصول جدید دیگر به خط تولید این شرکت اضافه می‌شود، اظهار کرد: ظرفیت تولید کارخانه خمین سالانه ۶۰ هزار دستگاه است. این کارخانه با هدف محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال برای منطقه تاسیس شده و قابلیت افزایش ظرفیت تا ۲۰۰ هزار دستگاه در سال را خواهد داشت.

او ادامه داد: تمام تلاش خود را می‌کنیم تا محصول لاماری با کیفیت و با خدمات پس از فروش گسترده به مشتریان عرضه شود.

عرضه دو محصول جدید آرین موتور در ۱۴۰۱

مدیران آرین موتور

در مراسم رونمایی از خودرو لاماری ایما، ابراهیم حجت زاده، مدیر بازاریابی شرکت آرین پارس موتور اظهار کرد: تولید خودروی سواری گروه آرین از دو سال گذشته در دستور کار این شرکت قرار گرفته بود.

او با اشاره به چشم انداز شرکت آرین موتور در زمینه تولید خودروهای سواری در ایران بیان کرد: تبدیل شدن به یک خودروساز پیشرو، چشم انداز آرین پارس موتور است تا با نام لاماری به خودروساز پیشرو در عرصه خودروهای پرمیوم تبدیل شود. از این رو نگاه به آینده‌ای سبز، حرکت در مسیر تولید خودروهای سبز نیز در این چشم انداز دیده شده است.

حجت زاده با اشاره به دلایل انتخاب نام و لوگو لاماری توضیح داد: برای تولد لاماری، از ابتدا به دنبال واژه جذاب و دلنشینی بودیم که در نهایت لاماری برگزیده شد. انتخاب لوگو گوزن به دلیل نماد حرکت و زیبایی و در عین‌حال فراست و آگاهی نسبت به محیط پیرامون است ضمن آن که رنگ سبز انتخابی نیز نماد قدرت طبیعت است.

وی با تاکید بر این که خودروهای برقی و خودران، آینده صنعت خودروسازی هستند و ما در گروه آرین نیز به دنبال نقش آفرینی در این عرصه هستیم، اظهار کرد: فارغ از قیمت بالا و کاهش قدرت خرید و محدودیت در انتخاب، کیفیت پایین خدمات و همچنین نبود قطعات از مشکلات اصلی در انتخاب خودرو به شمار می‌رود؛ از این رو تصمیم گرفتیم برای این موارد راه حل مناسبی داشته باشیم.

حجت‌زاده ادامه داد: توجه به مشتری مداری، اعتماد، بهبود مستمر و مسئولیت پذیری سرلوحه تولیدات ما در گروه آرین خواهد بود.

به گفته او، آرین موتور تلاش کرده است تا چشم انداز را به وضعیت داخلی محدود نکند چرا که در چند دهه اخیر تحولات زیادی رخ داده که یکی از این صنایع، خودرو بوده است از این رو امیدواریم در سال آینده سبد محصولات این شرکت را گسترش دهیم؛ از این رو دو محصول سدان در سگمنت C و کراس اووری در سگمنت B رونمایی خواهد شد.

طراحی خاص لاماری

معرفی طراحی لاماری

علیرضا محمدزاده، سرپرست روابط عمومی آرین پارس موتور با اشاره به طراحی ظاهری خاص این خودرو اظهار کرد: اولین چیزی که در طراحی لاماری چشم نوازی می‌کند، توجه به جزئیات است.

او ادامه داد: سطح کم شیشه‌ها در طراحی ظاهری این خودرو بدنه را بلندتر نمایش می‌دهد. این درحالی است که طراحی گلگیر عضلانی و خط شانه مواج و تهاجمی ظاهر لاماری را خاص‌تر جلوه داده است.

محمدزاده تاکید کرد: شاید در نگاه اول، این خودرو شبیه به کوپه باشد، اما به جرات می‌توان گفت که افراد قد بلند (۱۷۵ تا ۱۸۵)  در فضای سرنشینان عقب خودرو به راحتی جای می‌گیرند. لاماری ایما یکی از کامل‌ترین خودروهای موجود در بازار از نظر امکانات ایمنی و رفاهی است.

زمان عرضه و قیمت لاماری

هنوز زمان دقیق عرضه خودرو لاماری ایما مشخص نیست. قیمت لاماری نیز چندین پارامتر دارد که با توجه به مسائل ارزی کشور به زودی قیمت این خودرو و زمان عرضه آن اعلام خواهد شد.

مرحله اول عرضه این خودرو ۵۴۰ دستگاه است اما برای مرحله دوم خودروهایی با نسخه فول آپشن عرضه خواهد شد.

تولید سالانه لاماری

برای سال آینده ۳ هزار و ۶۰۰ دستگاه لاماری ایما تولید خواهد شد که این رقم در سال ۱۴۰۲ به ۵ هزار خودرو در سال افزایش خواهد داشت.

گارانتی لاماری ایما

گارانتی این خودرو ۶۰ هزار کیلومتر یا سه سال در نظر گرفته شده اما آرین موتور در حال برنامه ریزی برای افزایش میزان دوره گارانتی است.

مشخصات کلی لاماری ایما

توان موتور لاماری ایما ۱۹۵ اسب بخار، گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه و باک بنزین ۵۵ لیتری دارد.

ایمنی بدنه لاماری دارای ۷۶ درصد فولاد با مقاومت ۱۲۷۰ مگاپاسکال است.

این خودرو تمامی استانداردهای امنیت را شامل، سیستم  ABS(نسخه ۹ جهانی) و استانداردهای 85 گانه و 5 ستاره ایمنی در تست تصادف موسسه CNCAP چین را پاس کرده است.

لاماری به چه معناست؟

نام لاماری (Lamari) ترکیبی از حروف ابتدای عبارت Leader AutoMaker و حروفی از نام آرین (Arian) گرفته شده است. لاماری ایما (Lamari Ema) اولین محصول مونتاژی (تولید داخل) آرین پارس موتور، یک کراس‌اوور کامپکت است.

فروش آنلاین خودرو

نویسنده: نگار میرکریمی