جنجال خبری رژه بدرقه مومیایی پادشاهان مصر چه بود؟

۱۹ فروردین ۱۴۰۰ جنجال خبری رژه بدرقه مومیایی پادشاهان مصر چه بود؟

مصری‌ها با آدابی متفاوت و خودروهایی خاص، هفته گذشته مومیایی‌ ملکه‌ها و پادشاهانشان را به یک موزه جدید منتقل کردند.

مردم مصر همیشه و در هر شرایطی، احترام فراوانی برای پادشاهان و ملکه‌های خود قائل هستند، حتی حالا که صدها سال از مرگ آن‌ها می‌گذرد. آنطور که به نظر می‌رسد، آن‌ها تصمیم گرفتند که هفته گذشته به سال‌ها قبل سفر کرده و سنت‌های خود را به شکل مدرن و جدیدی احیا کنند. آن‌ها با آدابی متفاوت و خودروهایی عجیب و جالب، مومیایی بزرگان سلطنت تاریخشان را به یک موزه جدید انتقال دادند. حدودا 22 مومیایی در این رژه خاص و دیدنی از «موزه مصری» (Egyptian Museum) وارد آرامگاه ابدی و جدید خود، یعنی «موزه تمدن مصری» (Museum of Egyptian Civilization) شدند.

مراسم انتقال مومیایی به موزه جدید

این مراسم بزرگ و با شکوه حدودا مسافتی معادل پنج کیلومتر را در بر می‌گرفت و برای اجرای آن از خودروهای خاصی استفاده شد که به همان شکل و روش مصری و سنتی تزئین شده بودند. البته برای در امان نگه داشتن مومیایی‌های سلطنتی از آسیب‌های ناشی از جا به جایی، کمک فنرهای مخصوصی در این خودروها تعبیه شد تا خواب آرام فراعنه مشوش نشود و عملیات انتقال آن‌ها تا حد ممکن به آرامی به پایان رسد.

از آنجایی که قدمت این اجساد مومیایی شده به سال‌های دور بر می‌گردد، جا به جایی تابوت‌ها هم نیازمند تشکیلاتی مخصوص بود، بنابراین داخل آن‌ها با گاز نیتروژن پر شد تا عنصرهای خارجی باعث خوردگی و از بین رفتن اجساد نشود.

مراسم بدرقه مومیایی فراعنه به موزه جدید

کاروان سلطنتی توسط خودروهای محافظ محاصره شده بود و توسط اشخاصی با لباس و شکل و شمایل سنتی مصری دنبال می‌شد. همچنین به شکل نمادین، ارابه‌هایی طراحی شده بود که توسط اسب‌ها حرکت می‌کرد.

افراد مهمی مانند رئیس جمهور، سران یونسکو و سازمان توریسم جهانی نیز در این مراسم حاضر شده و از نزدیک شاهد این رژه پر شکوه بودند. به محض ورود کاروان سلطنتی به موزه جدید، به رسم احترام و یادبود، 21 توپ شلیک شد.

رامسس دوم (King Ramses II) یکی از معروف‌ترین پادشاهانی بود که مومیایی‌اش در این مراسم جا به جا شد. او به مدت 67 سال حاکم کشورش بود و به عنوان یکی از تاثیر گذارترین فراعنه تاریخ کشور مصر شناخته می‌شود. قدیمی‌ترین مومیامی منتقل شده نیز متعلق به سِکنِنِر (Seqenenre Tao) است. او آخرین پادشاه سلسه هفدهم بود و دوران سلطنتش به پیش از میلاد مسیح باز می‌گردد. مهم‌ترین و بزرگ‌ترین هدف از این رژه و جا به جایی، انتقال اجساد سلطنتی به محیطی امن‌تر و بهتر بود، اما با این حال سران کشور بزرگ مصر امیدوارند که این مراسم، صنعت گردشگری کشورشان را یک بار دیگر پس از سال‌ها درگیری سیاسی و البته مشکلات ناشی از همه گیری ویروس کشنده کرونا، زنده کند.

مراسم رژه انتقال مومیایی به موزه تمدن مصر

 

 

 

منبع: motor1

مترجم و نویسنده: پرستو مهدی قلیخان

فروش فوری خودرو کارکرده