شاسی بلندهای کیا منجی خودروساز کره ای در سال ۲۰۲۰

۱۶ بهمن ۱۳۹۹ شاسی بلندهای کیا منجی خودروساز کره ای در سال ۲۰۲۰

سال ۲۰۲۰ میلادی، از هر نظر سال سخت و طاقت‌فرسایی برای همه جهان بود و به نظر می رسد که شاسی بلندهای کیا منجی این خودروساز کره ای باشد.

سالی که ویروس کرونا در کل کشورها پخش شد و میلیون‌ها نفر مبتلا به بیماری کووید ۱۹ شدند. صدها هزار نفر هم جان خودشان را از دست دادند. برای جلوگیری از انتشار این ویروس، دولت‌ها قوانینی را برای فاصله‌گذاری اجتماعی و قرنطینه اعمال کردند که باعث شد تا بسیاری از کسب‌وکارها تعطیل شود و یا با تعداد کارکنان کمتری به فعالیت ادامه دهند.

شرکت‌های خودروسازی نیز از این امر مستثنا نبودند و مجبور شدند تولیدشان را کاهش دهند و همین امر باعث کاهش فروش و درآمدشان شد. خریداران هم به دلیل شرایط ناگوار اقتصادی، برای خرج کردن پول‌هایشان، شروع به برنامه‌ریزی و بودجه‌بندی کردند و این هم مزید بر علت شد تا خودروسازان از سال‌های قبل خودرو کمتری بفروشند.

بعد از گذشت یک ماه از سال ۲۰۲۱، شرکت‌های خودروسازی آمار فروش خود در سه‌ماهه پایانی سال ۲۰۲۰ را منتشر کردند و با توجه به اختلال در پروسه تولید و زنجیره تامین، بعضی از خودروسازان توانستند خودروهای بیشتری را به فروش برسانند و حتی رکورد فروش خودشان را بشکنند.

شرکت آئودی، به لطف خودروهای محبوبی مثل Q3 و ای ترون، آمار فوق‌العاده خوبی داشت و توانست به بیشترین میزان فروش در طول تاریخ حیات خود دست پیدا کند.

شاسی بلندهای جدید کیا 2020

آمار فروش کیا در سال ۲۰۲۰

خودروساز کره‌ای کیا نیز آمار فروش سه ماهه پایانی خود را اعلام کرد. بر اساس این آمار، میزان فروش این شرکت در پایان سال ۲۰۲۰ میلادی، ۵ درصد از سال قبلی بیشتر شده است و توانسته به درآمد ۱۵.۲ میلیارد دلاری دست پیدا کند.

سود عملیاتی پایان سال کیا دو برابر افزایش داشت و رقم ۱.۱ میلیارد دلار را نشان داد. همچنین سود خالص این خودروساز کره‌ای در سه ماهه آخر سال ۸۸۱ میلیون دلار محاسبه شد که نشان از رشد ۱۸۲ درصدی نسب به زمان مشابه سال قبل دارد.

کیا بین ماه‌های اکتبر تا دسامبر ۲۰۲۰ (مهر تا دی ۱۳۹۹) توانست ۷۴۲،۶۹۵ دستگاه خودرو در بازارهای جهانی به فروش برساند. فروش این شرکت در سه ماهه پایانی ۲۰۱۹، ۷۴۲،۷۳۳ دستگاه بود.

کره‌ای‌ها در سه ماهه پایانی ۲۰۲۰، حدود 137 هزار و 839 دستگاه کیا را خریدارای کردند که نشان از افت ۵.۲ درصدی فروش در بازار کره جنوبی دارد. اما فروش 605 هزار و 306 دستگاه در بازارهای جهانی، مثل آمریکا و هند، آمار این شرکت کره‌ای را ۱.۲ درصد افزایش داد.

 

آمار فروش کیا در سال ۲۰۲۰

شاسی‌بلندهای کیا در نقش منجی

بخش زیادی از این آمار فوق‌العاده خوب، مدیون فروش شاسی‌بلندهای کیا، مثل تلوراید، سلتوس و سورنتو و همین طور مینی ون کارنیوال است. مینی ون‌ها و شاسی‌بلندهای کیا ۵۸.۷ درصد از فروش کل این خودروساز کره‌ای را به خود اختصاص داده‌اند و همان طور که مشخص است همچنان در صدر پرفروش‌ترین اتومبیل‌های این شرکت باقی خواهند ماند.

درآمد خودروساز کره‌ای کیا در سال ۲۰۲۰، با ۱.۸ درصد افزایش به ۵۳ میلیارد دلار رسید و سود عملیاتی این شرکت نیز ۲.۸ درصد افزایش داشت و ۱.۸ میلیارد دلار شد. اما سود خالص این شرکت ۱۷.۷ درصد پیدا کرده که عدد ۱.۳ میلیارد دلار را نشان می‌دهد.

پیش‌بینی فروش کیا در سال ۲۰۲۱

با توجه به آمار و ارقام، سال ۲۰۲۱ برای کیا سال خوبی خواهد بود. طبق برآوردها، فروش جهانی این خودروساز کره‌ای با ۱۲.۱ درصد افزایش به ۲.۹۲ میلیون دستگاه می‌رسد. این آمار کمی جاه‌طلبانه است اما کیا در نظر دارد با عرضه اولین خودرو برقی مدرن خود، تنوع محصولاتش را گسترش دهد.

اولین خودرو برقی مدرن کیا در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ ارائه خواهد شد و به دنبال آن شش خودرو برقی دیگر تا سال ۲۰۲۷ به بازار می‌آید.

 

نویسنده: میلاد قزللو

فروش خودرو