شاسی بلندهای ۴۵۰ میلیونی بازار (۱۴۰۲)

۱ شهریور ۱۴۰۲ شاسی بلندهای ۴۵۰ میلیونی بازار (۱۴۰۲)

خودروهای شاسی بلند همواره با قیمت های متفاوتی به بازار عرضه شده اند، از ۱۰۰ میلیون تومان حدود ۱۰ سال گذشته تا یک میلیارد تومان امروز، از خودروهای چینی و کره‌ای تا خودروهای آلمانی و فرانسوی، همگی با قیمت هاب متفاوتی به بازار عرضه شده‌اند.

تفاوت قیمت شاسی بلندها همیشه زیاد بوده، مدل خودرو، نوع مصرف، کلاس خودرو، ظرفیت سرنشینان،  کمپانی عرضه کننده و امکانات آن از جمله مهم‌ترین دلایل تعیین قیمت آن ها بوده است.

همین دلایل باعث می‌شود تا هزینه طراحی و تولید خودروهای شاسی بلند بیشتر از خودروهای سدان و کامپکت شود و در نتیجه با قیمت بیشتری به دست مشتریان برسد. با این حال، شرکت‌های خودروسازی در تلاش هستند تا شاسی بلندها را با قیمتی تولید کنند تا افراد بتوانند با بودجه‌های متوسطی مثل ۴۵۰ میلیون تومان، برای خرید خودرو اقدام کنند.

ام وی ام X22 (اسپرت اکسلنت)

ام وی ام X22

ام وی ام X22 نام ایرانی است که شرکت مدیران خودرو برای شاسی بلند چری تیگو ۲ انتخاب کرده است. این خودرو را در اصل باید مدل کراس اوور ام وی ام ۳۱۵ دانست. ایکس‌۲۲ در سال ۱۳۹۶ با جعبه دنده ۴ سرعته اتوماتیک به دست مشتریان ایرانی رسید. این شاسی بلند چینی در ۴ تیپ لاکچری، اسپرت، اکسلنت و اسپرت اکسلنت عرضه می‌شود که هر کدام تفاوت‌های جزیی با هم دارند. تیپ اسپرت اکسلنت ترکیبی از دو تیپ اسپرت و اکسلنت است و ویژگی‌های هر دو تیپ را دارد که شامل سقف مشکی، حالت رانندگی اسپرت، گارد و رکاب است.

حدود قیمت: ۴۴۵ میلیون تومان

ام وی ام X33 S

طراحی ظاهری ام وی ام X33

ام وی ام X33 S شاسی بلند دیگری است که از سال ۱۳۹۵ در بازار ایران عرضه می‌شود. این شاسی بلند سومین فیس لیفت خودرو چری تیگو ۳ است که با نام دیگری به دست ایرانی‌ها رسیده است. X33 S یکی از جدیدترین خودروهای چری است و از این رو طراحی مدرن و جدیدی دارد. البته این طراحی بیشتر روی جلو و چهره این شاسی بلند اعمال شده است. نسل قبلی این خودرو دارای جعبه دنده CVT بود که در خودرو جدید تبدیل به گیربکس اتومات شده است.

حدود قیمت: ۴۵۰ میلیون تومان

جک S3

طراحی ظاهری جک اس ۳

جک S3 شاسی بلند کوچک محصول شرکت چینی JAC Motor است که در ایران توسط شرکت کرمان موتور مونتاژ و عرضه می‌شود. این خودرو در سال ۲۰۱۳ (۱۳۹۲ شمسی) در چین رونمایی شد و در سال ۲۰۱۴ (۱۳۹۳ شمسی) به دست مشتریان چینی رسید. دو سال بعد، یعنی در سال ۲۰۱۶ (۱۳۹۵ شمسی) تغییراتی روی جک S3 اعمال و مدل فیس‌لیفت آن به بازار آمد. اما ایرانی‌ها در سال ۱۳۹۶ با این خودرو آشنا شدند، البته نه مدل فیس‌لیفت، بلکه مدل اولیه‌ای که در سال ۱۳۹۲ تولید شده بود. با این حال طراحی خوب، امکانات متنوع و قیمت مناسب باعث شده تا فروش خوبی داشته باشد.

حدود قیمت: ۴۶۵ میلیون تومان

چانگان CS35

چانگان CS35

چانگان CS35 را ایرانی‌ها از سال ۱۳۹۳ و به عنوان یک خودرو وارداتی می‌شناسند. بعدها و در سال ۱۳۹۵ با آغاز همکاری سایپا و شرکت چینی چانگان، تولید این خودرو در ایران آغاز شد. عرضه چانگان CS35 مونتاژی باعث شد تا قیمت مدل‌های وارداتی این خودرو با کاهش مواجه شود. چانگان CS35 را ایتالیایی‌ها طراحی کرده‌اند و یکی از عوامل فروش خوب این خودرو، همین طراحی خوب است. این شاسی بلند چینی با دو گیربکس دستی و اتومات و پیشرانه ۱.۶ لیتری عرضه می‌شود.

حدود قیمت: ۴۶۸ میلیون تومان

فروش فوری خودرو

نویسنده: میلاد قزللو