بررسی همه جانبه شورولت کوروت کانورتیبل 2021

۱۹ آذر ۱۳۹۹ بررسی همه جانبه شورولت کوروت کانورتیبل 2021

با وجود اینکه بارها گفته شده، اما باید گفت که نسل هشتم شورولت کوروت خودروی فوق‌العاده‌ای است. کوروت اولین خودرو موتور وسط این برند آمریکایی است. این خودرو عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد و با وجود اینکه یک خودروی لوکس محسوب می‌شود، اما از نظر قیمتی مقرون‌به‌صرفه است. برای روزهایی که هوا خوب است، مدل کروکی آن، یعنی شورولت کوروت کانورتیبل 2021 می‌تواند لذت رانندگی را دو چندان کند.

درست است که شورولت کوروت از نظر فنی یک خودروی کروک (با سقف جمع‌شونده) است. در مدل معمولی این خودرو برداشتن سقف به صورت دستی انجام می‌شود و پنل سقف بخشی از فضای صندوق عقب را اشغال می‌کند. در شورولت کوروت کانورتیبل این مشکلات حل شده است.

سقف کوروت کانورتیبل 2021 با یک دکمه که روی در سمت راننده قرار دارد، جمع می‌شود و در بالای موتور قرار می‌گیرد. بدین شکل، فضای صندوق عقب را اشغال نمی‌کند و به راحتی می‌توان وسایل را در آن جا داد. یک موتور ۶.۲ لیتری V8 روی آن نصب شده و دارای یک سیستم تعلیق انطباق‌پذیر است. علاوه بر این‌ها، شورولت کوروت کانورتیبل همچنان یک خودروی ابر اسپرت است.

شورولت، بدون سقف هم خودروی جذابی است

غیرممکن است توجه کسی به این خودرو جلب نشود و نخواهد سوار کوروت شود، به بدنه آن دست بزند و یا حتی از آن عکس بگیرد. حتی اگر با شورولت کوروت به فروشگاه محل هم بروید، باز هم مردم سراغش می‌آیند و می‌خواهند که آن را از نزدیک ببینند. خودروهای زیادی هستند که نگاه‌ها را به سمت خود برمی‌گردانند، مثل مک‌لارن 720S و یا رولز رویس گوست، اما جذابیت هیچ کدام به پای شورولت کوروت کانورتیبل نمی‌رسد.

به جز رنگ آبی، کوروت C8 خودروی چشم‌نوازی است. خطوط تیز روی کاپوت، چراغ‌های جلوی نوک‌تیز و دماغه‌ای که شمایلی خشمگین دارد، حالتی تهاجمی به این خودروی آمریکایی داده است. خطوط کنار بدنه و ورودی‌های قلاب‌ شکل هوا که در خودروهای سوپر اسپرت به کار می‌رود، هوا را به موتور وسط کوروت انتقال می‌دهد. از آن جالب‌تر اینکه، سقف این مدل کوروت در طی ۱۶ ثانیه و در سرعت ۴۸ کیلومتر بر ساعت جمع می‌شود و در مدت کوتاهی از یک خودروی کوپه به یک خودرو کروک مبدل می‌گردد.

با جمع شدن سقف کوروت، طراحی داخلی آن به چشم می‌آید. دو صندلی این خودرو از نوع GT2 بوده و داشبورد و درهای خودرو با یک نوع چرم سفارشی روکش شده است. همچنین، جیر فوق‌العاده نرمی تمام فضای داخلی خودرو، از ستون‌های جلو تا عقب را می‌پوشاند.

با این حال، شورولت بهترین طراحی داخلی خود را برای کوروت انجام داده است. چرم به کار رفته از بهترین نوع چرم است و همین طور صندلی‌ها کیفیت فوق‌العاده‌ای دارند. هیچ نکته منفی در طراحی داخلی این خودرو دیده نمی‌شود، حتی یک قطعه کوچک ارزان‌قیمت و بی‌کیفیت هم در آن به کار نرفته است.

اما مثل مدل کوپه، فضای یکپارچه پشت خودرو به دو بخش کلاستروفوبیک تقسیم شده است. ردیف دکمه‌های میانی در این مدل حفظ شده و حتی بدون وجود سقف، میزان دید عقب و کناری خودرو بسیار کم است.

در بالای کنسول میانی یک نمایشگر لمسی ۸ اینچی قرار گرفته که از آن می‌توان برای کنترل سیستم صوتی و تصویری جدید شورولت استفاده کرد و روی آن سیستم عامل Apple CarPlay و Android Auto نصب شده است. اما نکته اصلی، کیلومترشمار دیجیتال ۱۲ اینچی کوروت است که پشت فرمان قرار گرفته. نمایشگر دیجیتال به راحتی قابل مشاهده بوده و میزان سرعت و مصرف سوخت را نشان می‌دهد اما در هنگام رانندگی روی پیست مسابقه، می‌توانید میزان نیروی جی و دما را نیز مشاهده کنید.

 

طراحی شورولت کانورتیبل 2020

موتور V8 قلب تپنده شورولت است

دقیقا در پشت سری صندلی‌ها، یک موتور ۶.۲ لیتری V8 قرار گرفته که ۴۹۵ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. پای‌تان را روی پدال گاز فشار دهید و آن وقت شورولت کوروت کانورتیبل در عرض ۲.۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. هر چند با اضافه شدن سیستم سقف متحرک به این مدل، وزن آن کمی افزایش پیدا کرده، اما همچنان شتاب فوق‌العاده‌ای دارد.

این خودرو از یک جعبه دنده ۸ سرعته دو کلاچه بهره می‌برد و همچنین موتور صدای گوش‌نوازی را برای علاقمندان خودرو تولید می‌کند، که البته بعد از جمع شدن سقف، این صدا بهتر شنیده خواهد شد.

طراحی خاص این خودرو باعث شده تا تعادل و راحتی خیلی خوبی در عملکرد کوروت دیده شود. حتی وجود سقف متحرک نیز، چیزی از پویایی و تحرک این شورولت کم نکرده است. فرمان نیمه دایره نیمه مربعی شکل این خودروی آمریکایی کاملا خوش دست بوده و به شما امکان می‌دهد تا چرخ‌ها را به راحتی کنترل کنید.

این خودرو مانند یک هیولا است و به راحتی و در کمترین زمان ممکن بزرگراه‌ها و جاده‌ها را پشت سر می‌گذارد و وقتی هم که از تمام قدرت موتور استفاده نمی‌کنید، برای صرفه‌جویی در مصرف سوخت، چهار سیلندر موتور V8 را غیرفعال کرده و به یک موتور V4 تبدیل می‌شود.

در هنگام رانندگی در بزرگراه‌ها و بدون وجود سقف ثابت، سر و صدای زیادی از جریان باد و موتور به کابین کوروت منتقل می‌شود، با این حال این یکی از موارد داشتن خودروی کروک است. اگر هوا خوب باشد، می‌توان سقف را جمع کرد و از رانندگی در فضای باز لذت برد.

 

طراحی داخلی شورولت کانورتیبل 2020

شورولت کوروت خودروی بهتری است

شورولت کوروت کانورتیبل تفاوت چندانی با مدل کوپه ندارد. این مدل کوروت خودروی فوق‌العاده‌ای برای رانندگی و با فرمان‌پذیری عالی است و بهترین کابین در بین محصولات شورولت هم متعلق به این خودرو است.

شورولت کوروت کانورتیبل ۶۷،۴۹۵ دلار قیمت دارد و فقط ۷۵۰۰ دلار از مدل کوپه گران‌تر است. می‌توان این خودرو را با پکیج 3LT (۱۱،۴۵۰ دلار) و یا پکیج Z51 پرفورمنس (۵،۹۹۵ دلار) ارتقا داد. بعد از ارتقا قیمت آن به ۹۰،۷۷۵ دلار می‌رسد، در صورتی که رقبای شورولت C8 قیمت‌های خیلی بیشتری دارند. برای خرید پورشه ۹۱۱ کابریو با ۱۱۲،۰۰۰ دلار پرداخت کرد و یا آئودی R8 با سقف جمع‌شونده ۱۸۲،۱۰۰ دلار آب می‌خورد و قیمت نجومی مک‌لارن 570S اسپایدر ۲۰۸،۸۰۰ دلار است. بنابراین شورولت کوروت کانورتیبل نه‌تنها مقرون‌به‌صرفه است، بلکه از نظر عملکردی، طراحی و ظاهر نیز با رقبایش برابری می‌کند.

 

نمایی از شورولت کانورتیبل 2020

 

نویسنده: میلاد قزللو