طراحی نیو EP9 به سبک BMW M5

۲۸ دی ۱۳۹۹ طراحی نیو EP9 به سبک BMW M5

زمانی بود که اگر شما در خیابان‌های شلوغ چین قدم می‌زدید انواع اتومبیل‌ها و سوپرکارهایی را مشاهده می‌کردید که پرچم‌دار کمپانی‌های معروف بودند. خودروهایی که با کمی دقت در آن‌ها متوجه تفاوت‌های ریز و کوچک شده و دیری نمی‌پایید که متوجه می‌شدید با سوپرکارهای کپی‌کاری چینی مواجه شده‌اید.

در ابتدای هر صنعت تازه‌، متوجه شده‌ای کپی‌کاری و تقلید در ابعاد مختلف امری اجتناب‌ناپذیر است و این فرضیه در خصوص صنعت خودروسازی چین نیز صدق می‌کند اما چینی‌ها با گذر زمان نیز دست از کپی‌کاری برنداشته و علاوه‌بر ابعاد فنی حتی در طراحی داخلی و خارجی نیز چشم به دست دیگر خودروسازان و طراحان مشهور آن‌ها دوختند.

هرچند با وجود تداوم سیاست کپی‌کاری تعدادی از کمپانی‌های چینی نیز به دنبال طراحی و تولیدات خاص خود رفته و با صرف هزینه زمانی و مالی موفق شده‌اند در حوزه‌های مختلف به موفقیت‌های چشم‌گیری نیز دست یابند اما همچنان صنعت خودروسازی چین با اختلاف فراوان در مقام اول کپی‌کاری قرار دارد.

جالب است بدانید در تازه‌ترین اقدام در حوزه‌های مرتبط با صنعت خودروسازی چینی‌ها پا را فراتر گذاشته و در حوزه تبلیغات خودروها نیز اقدام به تقلید بی ‌چون ‌و چرا کرده‌اند. این موضوع حتی برای چین که شهرت کپی‌کاری‌های آن جهانی است نیز زیاده‌روی است.

اسکی‌سواری به سبک BMW M5 اتاق E39

خودرو چینی نیو EP9

اگر پیگیر تبلیغات مدل‌های قدیمی بی ام و باشید احتمالا تبلیغات مرتبط با BMW M5 اتاق E39 مدل سال ۱۹۹۸ را مشاهده کرده‌اید. تبلیغی که در آن خودرو مذکور در یک فضای خلوت و مسطح با یک صدای انفجاری شدید شروع به حرکت می‌کند تا سرعت و شتاب فوق‌العاده خودرو را به رخ مخاطب بکشد. این ویدئو در زمان انتشار خود توانست به محبوبیت خوبی دست پیدا کند و دلیل این محبوبیت نیز آن بود که از ساختاری متفاوت نسبت به دیگر ویدئوهای تبلیغاتی برخوردار بود.

بی ام و در این ویدئو تبلیغاتی مرتبط با این محصول به جای تمرکز کردن روی کمپانی سازنده بر روی خودرو و ویژگی‌های خاص آن تمرکز کرد و از برجسته‌ترین ویژگی شاخص این خودرو به صورت غیرمستقیم صحبت به میان آورد. در واقع تمرکز اصلی در ویدئوی مذکور بر روی ویزگی‌های خاص و شاخص سوپرکارها بود و این تمرکز به واسطه اشاره غیرمستقیم به این محصول بی ام و صورت پذیرفت.

BMW M5 اتاق E39 در زمان عرضه خود به واسطه کیفیتی که داشت توانست به سرعت به شهرت و محبوبیت بالایی در سطح جهانی دست پیدا کند. این خودرو در ابتدا مخصوص بازار آفریقای جنوبی تولید شد اما به لطف کیفیت تولید و بیشتر از همه روش‌های ابتکاری بازاریابی محبوب تمامی خودرو دوستان شد.

حالا به تازگی یک کمپانی چینی حتی برای تبلیغ خودرو تولیدی خود نیز به کپی‌کاری روی آورده است و از ویدئویی که پیش از آن صحبت آن را به میان آوردیم الگو برداری کرده است. احتمالا دلیل این تقلید ناشیانه آن است که طراح کمپین تبلیغاتی تصور کرده که کسی ویدئوی تبلیغاتی  BMW M5 را به یاد ندارد و گذر حدودا ۲۰ سال کافی است که بتوان یک حرکت تبلیغاتی موفق را مجددا تکرار کرد.

در این ویدئو یک درگ ریس بین دو سوپرکار دوست‌داشتنی و محترم لامبورگینی آونتادور SVJ و  کونیگزگ اگرا R برگزار شده و خودروی سومی که مسیولیت فیلم‌برداری را به عهده داشته است موفق به کسب مقام اول می‌شود و این خودرو سوپرکار تولیدی شرکت نوپای چینی نیو / Nio با نام EP9 است.

با نیو EP9 بیشتر آشنا شوید

شرکت نیو این محصول اسپرت تمام الکتریکی دو نفره خود را با همکاری بخش مسابقات فرمولا E به مرحله تولید رسانده است و به واسطه آن موفق به ثبت رکورد در بخش‌های مختلفی شده ‌است. نیو EP9 به چهار موتور الکتریکی با قدرت حدودا ۳۳۵ اسب بخار مجهز است. این چهار موتور می‌توانند در مجموع ۱۳۴۱ اسب بخار قدرت و ۱۴۴۱ نیوتن‌متر گشتاور تولید کنند.

جالب است بدانید کمپانی این محصول خاص و شاخص خود را به دو باتری لیتیوم یونی مجهز کرده است که باتری‌های مذکور به واسطه آن به صورت غیرمستقیم خنک می‌شوند.

نیو EP9 می‌تواند در ۲٫۷ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر آن نیز برابر با ۷٫۱ ثانیه است. این خودرو می‌تواند نهایتا به سرعت ۳۱۳ کیلومتر بر ساعت برسد.

شرکت نیو به تازگی اعلام کرده که قصد دارد در خودروهای برقی خود از پکیج‌های باتری با ظرفیت بالاتر از ۱۵۰ کیلووات ساعت استفاده کند.

این پکیج‌های باتری برای تمامی محصولات نیو از جمله EP9 در دسترس خواهد بود و گفته می‌شود که از اواخر سال میلادی ۲۰۲۲ به مشتریان این کمپانی عرضه می‌شود.

این کمپانی در سال ۲۰۱۸ تلاش کرد که محصولات خود را با بسته‌های باتری ۷۰ کیلووات ساعت عرضه کند و در سال ۲۰۱۹ ظرفیت پکیج باتری این محصولات به ۸۴ کیلووات ساعت افزایش یافت. این ظرفیت سال میلادی گذشته به ۱۰۰ کیلووات ساعت رسید و حالا به نظر می‌رسد که تا ۲ سال دیگر شاهد حضور بسته‌های باتری با ظرفیت ۱۵۰ کیلووات ساعت خواهیم بود.

در مدل‌های جدید این شرکت بسته‌های باتری با ظرفیت بیشتر به صورت پیش‌فرض استفاده خواهد شد و در مدل‌های قدیمی مشتریان می‌توانند در صورت تمایل بسته باتری خود را ارتقاء دهند.

به عنوان نمونه نیو ES8 تولیدی سال ۲۰۱۸ در صورت بهره‌مندی از بسته باتری ۱۵۰ کیلووات ساعتی می‌تواند مسافتی در حدود ۷۳۰ کیلومتر را با یکبار شارژ‌ طی کند.

فروش آنلاین خودرو

نویسنده: زهرا ملکی