بازسازی و احیای طولانی ترین خودرو جهان

۱۴ فروردین ۱۴۰۱ بازسازی و احیای طولانی ترین خودرو جهان

خودروهای آمریکایی همیشه به ابعاد و اندازه بزرگشان معروف بوده‌اند و البته هنوز هم به این خاطر مشهور هستند. هر چند این روزها خودروهای سدان و شاسی‌بلند کادیلاک ابعاد و اندازه معقول‌تری پیدا کرده‌اند، اما در سال‌ها و دهه‌های قبل، کوچک‌ترین و جمع و جورترین ماشین کادیلاک هم در مقایسه با محصولات دیگر خودروسازان بزرگ محسوب می‌شد.

با وجود اینکه، خودروساز آمریکایی همچنان مدل محور بلند کادیلاک اسکالید ESV را تولید و عرضه می‌کند، اما سال‌ها است که دوران ماشین لوکس بزرگ شخصی و لیموزین سر آمده است.

این خودروهای بزرگ آمریکایی، به دلیل اندازه و همین طور ظاهرشان به کشتی زمینی معروف هستند و کادیلاک الدورادو با طول ۵۶۹۰ میلیمتر و عرض ۲۰۲۷ میلیمتر یکی از آنها است. آخرین و نهمین نسل الدورادو در سال ۱۹۷۸ به بازار آمد و بعد از آن به تاریخ پیوست.

هر چند دهه‌ها است که دیگر اثری از این کشتی زمینی در جاده‌ها و خیابان‌ها نیست، اما می‌تواند پایه‌ای برای طراحی و ساخت طولانی‌ترین خودرو جهان باشد.

معرفی طولانی ترین خودرو جهان

کادیلاک الدورادو American Dream

طولانی‌ترین خودرو جهان زاییده تفکرات طراح عجیب و غریبی به نام جی اوربرگ است. این ماشین در سال ۱۹۸۶ طراحی و ساخته شد، اما سال‌ها بعد خراب و تبدیل به قراضه شد. طولانی‌ترین خودرو جهان به American Dream (رویای آمریکایی) معروف بود و ۳۰.۴۸ متر طول داشت.

حالا، طولانی‌ترین خودرو جهان بازسازی و احیا شده و آماده است تا در جاده‌های عریض و خلوت رانده شود و مهم‌تر از آن عنوان و اعتبار خود را دوباره به دست بیاورد. خودرو «رویای آمریکایی» از قبل هم طولانی‌تر شده و الان ۳۰.۵ متر طول دارد.

به گفته صاحب طولانی‌ترین خودرو جهان، American Dream حال و روز خوبی نداشت، گوشه‌ای افتاده بود، قطعاتش زنگ زده بود و رسما آهن قراضه به حساب می‌آمد.

بازسازی و احیای این خودرو دو سال و نیم زمان برد و از قطعات سه ماشین برای انجام پروژه استفاده شد. موتور و لاستیک‌ها به طور کامل عوض شدند. سکوی فرود هلیکوپتر و استخر شنا نیز که از جالب‌ترین امکانات این خودرو به شمار می‌آیند، بازسازی شد.

در کادیلاک الدورادو American Dream

طولانی‌ترین خودرو جهان گنجایش ۷۵ سرنشین را دارد که می‌توانند از امکاناتش استفاده کنند. علاوه بر سکوی هلیکوپتر و استخر و فضای سبز که در عقب خودرو نصب شده، «رویای آمریکایی» میز بیلیارد و تختخواب آبی هم دارد.

عجیب‌ترین آپشن این خودرو سکوی فرود هلیکوپتر است. صاحب خودرو برای نمایش این آپشن، هلیکوپتری را به راحتی روی سکو فرود آورد. دلیل راحت بودن انجام این کار هم وزن ۱۱،۳۴۰ کیلوگرمی طولانی‌ترین خودرو جهان است.

 

صاحب خودرو قبول دارد که خودروهای لوکس لیموزین به درد استفاده روزمره نمی‌خورند. یکی از طرح‌هایی که برای بازسازی American Dream ارائه شد، تبدیل آن به خودرو برقی بود. اما برای این کار باید از ۲۶ موتور برقی برای ۲۶ چرخ آن استفاده می‌شد. البته شاید این کار در آینده انجام شود و آن وقت شاهد طولانی‌ترین خودرو برقی خواهیم بود.

طولانی‌ترین خودرو جهان که دو موتور زیر کاپوتش قرار دارد و نامش در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده، در موزه خودرو دزرلند پارک نگهداری می‌شود.

فروش آنلاین خودرو

نویسنده: میلاد قزللو