عجایب هفت‌گانه دنیای خودرو را بشناسید!

۲۶ فروردین ۱۳۹۹ عجایب هفت‌گانه دنیای خودرو را بشناسید!

این روزها کمتر کسی در دنیا است که اطلاعاتی درباره عجایب هفت‌گانه نداشته باشد، اما این پرسش مطرح است که آیا همه افراد به همان اندازه عجایب هفت‌گانه دنیای خودرو را هم می‌شناسند؟

دنیای خودرو به واسطه طراحی و رقابت منحصر بفرد کمپانی‌های بزرگ دنیا از خودروهای شگفت انگیز و خاص پر است. اما در این گزارش قصد داریم هفت خودرو عجیب دنیا را که به نوعی به عجایب هفت‌گانه خودرویی معروف هستند و حتی برخی از آن‌ها در لیست بهترین خودروهای خانوادگی جهان هم حضور دارند، بررسی کنیم.

۱.پورشه 911 (Porsche 011)

آیا در دنیای خودروهای اسپورت، مدلی نمادین‌تر و به یادماندنی‌تر از پورشه 911 وجود دارد؟ قطعا نه! مدل 911 شورشی عیله قوانین فیزیک بود. این مدل نشان داد با قرار دادن موتور در جای اشتباه نه تنها خودرو به راحتی کار می‌کند، بلکه می‌تواند الگوی بسیاری دیگر از خودروها و مدل‌ها در خلاقیت شود.

حالا حدود هفت نسل، یا همان 55 سال بعد، پورشه 911 همچنان زنده است و کار می‌کند، اما دوام آوردن در دنیای امروزی برایش کمی سخت شده است. حالاپورشه مانند یک عضو سن و سال دار در خانواده، مسیر توربوشارژ و هیبرید شدن خودروهای جوان را تماشا می‌کند و در جایگاه خودروهای شگفت انگیز دنیا قرار می‌گیرد.

خودروهای عجیب و غریب

۲.فورد ماستنگ (Ford Mustang)

این مدل فورد یکی از به یادماندنی‌ترین خودروهای نیرومند تاریخ است و همه را تنها با یک نگاه عاشق خود می‌کند. تنها کافی است نام “ماستنگ” را زمزمه کنید تا گوش‌ همه تیز شود، حتی اگر چیز زیادی درباره خودرو ندانند؛ اما همه می‌دانند این خودرو چقدر خاص و عزیز است.

زیبایی ماستنگ نه تنها نمایانگر خوبی این خودرو، بلکه نشان‌دهنده پلتفرم خاص آن است. کلمه ماستنگ گاهی اوقات توسط کلمه “شلبی” همراهی می‌شود و دل طرفداران را آب می‌کند؛ حالا پس از گذشت 55 سال از عمر این مدل، هنوز هم الگوی خودروهای نیرومند است.

 

عجیب‌ ترین ماشین های دنیا

۳.جگوار تیپ Jaguar E-Type/XKE

جگوار تیپ E تجسم یک خودرو خاص است. تنها نگاهی به خط و خطوط افسانه‌ای این مدل باعث می‌شود کسانی هم که به خودرو علاقه‌ای ندارند، ناگهان عشق به این دنیای خاص را در دل خود حس کنند. این مدل نماد نبوغ طراحی دهه 60 بریتانیا است.

انزو فراری از این مدل به عنوان زیباترین خودروی دنیا یاد کرده است. این مدل الهام بخش مدل E-Type امروزی است. به لطف وجود این جگوار، دنیای خودروسازی حالا جای بسیار بهتری نسبت به گذشته است.

 

ماشین عجیب و غریب

۴.فولکس واگن گلف GTI  Volkswagen Golf GTI

شاید این فولکس واگن اولین هات هچ تاریخ نباشد، اما جریانی به راه انداخت که باعث محبوب شدن این لیست عجایب هفت گانه خودرویی باشد. از آن پس بسیاری از خودروسازان تصمیم گرفتند از این مدل برای تولید هات هچ‌های خود الهام بگیرند.
حالا پس از گذشت 43 سال از تولد این خودرو، هنوز هم به یادماندنی‌ترین هات هچ تاریخ است.

 

عکس ماشین خفن

۵.مینی (Mini)

آستن سون (Austin Seven)، موریس مینی مینور (Morris Mini Minor)، آستن مینی کوپر (Austin Mini Cooper) و رو‌ور مینی (Rover Mini)، نام‌هایی هستند که زمان در یک دوره 43 ساله به خود دیده است. اصلا مهم نیست از چه نامی استفاده می‌کنید یا دقیقا چه شرکتی این مدل‌ها را تولید کرده است، چرا که تمامی دنیا آن‌ها را با نام “مینی” می‌شناسند.

 

عجیب ترین ماشین تهران

مینی یکی از شاخص‌ترین نمادهای بریتانیا پس از خاندان سلطنتی است. این نام فقط یک خودرو نیست، بلکه نبض تپنده جزایر برگزیت است که حالا در لیست عجایب هفت گانه خودرویی خودنمایی می‌کند.

 

۶.رینج روور (Range Rover)

رینج روور یا همان رنج روور هم یکی دیگر از نمادهای دنیای خودروسازی لوکس بریتانیاست. با گذشت 49 سال و 4 نسل از تکامل، این مدل همچنان وسیله نقلیه‌ای برای افراد مرفه است.

 

عکس ماشین

از نظر برخی‌ها، رینج روور راحت‌ترین خودرویی است که تا به حال سوار شده‌اند. از آنجایی که همه موارد در طراحی و ساخت آن در نظر گرفته شده است، می‌تواند یک خودروی مادام العمر باشد که در لیست عجایب هفت گانه خودرویی جای گرفته است.

 

۷.بوگاتی ویرون (Bugatti Veyron)

اگر بخواهیم یک پادشاه برای صنعت خودروسازی انتخاب کنیم، قطعا بوگاتی خواهد بود. طراحی این خودرو چشم بسیاری از خودروسازان را به روی افق‌های جدید مهندسی باز کرد، افق‌هایی که پیش از آن هرگز دیده نمی‌شدند؛ طراحی آن به اندازه‌ای خوب است که توانسته طرفدارهای بیشماری رو به خود جذب کند.

لازم به یادآوردی است که کوروش منصوری موسس بزرگ‌ترین شرکت تیونینگ جهان، بوگاتی ویرون و شیرون را تیونینگ کرده است که نا نام منصوری بسیار خبرساز شده است. جالب است بدانید که بوگاتی شیرون در لیست زیباترین خودروهای ۲۰۱۹ رتبه چهارم را از آن خود کرده است.

 

عجیب‌ خودروهای جهان

 

مترجم: پرستو مهدی قلیخان