بررسی فولکس واگن گلف R ۲۰۲۱

۷ بهمن ۱۳۹۹ بررسی فولکس واگن گلف R ۲۰۲۱

جدیدترین نسل فولکس واگن گلف R سریع‌ترین مدل این خودرو است. این خودرو مدل ۲۰۲۱، از خودروهایی مثل آئودی S3 اسپورتبک، بی ام و M135i و مرسدس AMG A35 قدرت بیشتری دارد.

ما در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که ابرهاچبک‌ها در جاده‌ها می‌تازند. در گذشته هیچ وقت تا این اندازه دستمان برای انتخاب یک خودرو هاچبک پرقدرت و خوش‌رکاب باز نبوده است، آنقدر که حتی تویوتا یاریس هم مدل هاچبک خود را وارد بازار کرده است.

فولکس واگن سابقه طولانی در زمینه تولید خودروهای هاچبک اسپرت دارد. محصولات فولکس در این کلاس با مدل GTI در سال ۱۹۷۶ میلادی شروع شد. با این حال، این برند آلمانی تصمیم گرفت تا در سال ۲۰۰۲، خودروی هاچبک اسپرتی را بر اساس مدل R32 تولید کند.

گلف آر ۲۰۲۱، پنجمین نسل از گلف است که نشان R روی آن قرار گرفته است. اگرچه خودروهای سری آر بعد از سال ۲۰۰۹ از موتور شش سیلندر بهره نبرده‌اند اما فولکس واگن گلف آر همچنان مثل مدل‌های ۱۸ سال گذشته، دارای چهار چرخ متحرک است و با تغییراتی که در سیستم کلاچ چند صفحه‌ای هالدکس به وجود آمده، این مدل گلف خودروی پرقدرت‌تری نسبت به نسل‌های قبلی شده است.

هاچبک سری آر از نسل چهارم موتورها EA888 فولکس واگن استفاده می‌کند. این موتور قبلا روی مدل جدید گلف GTI کلاب اسپرت سوار شده بود، اما برای گلف آر ۱۹ اسب بخار به آن اضافه شده است. حداکثر نیروی تولیدشده این موتور به ۳۱۵ اسب بخار می‌رسد و از این نظر قوی‌ترین خودروی سری گلف است.

این ۳۱۵ اسب بخار از طریق یک جعبه دنده به‌روزشده هفت سرعته دو کلاچه فولکس واگن (DSG) به چرخ‌ها منتقل می‌شود. طبق اعلام فولکس واگن، گلف آر جعبه دنده دستی نخواهد داشت.

مثل مدل‌های قبلی، در گلف آر جدید هم از سیستم اگزوز تیتانیوم آکراپوویک استفاده می‌شود. هر چند این سیستم اگزوز قدرت موتور ۲ لیتری گلف را افزایش نمی‌دهد اما وزن خودرو را ۷ کیلوگرم کم می‌کند و در حالت رانندگی اسپرت به کار می‌آید.

 

طراحی ظاهری فولکس واگن گلف R ۲۰۲۱

سیستم تعلیق جلو از نوع مک‌فرسون و سیستم تعلیق عقب از نوع چهار عضوی است. سری آر ۲۰ میلیمتر از مدل معمولی گلف ارتفاع کمتری دارد. رینگ‌های استاندارد در فولکس واگن گلف آر ۱۸ اینچی است. ترمزهای جلو نسبت به مدل GTI بزرگتر شده و با این وجود، ۶۰۰ گرم سبک‌تر است.

بیاید نگاه دقیق‌تری به سیستم چهار چرخ متحرک گلف آر داشته باشیم. این سیستم در شرکت بورگ وارنر تولیده شده و با افزودن یک دیفرانسیل مرکزی جدید، بازطراحی شده است. همچنین یک دیفرانسیل عقب الکترونیکی جدید از دیگر تغییرات بخش سیستم چهار چرخ متحرک این خودروی آلمانی است.

کنترل این سیستم را مدیریت دینامیک خودرو بر عهده دارد. هدف از این کار، ایجاد تعادل بیشتر بوده و با استفاده از یک حالت رانندگی جدید که در گلف آر استفاده شده، کیفیت سواری خودرو شبیه به مرسدس AMG A45 شبیه می‌شود.

مدل جدید آر، دارای پنج حالت رانندگی است: اقتصادی، آسان، اسپورت، مسابقه و شخصی. اما یک حالت رانندگی مخصوص فولکس واگن گلف آر طراحی شده که «نوربرگرینگ» نام دارد. دلیل این نام‌گذاری به دلیل این است که شاسی گلف آر بر اساس پیست اتومبیلرانی به نام نوربرینگ طراحی شده است.

در نمای خارجی گلف آر می‌توان به سپر جلو با ورودی‌های بزرگ هوا اشاره کرد، که مدل جدید را از دیگر مدل‌های گلف متمایز می‌کند. پایین درهای گلف دچار تغییر شده و یک باله پهن‌تر در عقب خودرو نصب شده است.

فولکس واگن گلف آر چه امکاناتی دارد؟

هنگامی که سوار گلف R شوید، با فضای داخلی کاملا اسپرت آن روبه‌رو می‌شوید. صندلی‌های اسپرت، فرمان اسپرت، دنده پشت فرمان بزرگ‌تر، پدال‌هایی با روکش استیل و نمایشگرهای دیجیتال از تجهیزات داخل کابین این فولکس است.

صندلی‌های جدید، کاملا بدن راننده و سرنشین را در برمی‌گیرند. این صندلی‌ها قابل تنظیم هستند و تنظیمات آن روی فرمان قرار گرفته است.

با وجود اینکه پلاستیک‌های استفاده شده در بخشی از داشبورد ظاهری ارزان به آن می‌دهد، اما کیفیت خیلی خوبی دارد. دو نمایشگر دیجیتال با وضوح بالای تصویر در این خودرو نصب شده است، که یکی از آنها جلوی راننده قرار دارد و دیگری به‌عنوان سیستم صوتی و تصویری در وسط داشبورد جای گرفته است.

شتاب ۰ تا ۱۰۰ فولکس واگن گلف آر ۴.۷ ثانیه است که با شتاب بی ام و M135i و مرسدس AMG A35 برابری می‌کند و از گلف GTI کلاب اسپرت با زمان ۶.۲ ثانیه، سریع‌تر است. گلف آر در هنگام شروع رانندگی، دارای لغزندگی در چرخ‌های جلو است اما بعد از آن خیلی نرم حرکت می‌کند.

گلف آر حس خوبی در هنگام رانندگی به راننده منتقل می‌کند و نسبت به گلف GTI چسبندگی بیشتری به جاده دارد. اصلاحات و تغییرات انجام‌شده در شاسی باعث شده تا گلف آر فرمان‌پذیری خیلی خوبی داشته باشد.

در مورد کیفیت سواری هم باید گفت که گلف آر در ناهموارترین مسیرها هم به راحتی حرکت می‌کند، بر خلاف مدل قبلی که در جاده‌های کمی ناهموار دچار مشکل می‌شد.

فولگس واگن گلف آر ارزش خرید دارد؟

طراحی داخلیفولکس واگن گلف R ۲۰۲۱

فولکس واگن گلف آر نه تنها انتظارات راننده را برآورده می‌کند، بلکه حتی بیشتر از آن را هم نشان می‌دهد.

گلف آر خودروی سریعی است. شاید به اندازه مرسدس AMG A-45 سریع نباشد، اما با رقبایش یعنی آئودی S3، بی ام و M135i و مرسدس AMG A-35 در یک سطح قرار دارد. همچنین این خودرو از هر نظری کاملا متعادل و متناسب است.

فناوری هوشمند شاسی گلف آر توانایی‌های تازه‌ای را در این خودرو در معرض دید قرار می‌دهد. این خودروی آلمانی سواری نرم و راحتی دارد و در حالت اسپرت هم باعث ایجاد هیجان در سرنشینان می‌شود.

در مجموع، با وجود اینکه فولکس واگن گلف آر ۵۲۰۰۰ دلار قیمت دارد، اما واقعا ارزش پولی که برایش خرج می‌کنید را دارد.

فولکس واگن گلف R مدل ۲۰۲۲ رونمایی شد

نمای عقب فولکس واگن گلف R ۲۰۲۱

فولکس واگن گلف  R مدل ۲۰۲۲ پس از مدت‌ها انتظار به طور رسمی رونمایی شد.

پر فروش ترین هاچ‌بک دنیا، یعنی گلف ۴۶ ساله شد. نسل اول این خودرو محبوب در سال ۱۳۵۳ به بازار آمد. نسل هشتم گلف با تغییرات بسیار زیاد ظاهری در ۲۰۱۹ معرفی شده بود. گلف R قدرتمندترین نمونه خودروهای گلف است. پیشرانه توربوشارژ ۲ لیتری این خودرو ۳۱۵ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتون گشتاور تولید می‌کند.

فولکس واگن این خودرو را با یک دیفرانیسل عقب جدید معرفی کرده است که می‌تواند قدرت را به صورت متغییر بین محورها تقسیم کند. گلف آر با استفاده از حالت دریفت (Drift Mode)  تمام گشتاور را به چرخ‌ها می‌رساند.

فروش فولکس واگن گلف R 2022از اواخر سال ۲۰۲۱ در آمریکا آغاز می شود.

نویسنده: میلاد قزللو