ورود فیات به جمع خودروسازان پاک تا ۲۰۳۰

۱۸ خرداد ۱۴۰۰ ورود فیات  به جمع خودروسازان پاک تا ۲۰۳۰

درست زمانی که خودروسازان یکی یکی برای رقم زدن آینده‌ای پاک و الکتریکی برای صنعت خودروسازی جهان اعلام آمادگی می‌کنند، یک کمپانی مهم دیگر نیز قصد دارد با موتورهای ناپاک و محصولاتی که آلایندگی زیادی تولید می‌کنند خداحافظی کرده و به جمع خودروسازان پاک بپیوندد.

به نظر می‌رسد که این مرتبه نوبت به فیات ایتالیایی رسیده است که تا سال ۲۰۳۰پیشرانه‌های دیزلی کارخانه‌هایش را از رده خارج کند.

مدت طولانی از زمانی که برند ایتالیایی فیات از یک مدل تمام الکتریک، یعنی ۵۰۰e رونمایی کرد، نمی‌گذرد. پس از گذشت مدتی، مدیرعامل این کمپانی خودروساز اروپایی اعلام کرد که نسخه دیگری از این محصول جمع و جور و دوست داشتی در راه است، یعنی نسخه «آبارت» (Abarth) که آن را به یک خودرو مسابقه‌ای برقی تمام عیار تبدیل می‌کند.

به نظر می‌رسد که این برند نه تنها قصد ندارد فقط به دو محصول الکتریکی بسنده کند، بلکه می‌خواهد مانند رقبای دیگری همچون سیتروئن، ولوو، هیوندای و… تا ۹ سال دیگر پیشرانه‌ها ناپاک را به کل کنار بگذارد؛ بنابراین پیش بینی می‌شود که تا پایان دهه میلادی جاری شاهد پیوستن خودروهای الکتریکی بیشتری به خط تولید کمپانی باشیم. Olivier François کسی بود که این پیام مهم را از سوی کمپانی استلانتیس که حالا بخش جدا نشدنی فیات است، مخابره کرد.

نمایی از فیات 500e

مدیرعامل فیات ایتالیایی در جلسه‌ای با Stefano Boeri، معمار معروف که با شاهکارهای هنری‌اش در شهر میلان شناخته می‌شود، اعلام کرد که قصد دارد خط مشی کمپانی را دگرگون کرده و حتی با ایجاد تغییراتی در ظاهر، باطن و ساختار شهر، کربن دی اکسید ناشی از پیشرانه‌های درون سوز را تا حد زیادی کاهش دهند. این بیانیه مهم چند روز پیش از «روز جهانی محیط زیست»، یعنی پنجم ژوئن، منتشر شد.

مدیرعامل فیات می‌گوید: «این وظیفه ما است که در سریع‌ترین حالت ممکن، خودروهای الکتریکی به بازار ارائه دهیم که هم قیمت خودروهای درون سوز هستند. ما در حال کشف قلمرو خودورهای پایدار هستیم و این بزرگ‌ترین پروژه ما خواهد بود. بین سال‌های ۲۰۲۵ تا ۲۰۳۰، خط تولید ما به مرور زمان مملو از محصولات الکتریکی خواهد بود. این یک تغییر اساسی برای فیات محسوب می‌شود.»

او در ادامه به یکی از مشهورترین پیست‌های اتومبیل‌رانی اشاره کرد که روی سقف یکی از کارخانه‌های فیات قرار دارد: «با افتخار اعلام می‌کنم که طی تنها چند ماه از حالا، این پیست افسانه‌ای که روی سقف کارخانه لینگوتو در شهر تورین قرار دارد، یه یکی از بزرگ‌ترین باغ‌های معلق اروپا تبدیل شده و بیش از ۲۸ هزار درخت را در خود جای خواهد داد.»

منبع: motor1

نویسنده و مترجم: پرستو مهدی قلیخان

فروش فوری خودرو کارکرده