فیلم‌های «سریع و خشن»؛ کشتارگاه خودروها

۹ فروردین ۱۴۰۰ فیلم‌های «سریع و خشن»؛ کشتارگاه خودروها

فیلم‌های اکشن و خودرویی «سریع و خشن» (Fast & Furious) برای اولین بار در سال ۲۰۰۱ روی پرده سینماها رفت و با نمایش خودروهای مختلف و صحنه‌های رانندگی هیجان‌انگیز و البته نابود کردن اتومبیل‌ها، بینندگان زیادی را جلب کرد.

«سریع و خشن» با الهام از فیلم اکشن «نقطه توقف» ساخته شد با این تفاوت که به جای موج‌سوارها، راننده‌ها و خودروها پایه و اساس داستان را تشکیل دادند و این مجموعه را تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین بلاکباسترها و پرخرج‌ترین فیلم‌ها تبدیل کردند.

هر فیلم جدیدی که از این سری تولید می‌شد، بودجه بیشتری دریافت می‌کرد و در نتیجه صحنه‌های اکشن نیز افزایش می‌یافت و خودروهای بیشتری نابود می‌شدند.

حالا بعد از گذشت ۲۰ سال از نمایش اولین فیلم، نهمین قسمت از این مجموعه نیز در سینماها به نمایش درمی‌آید و مطمئنا تعداد ماشین‌های نابودشده را افزایش خواهد داد.

سریع و خشن fast and furious

نابودی خودروها در سریع و خشن

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که در سری فیلم‌های «سریع و خشن» که از ۲۰ سال پیش ساخته می‌شود، چه تعداد خودرو نابود شده؟ از تویوتا سوپرا معروف پل واکر گرفته تا لیکان هایپراسپرت در فیلم هفتم.

برای هر کدام از خودروهای اصلی در فیلم سه یا چهار دستگاه برای بدلکاری و صحنه‌های اکشن تهیه شده است. به این صورت که گروهی از افراد متخصص، خودرو مورد نظر را عینا شبیه‌سازی کرده‌اند. پس حالا خیال طرفداران دوج چارجر R/T دومینیک تورتو راحت شد که این خودرو صدمه‌ای ندیده است.

خودرو اصلی با عنوان «قهرمان» یا «اول» مشخص شده و در صحنه‌های اکشن استفاده نمی‌شود. به جای آن، اتومبیل‌های بدلکاری به کار می‌رود. البته امکان دارد که خودرو اصلی شامل دو دستگاه باشد. بدین شکل، وقتی در نمای نزدیک می‌بینیم که پل واکر با خودرو به سمت اتومبیل وین دیزل می‌رود، بازیگران سوار خودرو اصلی هستند.

خودروهای شبیه‌سازی‌شده برای صحنه‌های اکشن، اتومبیل‌های اسقاطی و یا معمولی هستند که برای فیلم بازسازی شده‌اند. این ماشین‌ها به این دلیل مشابه هم هستند که بازیگران بتوانند از آنها به جای خودرو اصلی استفاده کنند.

بنابراین بینندگان اصلا نگران نابودی خودروهای جذاب فیلم نباشند.

سریع و خشن fast and furious

برای مثال، دوج چلنجر در فیلم دوم از قطعات سه خودرو اسقاطی ساخته شده یا ینکو شورولت کامارو از سر هم کردن قطعات بلااستفاده درست شده است. دوج چارجر هم که در صحنه آخر فیلم اول نابود شد، توسط یک مجموعه‌دار خریداری و بازسازی شد.

برای تویوتا سوپرا معروف پل واکر هم از هشت دستگاه خودرو استفاده شد. دو دستگاه خودروهای اصلی و یا قهرمان بودند و بقیه را برای بدلکاری درست کرده بودند. قیمت‌های این اتومبیل‌ها از ۲۴ هزار دلار شروع می‌شد و به ۱۹ هزار دلار، ۹۹۰۰ دلار و ۴۰۰ دلار می‌رسید. البته یک دستگاه تویوتا سوپرا هم به طور مجانی استفاده شد.

بنابراین «سریع و خشن» کشتارگاه خودروهای اصلی نیست، بلکه محل استفاده اتومبیل‌های اسقاطی است.

سریع و خشن fast and furious

تعداد خودروهای نابودشده

بر اساس فهرستی که توسط Screen Rant و شرکت بیمه Insure the Gap اعلام شده، در سریع و خشن یک (۲۰۰۱) ۷۸ دستگاه خودرو نابود شد. در سریع و خشن ۲ (۲۰۰۳) شاهد نابودی ۱۳۰ خودرو بودیم. سریع و خشن ۳ (۲۰۰۶) رکورد نابودی اتومبیل‌ها را به ۲۴۹ دستگاه رساند.

در چهارمین فیلم، سریع و خشن ۴ (۲۰۰۹) تعداد خودروهای نابودشده به ۱۹۰ دستگاه رسید. سریع و خشن ۵ (۲۰۱۱) آمار ۲۶۰ خودرو را نشان داد. سریع و خشن ۶ (۲۰۱۳) ۳۵۰ دستگاه خودرو را نابود کرد و در سریع و خشن ۷ (۲۰۱۵) شاهد از بین رفتن ۲۳۰ خودرو بودیم.

در مجموع ۱۴۸۷ دستگاه خودرو فدای صحنه‌های اکشن سریع و خشن شد. البته این آمار شامل قسمت هشتم و همین طور فیلم هابز و شاو نمی‌شود.

در سریع و خشن ۸ (۲۰۱۷) از ۳۴۸ خودرو برای صحنه‌های اکشن و اتومبیل‌رانی استفاده شد که مجموع خودروهای نابودشده در سری فیلم‌های «سریع و خشن» را به یک هزار و 835 دستگاه می‌رساند.

آن طور که شرکت بیمه محاسبه کرده، هزینه خودروهایی که در هفت فیلم اول سریع و خشن استفاده شده، بالغ بر ۵۲۷ میلیون دلار است.

سریع و خشن fast and furious

سرنوشت رویایی خودروهای نابودشده سریع و خشن

خودروهایی که در سری فیلم‌های سریع و خشن نابود شدند و از بین رفتند، هیچ کدام اتومبیل‌های خاصی نبودند. بیشتر آنها خودروهای معمولی بودند که در پارکینگ‌ها و انبارها رها شده و خاک می‌خوردند و با حضور در این فیلم‌های اکشن توانستند از شرایط غم‌بارشان رها و در اوج هیجان نابود شوند.

 

نویسنده: میلاد قزللو

فروش فوری خودرو کارکرده