مزایده شبیه ‌ساز لِجِندا ای ‌کلاسیک

۲۱ شهریور ۱۴۰۰ مزایده شبیه ‌ساز لِجِندا ای ‌کلاسیک

پینینفارینا در طول حیات حرفه‌ای خود مسئولیت طراحی بسیاری از شاهکارهای صنعت خودروسازی را بر عهده گرفته است؛ اما هنرهای این برند ایتالیایی تنها به خودرو ختم نمی‌شود و به زودی یکی از معروف‌ترین دستگاه‌های شبیه‌ساز رانندگی این کمپانی به مزایده گذاشته خواهد شد.

برند پینینفارینا متعلق به یک کمپانی خودروسازی ایتالیایی است. این نام آشنا و بزرگ شاهکارهای فراوانی در کارنامه درخشان خود دارد که از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به فراری ۴۵۸ اشاره کرد. این دو برند ایتالیایی، یعنی فراری و پینینفارینا اواسط دهه ۵۰ میلادی همکاری خود را آغاز کرده و در سال ۲۰۱۷ به آن پایان دادند.

شاید کمتر کسی بداند که هنر و سلیقه این برند تنها به طراحی و ساخت خودرو ختم نمی‌شود. این کمپانی اخیرا دستگاه‌ و سیستمی تولید کرده است که تجربه رانندگی با خودروهای کلاسیک را شبیه‌سازی می‌کند. البته باید بگوییم که این سیمولاتور هیچ وجه اشتراکی با شبیه‌سازهایی که در گیم نت‌ها یا شهربازی می‌بینید، ندارد!

معروف‌ترین دستگاه‌ شبیه‌سازی رانندگی که توسط این برند ایتالیایی ساخته شده، لِجِندا ای‌کلاسیک (Leggenda eClassic Simulator) نام دارد. البته مسئولیت و وظیفه ساخت آن به تنهایی بر دوش پینینفارینا نبوده و این برند لجندا ای‌کلاسیک را با کمک و همکاری The Classic Car Trust یا همان TCCT تولید و عرضه کرده است. این دستگاه که بیشتر شبیه به قایق موتوری است تا خودرو کلاسیک، تجربه رانندگی با خودروهای کلاسیک را برای شما شبیه‌سازی می‌کند. برندهای سازنده برای طراحی این سیمولاتور از سیسیتالیا ۲۰۲ (Cisitalia 202)، یکی از معروف‌ترین محصولات پینینفارینا ایتالیایی، بهره و الهام گرفته‌اند. قدمت این خودرو کلاسیک دو سرنشین به دهه 40 میلادی، یعنی بیش از ۸۰ سال پیش باز می‌گردد.

لِجِندا ای ‌کلاسیک

وجه اشتراک دیگری که بین خودرو اورجینال و این سیمولاتور پیشرفته تک سرنشین خودنمایی می‌کند، روکش تمام چرم تنباکویی کانِلی است که هر دو محصول از آن بهره می‌برند. بدون شک انتخاب این روکش با چنین رنگ و ظرافتی، جذابیت نسبی ظاهر لجندا ای‌کلاسیک را دو چندان کرده است. رنگ تنباکویی روشن کابین این شبیه‌ساز با بدنه نازک و نقره‌ای آن ترکیب جالبی تشکیل می‌دهد. رنگ نقره‌ای بدنه (Argento Vivo) بین کلاسیک دوست‌ها طرفداران بسیاری دارد. نکته جالب سیمولاتور لجندا ای‌کلاسیک، ال سی دی خمیده و نسبتا بزرگی است که راننده از طریق آن می‌تواند به تمامی نقاط دنیا سفر کند.

قطعا ساخت چنین دستگاهی با امکانات و فناوری روز دنیا به دشواری طراحی و ساخت یک خودرو کلاسیک واقعی نیست، اما بدون شک پیچیدگی‌های خاص خود را دارد. با این حال به نظر می‌رسد که ۹ نمونه اولیه دست ساز بوده و در کارخانه پینینفارینا واقع در کامبیانو ایتالیا تولید می‌شود. صاحبان این سیمولاتور می‌توانند از طریق یک نرم افزار خاص، از عضویت سه ساله در باشگاه ای‌کلاسیک (eClassic Club) لذت ببرند. این باشگاه دوستداران و طرفداران خودروهای کلاسیک را به صورت مجازی از سراسر دنیا گرد هم جمع می‌کند.

این دستگاه شبیه‌ساز هفدهم سپتامبر سال2022 با قیمت ۱۶۴ هزار دلار به مزایده گذاشته خواهد شد.

فروش فوری خودرو

نویسنده: پرستو مهدی قلیخان