جشن ۵۰ سالگی بی ام و M با لوگوی جدید

۸ آذر ۱۴۰۰ جشن ۵۰ سالگی بی ام و M با لوگوی جدید

در ماه‌های اخیر بارها درباره ۵۰ سالگی بی ام و M اخباری پخش شده و به همین مناسبت، خودروساز آلمانی از بی ام و M4 CSL رونمایی خواهد کرد. بخش خودروهای اسپرت بی ام و برنامه‌های دیگری نیز تدارک دیده است. بر این اساس، همه محصولات BMW M یا M Sport که از مارس ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۰) به بعد تولید می‌شوند، با لوگویی جدید و خاص به بازار خواهند آمد. لوگوی جدید با الهام از رنگ‌های کلاسیک بی ام و موتوراسپرت طراحی شده است.

جشن ۵۰ سالگی فقط به لوگوی جدید خلاصه نمی‌شود و آلمانی‌ها ۵۰ رنگ خاص و کلاسیک را برای طراحی ظاهری خودروهای بی ام و M در نظر گرفته‌اند تا به همین مناسب، محصولات جدید را با این رنگ‌ها ارائه دهند.

لوگوی جدید بی ام و M، یادگاری از قدیم

لوگوی بی ام و M

لوگوی جدید همان نشان دایره‌ای بی ام و با رنگ‌های آبی، سفید و مشکی است که نیم‌دایره‌هایی به رنگ‌های آبی، قرمز و بنفش آن را احاطه کرده‌اند. قدمت این لوگو به سال ۱۹۷۳ (۱۳۵۲ شمسی) برمی‌گردد که روی اولین خودرو مسابقه‌ای بی ام و موتوراسپرت GmBH نصب شد. این رنگ‌ها دوباره در سال ۱۹۷۸ (۱۳۵۷ خورشیدی) در مدل M1 به کار رفتند، البته در آن زمان به شکل خطوط مورب بود. از آن به بعد، این رنگ‌ها بخشی از هویت برند M شدند.

با وجود اینکه این رنگ‌ها برای جذب اسپانسر و حامی مالی انتخاب شده بودند، اما هر کدام از آنها معنی و مفهوم خاصی دارد. آبی به عنوان نماد بی ام و، قرمز به معنی مسابقات اتومبیلرانی و بنفش هم نشان‌دهنده ارتباط بین این دو است. البته در حال حاضر، به جای بنفش، از رنگ آبی تیره استفاده می‌شود.

نام بی ام و موتوراسپرت در سال ۱۹۹۳ (۱۳۷۲ خورشیدی) به بی ام و M که می‌شناسیم، تغییر پیدا کرد، اما ویژگی‌های قدرت زیاد، دینامیک تقویت‌شده و عملکرد اسپرت در محصولات M باقی ماند.

بی ام و M4

طرفداران این برند می‌توانند شاهد رنگ‌های کلاسیک و خاصی در خودروهای جدید باشند. از بین این ۵۰ رنگ، علاقمندان می‌توانند خودروهای جدید M را با رنگ‌های زرد داکار (که با E36 M3 معروف شد)، نارنجی فایر، آبی ماکائو، قرمز ایمولا، بنفش دایتونا و آبی فروزن مارینا بی ببینند و خریداری کنند.

به گفته فرانسیسکوس فان میل، مدیرعامل بی ام و M، با استفاده از نمادهای کلاسیک، شور و شوق ۵۰ سالگی با علاقمندان و هواداران خودروهای اسپرت تقسیم خواهد شد.

 

 

بی ام و رکورد فروش را در سال ۲۰۲۱ شکسته و طبق پیش‌بینی‌ها میزان فروش محصولات این شرکت در سال ۲۰۲۲ افزایش چشمگیری خواهد داشت. بی ام و M3 تورینگ اولین خودرو سال جدید خواهد بود و مدل جدید M2 نیز به بازار می‌آید. جذاب‌ترین خودرو جدید به مناسبت ۵۰ سالگی M، مدل ویژه بی ام و M4 کوپه است که با نام M4 CSL عرضه می‌شود.

فروش فوری خودرو

نویسنده: میلاد قزللو