بررسی مشخصات فنی مازراتی MC20 چیلو ۲۰۲۳

۲۶ خرداد ۱۴۰۱ بررسی مشخصات فنی مازراتی MC20 چیلو ۲۰۲۳

مازراتی سابقه‌ای پربار و غنی در مسابقات اتومبیلرانی دارد، سالیان سال با فراری همکار و شریک بوده و خودروهای به‌یادماندنی مثل MC12 را ساخته و به همین خاطر، نمی‌توان این برند ایتالیایی را به عنوان سازنده ماشین‌های اسپرت نادیده گرفت. اما به جز بحث فنی، حس و حال مالکیت یک خودرو اسپرت شیک، مازراتی را به یکی از پرطرفدارترین برندهای جهان خودرو تبدیل کرده است. پس حیف است که این برند جذاب به جای تولید خودروهای اسپرت کانورتیبل، انرژی خود را صرف کراس‌اوورها می‌کند.

با ورود خودرو کانورتیبل مازراتی MC20 چیلو هنوز هم می‌توان به این برند امید داشت. این خودرو نشان می‌دهد که مازراتی همچنان می‌تواند با یک طراحی زیبا، نگاه‌ها را به سمت خود جذب کند. چیلو از نظر مشخصات فنی اشتراک زیادی با مدل کوپه مازراتی MC20 دارد و ابرخودروی قدرتمندی است. واژه Cielo در زبان ایتالیایی به معنی آسمان است.

مزایا و معایب

+ طراحی ظاهری زیبا

+ مشخصات فنی یکسان با مدل کوپه

+ سقف پیشرفته شیشه‌ای

مشخصات فنی

موتور مازراتی MC20 چیلو با مدل معمولی یکسان است. این شرکت ایتالیایی اعلام کرده که این پیشرانه را در اختیار هیچ خودروساز دیگری نمی‌گذارد و از آن فقط برای محصولات پرفورمنس و اسپرت خود استفاده خواهد کرد. موتور V6 نتونو (Nettuno) ۳ لیتری توربوشارژ قدرتمند است و ۶۲۱ اسب بخار و ۷۲۹ نیوتن.متر گشتاور تولید می‌کند.

با وجود اینکه چیلو از شاسی فیبرکربن MC20 معمولی استفاده می‌کند، اما ساختار خودرو اسپرت همچنان یکپارچه است.

مشخصات کلی

نوع موتور

خورجینی بنزینی

حجم موتور

۳ لیتر

سیلندر / سوپاپ

۶ / ۲۴

تنفس موتور

توربوشارژ

قدرت

۶۲۱ اسب بخار

گشتاور

۷۲۹ نیوتن.متر

گیربکس

۸ سرعته اتوماتیک DCT

محور محرک

دیفرانسیل عقب

شتاب

۲.۹ ثانیه

سرعت

۳۲۲ کیلومتر بر ساعت

مصرف سوخت

۱۱.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

استاندارد آلایندگی

یورو ۶

فرمان

برقی

بدنه

اسپرت کوپه

نوع رینگ

آلومینیومی

ابعاد و ظرفیت ‌ها

طول

۴۶۹۹ میلیمتر

عرض

۱۹۶۶ میلیمتر

ارتفاع

۱۲۲۴ میلیمتر

فاصله محورها

۲۷۰۰ میلیمتر

وزن خالص

۱۵۸۷ کیلوگرم

تعداد سرنشین

۲ نفر

ظرفیت صندوق عقب

—–

حجم مخزن سوخت

۷۱ لیتر

قطر رینگ

۲۰ اینچ

آپشن ها و امکانات

کروز کنترل

دارد

کروز کنترل هوشمند

دارد

کنترل ایستایی در سربالایی

دارد

کنترل سرعت در سرازیری

دارد

کنترل کشش

دارد

کنترل پایداری

دارد

اتو پارک

دارد

سنسور جلو

دارد

سنسور عقب

دارد

رادار نقطه کور

دارد

رادار تغییر لاین

دارد

رادار تصادف جلو

دارد

رادار تصادف عقب

دارد

ترمز ضدقفل

دارد

ترمز کمکی

دارد

ترمز اضطراری

دارد

ترمز پارک برقی

دارد

اتولایت

دارد

چراغ روز

دارد

دکمه‌های کنترلی فرمان

دارد

گرم‌کن فرمان

دارد

نمایشگر اطلاعات و سرگرمی

دارد

ناوبری

دارد

نمایشگر هدآپ

دارد

دوربین عقب

دارد

دوربین جانبی

دارد

دوربین ۳۶۰ درجه

دارد

کیسه هوا

دارد

ورود بدون کلید

دارد

استارت بدون کلید

دارد

تهویه اتوماتیک

دارد

صندلی برقی راننده

دارد

صندلی برقی سرنشین جلو

دارد

گرم‌کن صندلی جلو

دارد

سردکن صندلی جلو

دارد

آینه بغل برقی

دارد

گرم‌کن آینه بغل

دارد

پانوراما

دارد

سانروف

ندارد

طراحی ظاهری

طراحی مازراتی MC20 چیلو ۲۰۲۳

طراحی ظاهری مازراتی MC20 چیلو شاهکار است. چیلو بر اساس MC20 ساخته شده و وقتی سقف شیشه‌ای آن جمع می‌شود، خودرو جذاب‌تری به نظر می‌رسد. زمانی هم که سقف شیشه‌ای روی خودرو را پوشانده، می‌توان با زدن یک دکمه، شیشه الکتروکرومیک شفاف را به یک شیشه مات تبدیل کرد.

باز و بسته شدن سقف ۱۲ ثانیه طول می‌کشد و در زمان بسته بودن، بادگیرهای برجسته پشت صندلی‌ها، ظاهری منحصربه‌فرد به مازراتی MC20 چیلو می‌دهد.

دیگر اجزای بدنه مثل چراغ‌های براق جلو و جلوپنجره کم‌ارتفاع با مدل معمولی MC20 یکسان است. شباهت چیلو با مدل معمولی با درهای پروانه‌ای ادامه پیدا می‌کند که به گفته طراحان به راننده و سرنشین اجازه می‌دهد راحت سوار و پیاده شوند. در قسمت عقب دو خروجی اگزوز و چراغ‌های کشیده قابل قرار دارد.

طراحی داخلی

کابین مازراتی MC20 چیلو ۲۰۲۳

بیشترین تغییر در فضای داخلی مازراتی MC20 چیلو، در محیط کابین اعمال شده است. بدنه کانورتیبل و سقف جمع‌شونده، باعث شده تا کابین این خودرو با مدل معمولی متفاوت باشد.

کابین با مواد باکیفیت ساخته شده و فیبرکربن حس و حالی خوبی به راننده می‌دهد. طراحی داخلی زرق و برق چندانی ندارد و کاملا مینیمال است، با این حال چیزی از هیجان رانندگی با ماشین اسپرت کم نمی‌کند. کیلومترشمار دیجیتال هوشمند، فرمان با روکش چرمی و کنترلر چرخان حالت رانندگی از دیگر المان‌های کابین است.

فضای بار مازراتی MC20 چیلو اصلا قابل مقایسه با مازراتی کواتروپورته نیست، اما این موضوع هیچ اهمیتی برای راننده و سرنشین یک خودرو اسپرت کوپه جذاب ندارد.

مازراتی MC20 چیلو؛ آبی آسمانی

نمای عقب مازراتی MC20 چیلو ۲۰۲۳

مازراتی MC20 چیلو مدل کانورتیبل MC20 است و به جز سقف پیشرفته شیشه‌ای که در ۱۲ ثانیه باز و بسته می‌شود، از نظر ظاهری تفاوتی با مدل معمولی ندارد. البته همچنان جذاب و زیبا است و با موتور قدرتمند ۶۲۱ اسب بخاری، در کمتر از ۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

هنوز خبری از قیمت مشخصی برای خرید خودرو مازراتی MC20 چیلو نیست، اما با توجه به اینکه جدیدتر از MC20 معمولی است و سقف شیشه‌ای خاصی دارد، احتمالا گران‌تر از مدل کوپه و با قیمت ۲۴۰ هزار دلار عرضه خواهد شد.

در این قیمت، چیلو با فراری پورتوفینو M که دو سیلندر بیشتر و قدرت کمتری دارد، رقابت می‌کند. مک‌لارن 720S اسپایدر هم یکی دیگر از رقبای مازراتی MC20 چیلو است، اما ۳۰۰ هزار دلار قیمت دارد.

فروش آنلاین خودرو

نویسنده: میلاد قزللو