پرفروش ترین خودروهای ولوو در ایران

۲ بهمن ۱۳۹۹ پرفروش ترین خودروهای ولوو در ایران

برند ولوو (Volvo) پیش از هر چیز با کامیون‌ها و کشنده‌های سنگین و نیمه‌سنگین خود در سطح جهان و به‌ویژه بازار ایران شناخته می‌شود. واژه ولوو ابتدا در سال ۱۹۱۱ میلادی برای نام‌گذاری سری جدیدی از بلبرینگ‌های شرکت صنعتی skf مورد استفاده قرار گرفت؛ چراکه این کلمه در لاتین به معنای «من می‌چرخم» مفهوم پیدا می‌کرد. با این حال این ایده خیلی زمان نبرد و از اسامی دیگری جهت نام‌گذاری محصول فوق استفاده شد.

در سال ۱۹۲۴ دو تن از مهندسان شرکت skf تصمیم گرفتند تا خودروهایی ویژه آب‌وهوای سرد و جاده‌های ناهموار سوئد تولید کنند. بدین ترتیب گروه صنعتی ولوو در سال ۱۹۲۷ اولین اتومبیل سواری خود را با نام ولوو ov4 روانه بازار کرد.

طی این سال‌ها شرکت ولوو در دو بخش سواری و تجاری مشغول به ساخت محصولات سبک و سنگین بوده است که در این بین کامیون‌ها و کشنده‌های ولوو در سطح بازار بسیار محبوب و پرطرفدار ظاهر شده‌اند.

بخش خودروهای ولوو در سال ۱۹۹۹ به کمپانی فورد آمریکا فروخته شد، اما این کمپانی آمریکایی تنها ۱۱ سال مالک آن بود، چراکه در سال ۲۰۱۰ هولدینگ صنعتی جیلی چین این خودروساز سوئدی را از مالک آمریکایی آن خریداری کرد.

خودروهای ولوو در ایران

در دهه ۹۰ شمسی برخی خودروهای ولوو با تیراژ مناسب توسط شرکت افرا موتور روانه بازار ایران شدند و توانستند با اعتبار برند و همین‌طور کیفیت ساخت عالی و ایمنی بالا مشتریان را به سمت خود جلب کنند. هر چند قیمت محصولات ولوو به دلیل مزایای خاص خود قیمت بیشتری از دیگر خودروهای وارداتی دارد.

ولوو XC90

ولوو XC90

ولوو XC90 یک کراس اوور میان سایز لوکس از خودروساز سوئدی ولوو است که در سال ۲۰۱۶ و در قالب نسخه‌های مومنتوم، آردیزاین و انسکریپشن به دست مشتریان ایرانی رسید. این خودرو سردمدار محصولات سبک و خودروهای ولوو در ایران به شمار می‌رود و یکی از پرآوازه‌ترین تولیدات این کمپانی است که از مزایایی همچون کیفیت ساخت بالا و امنیت مطلوب، آپشن‌های متنوع، شتاب و توان فنی مناسب، سطح بالای تجهیزات استاندارد و… سود می‌برد.

ولوو  XC90 به پیشرانه ۴ سیلندر توربوشارژر و سوپرشارژر T6 با حجم ۲ لیتر مجهز است و ۳۲۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن.متر گشتاور را به واسطه یک گیربکس اتوماتیک دوکلاچه ۸ سرعته و به سوی دو دیفرانسیل ارسال می‌کند. این خودرو لوکس ۲۰۲۵ کیلوگرمی قادر است در کمتر از ۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و مرز سرعت ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت را جابه‌جا کند.

تیپ انسکریپشن به عنوان مدل فول آپشن تقریبا تمامی آپشن‌های ایمنی رفاهی یک خودرو امروزی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد و از این حیث جزو فول آپشن‌ترین خودروهای موجود در ایران دسته‌بندی می‌شود.

دیلایت، چراغ‌های چرخشی، چراغ شوی، ترمز پارک برقی، ترمز اضطراری، فرمان برقی حساس به سرعت، گرمکن فرمان، سیستم صوتی با ۱۰ تا ۱۹ اسپیکر، نمایشگر لمسی ۹ اینچی، هداپ دیسپلی، دوربین‌های ۳۶۰ درجه و عقب و جانبی، بلوتوث، نمایشگر ۱۲.۹ اینچی پشت فرمان، ۶ کیسه هوا، پشت سری فعال، ورود و استارت بدون کلید، تهویه اتوماتیک چهارگانه هوشمند، صندلی‌های جلو با تنظیم ۱۲ حالته برقی، صندلی‌های عقب تاشونده سه‌تکه، گرمکن و سردکن و ماساژور صندلی‌های جلو، صندوق برقی، آینه‌های جانبی تاشونده با گرمکن، سقف پانوراما و سانروف جزو مهم‌ترین آپشن‌های این خودرو سوئدی به شمار می‌روند.

ولوو XC60

ولوو XC60 مدل ۲۰۱۴

اگرچه ولوو XC60 در سال ۲۰۰۹ روانه بازار جهانی شد اما تا سال ۲۰۱۳ جهت ورود به بازار کشور ما صبر پیشه کرد. کراس اوور جمع و جور لوکس، ابتدا با تیپ R دیزاین فیس قدیم مهمان پارکینگ منازل مشتریان ایرانی شد، اما خیلی زود نسخه فیس لیفت آن با طراحی ظاهری بسیار جذاب‌تر و در قالب مدل‌های ۲۰۱۴-۲۰۱۵ به دست خریداران رسید.

ولوو XC60 نیوفیس با سه نسخه SE LUX و آردیزاین و آردیزاین پلاس تحویل ایرانی‌ها شد که در این بین نسخه آردیزاین پلاس با کیت بدنه اسپرت و طراحی هیجان ‌انگیزتر در دسترس خریداران داخلی قرار داشت.

نیروبخش VOLVO XC60 یک پیشرانه ۴ سیلندر توربو به حجم ۲ لیتر و قدرت ۲۴۲ اسب بخار است. گشتاور ۳۵۰ نیوتن متری آن هم از طریق گیربکس ۶ دنده دوکلاچه اتوماتیک به محور جلو روانه می‌شد. شتاب صفر تا صد این کراس اوور لوکس ۱۸۳۳ کیلوگرمی ۷.۲ ثانیه و نهایت سرعت آن بیش از ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت است.

کروز کنترل هوشمند، کنترل کشش و کنترل پایداری، حسگرهای پارک، رادارهای نقطه کور و تغییر لاین و هشدار تصادف، سامانه تابلوخوان، ترمز پارک برقی، ترمز اضطراری، نور بالا و ارتفاع نور اتوماتیک، چراغ چرخشی، فرمان برقی حساس به سرعت، نمایشگر لمسی ۷ اینچی، صفحه کیلومتر دیجیتال، ۶ عدد کیسه هوا، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه هوشمند، صندلی‌های برقی جلو، گرمکن صندلی جلو، آینه‌های جانبی تاشونده برقی، سقف پانوراما و سانروف جزو مهم‌ترین تجهیزات این خودرو به شمار می‌رود.

ولوو C70 کروک

ولوو C70 کروک ۲۰۱۰

ولوو C70 کروک یک سدان دو در جمع‌وجور است که سقف فلزی آن قابلیت جمع شدن در محفظه عقب را دارد. این خودرو برخلاف معمول به یک موتور ۵ سیلندر ۲۰ سوپاپ به حجم ۲۵۲۱ سی سی مجهز شده است و حداکثر قدرت آن به ۲۳۰ اسب بخار در ۵۰۰۰ دور در دقیقه می‌رسد. نهایت گشتاور حاصل از این موتور نیز برابر ۳۲۰ نیوتن.متر است که توسط یک گیربکس اتوماتیک ۵ سرعته به چرخ‌های جلو انتقال داده می‌شود.

شتاب صفر تا صد ولوو C70 کروک ۸ ثانیه برآورد شده است و نهایت سرعت آن نیز مرز ۲۳۴ کیلومتر بر ساعت را در خواهد نوردید. میانگین مصرف سوخت این خودرو ۱۷۱۷ کیلوگرمی ۶.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و باک سوخت آن ۶۲ لیتر گنجایش دارد.

سامانه‌های کنترل کشش و پایداری، کیسه هوا برای سرنشینان جلو و جانبی، ۶ یا ۱۲ عدد اسپیکر، آینه‌های تاشونده برقی، صندلی چرمی، تهویه جداگانه برای سرنشینان جلو، حسگرهای پارک، سنسور باران، بلوتوث و ساب‌ووفر از جمله تجهیزات رفاهی ایمنی این خودرو به شمار می‌روند.

ولوو C30

ولوو C30 مدل ۲۰۱۴

ولوو C30 یک هاچبک دو در با طراحی ظاهری اسپرت و جذاب است که در قالب مدل‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ به دست مشتریان ایرانی رسید. یکی از کوچک‌ترین خودروهای ولوو در ایران از همان پیشرانه ۵ سیلندر ۲۵۲۱ سی سی مدل C70 بهره می‌برد و نیرویی معادل ۲۲۷ اسب بخار و ۳۲۰ نیوتن.متر گشتاور را از طریق یک گیربکس ۵ دنده اتوماتیک به محور جلو ارسال می‌کند.

شتاب، حداکثر سرعت و میانگین مصرف سوخت این خودرو به ترتیب ۷ ثانیه، ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت و ۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر برآورد شده است. سامانه‌های کنترل کشش و پایداری، تهویه مطبوع اتوماتیک، گرمکن صندلی‌های جلو، آینه‌های تاشونده برقی، دیلایت، کیف کمک‌های اولیه، ورود و استارت بدون کلید، سنسور باران و… در زمره مهم‌ترین تجهیزات ولوو C30 جای می‌گیرند.

ولوو V40

ولوو V40 مدل ۲۰۱۳

ولوو V40، هاچبک جمع‌وجور لوکس با طراحی ظاهری جذاب از سال‌۲۰۱۴ به بازار کشورمان راه پیدا کرد. ولوو V40 به عنوان یکی از کوچک‌ترین خودروهای ولوو رقیب تشریفاتی‌تر آلفارومئو جولیتا در ایران به حساب می‌آید و در قالب دو تیپ آردیزاین و آردیزاین پلاس به دست مشتریان ایرانی رسیده است.

پیشرانه ۵ سیلندر توربوشارژ این خودرو قادر به تولید ۲۱۳ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن.متر گشتاور است که توسط جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک پاورشیفت به محور جلو انتقال داده می‌شود. ولوو V40 قادر است در ۶.۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و حداکثر سرعت آن نیز ۲۳۵ کیلومتر بر ساعت برآورد می‌شود. ۷.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر میانگین سوخت مصرفی این خودرو هاچبک ۱۴۴۱ کیلوگرمی است.

از جمله مهم‌ترین تجهیزات تیپ آردیزاین پلاس می‌توان به این موارد اشاره کرد: به کروز کنترل، سامانه‌های کنترل کشش و پایداری و ضدواژگونی، حسگرهای پارک، سنسور باران، رادار نقطه کور و تغییر لاین و هشدار تصادف از جلو، ترمز اضطراری، ترمز ABS، ترمز EBD، اتولایت، تهویه اتوماتیک دوگانه، تنظیم ارتفاع نور خودکار، چراغ چرخشی و نورپردازی داخلی، فرمان برقی سه حالته حساس به سرعت، سیستم صوتی با ۸ اسپیکر، نمایشگر ۷ اینچی لمسی، بلوتوث، ۹ کیسه هوا، پشت سری فعال، ایربگ عابر پیاده، استارت بدون کلید، صندلی برقی راننده و سرنشین، گرمکن صندلی جلو، روکش چرمی صندلی، آینه وسط الکتروکرومیک، آینه‌های جانبی تاشونده برقی با گرمکن، سقف پانوراما، سانروف و کیت اسپرت بدنه.

فروش فوری خودرو

نویسنده: حسین باباپور