مراحل تحویل خودرو از نمایندگی

۲۹ مرداد ۱۴۰۱ مراحل تحویل خودرو از نمایندگی

خودرو در سال‌های اخیر تبدیل به یک کالای سرمایه‌ای شده است، بنابر این خریداران در هنگام معامله، باید توجه بسیاری به سلامت خودرو داشته باشد تا درگیر مشکلات احتمالی بعدی نشوند. شاید به نظر  برسد، همین که قیمت روز خودرو را بدانیم کافی است و خرید خودروی صفر از نمایندگی‌ها دیگر نیازی به کارشناسی و دقت ندارد اما آگاهی از مراحل تحویل خودرو می‌تواند در زمان صرفه‌جویی کرده و خرید مطمئنی را برای خریدار رقم بزند.

مدارک تحویل خودرو

تحویل خودرو از نمایندگی‌ها شاید در ظاهر کار ساده و آسانی به نظر برسد اما در واقعیت چنین نیست و باید مراحل مختلفی را طی کرد. یکی از مهم‌ترین بخش‌های تحویل خودرو از نمایندگی‌ها، تحویل گرفتن مدارک خودرو و صحت‌سنجی آن‌ها است.

توجه داشته باشید هنگام تحویل گرفتن خودرو باید برگه‌ای را امضا کنید که بنابر آن اعلام می‌کنید تمامی صحت تمامی مدارک خودرو صحیح است. پس بهتر است تمامی مدارک را با دقت بررسی کنید تا دچار مشکل نشوید چون نمایندگی‌ها بعد از امضای این برگه تعهدی نسبت به مدارک تحویل داده‌شده، ندارند.

بررسی فنی خودرو

خودرویی که از نمایندگی‌ها تحویل می‌گیریم، خودروی صفر است. بسیاری از افراد با این پیش‌فرض، بررسی فنی خودرو را سهل‌انگارانه انجام می‌دهند. اما بهتر است سلامت فنی و ظاهری خودرو کاملا مورد بررسی قرار گیرد.

بررسی ظاهر خودرو

علاوه بر بررسی سیستم فنی، دقت به جزئیات ظاهری خودرو هم حائز اهمیت است. در این بخش نیز باید به موارد مختلفی توجه کرد.

نکات مهم درباره تحویل خودرو از نمایندگی

  • وقتی می‌خواهید خودرو صفر را از نمایندگی تحویل بگیرد حتما درباره سرویس‌های اولیه و دوره‌ای سوال کنید تا اگر مشکلی برای خودرو به وجود آمد با ابطال گارانتی مواجه نشوید.
  • هنگامی که خودرو را به صورت اقساطی خریداری کرده‌اید درباره کل مفاد قرارداد و شرایط ثبت نام اقساطی خودرو اطلاعات کافی کسب کنید تا هنگام پرداخت اقساط مشکلی برای شما ایجاد نشود. دقت کنید که سند خودروهای اقساطی تا پایان اقساط در رهن شرکت خودروساز باقی خواهد ماند.
  • قبل از امضای قرارداد حتما تمام بندهای قرارداد را بخوانید تا بعد از امضای آن از تمامی تعهدات آگاه باشید.
  • بعد از تحویل خودرو منتظر سند آن باشید زیرا سند تنها به یک فرد تعلق می‌گیرد و باید منتظر باشید که پلاک به نام شما صادر شده و به نمایندگی ارسال شود. زمان صدور و ارسال پلاک ملی تقریبا پنج روز کاری زمان خواهد برد.
  • اگر قطعه‌ای از خودرو دچار مشکل باشد از تحویل آن پرهیز کنید.

نویسنده: فاطمه امین الرعایا