چشم و هم چشمی مرسدس با بی ام و برای تولید خودروهای برقی

۲۸ فروردین ۱۴۰۰ چشم و هم چشمی مرسدس با بی ام و برای تولید خودروهای برقی

مرسدس بنز به دنبال بی ام و، فولکس واگن و تسلا از تولید موتورهای بنزینی دست می‌کشد و فقط خودروهای تمام برقی تولید می‌کند. در حالی که کشورهای مختلف جهان شروع به واکسیانسیون سراسری برای مقابله با بیماری کووید ۱۹ کرده‌اند و تاثیرات منفی ویروس کرونا بر اقتصاد جهانی آرام آرام کم می‌شود، خودروسازان نیز برنامه‌های خود را برای ساخت و تولید خودروهای تمام برقی اعلام می‌کنند.

موتورهای بنزینی دیر یا زود از دور خارج خواهد شد، اما شرایط جدید ناشی از بیماری همه‌گیر جهانی، اوضاع را تغییر داده است. و حالا به لطف فروش فوق‌العاده خودروهای مرسدس بنز در ابتدای سال جاری، با سرعت بیشتری و زودتر از زمان اعلام‌ شده قبلی به سمت هدف خودروهای تمام برقی حرکت می‌کند.

برنامه مرسدس برقی تا سال ۲۰۳۰

مرسدس بنز AMG C63

به گزارش رویترز، اولا کالنیوس، مدیرعامل شرکت دایملر مرسدس، این خبر را در کنفرانسی ویدیویی با سرمایه‌گذاران تایید کرد.

طبق اعلام کالنیوس، مرسدس قصد دارد تا سرعت تولید محصولات برقی را بیشتر کند و زودتر به هدف تعیین‌شده برسد. این خودروساز آلمانی در سال ۲۰۱۹ متعهد شد تا سال ۲۰۳۰، نیمی از فروش محصولات خود در جهان را به خودروهای تمام برقی و پلاگین هیبریدی اختصاص دهد.

هنوز زمان دقیقی برای انجام این کار مشخص نشده اما به احتمال زیاد بین سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۹ خواهد بود. همچنین این شرکت قصد دارد دو کارخانه را در آلمان به تجهیزات و ابزارآلات تولید خودروهای برقی مجهز و به کارکنان خط مونتاژ آموزش دهد.

در ماه آینده، سدان پرچمدار لوکس مرسدس EQS عرضه می‌شود که روی پلتفرم برقی اختصاصی تولید شده است. سدان کوچکتر EQE به همراه دو مدل شاسی بلند از این خودروها در آینده به دست مشتریان می‌رسد.

هدف جدید مرسدس از آن جهت اهمیت دارد که باید از رقبایش جلوتر باشد. موفقیت تسلا انکارناپذیر است اما رقبا دارای نقاط ضعفی هستند. به عنوان مثال، برند بی ام و تا سال ۲۰۲۵ از پلتفرم جدید خود که هم برای تولید خودروهای برقی و هم برای ساخت خودروهای بنزینی به کار می‌رود، استفاده نمی‌کند و تازه فرض می‌گیریم که برنامه‌های شرکت سر وقت انجام شود. دیگر رقیب آلمانی مرسدس، فولکس واگن با سرعت در حال اجرای برنامه‌های خود با استفاده از پلتفرم‌های برقی است.

در این هفته، مرسدس جزییاتی را درباره مدل‌های جدید، به خصوص نسل جدید مرسدس AMG C-63 ارائه داد که از فناوری هیبریدی بهره می‌برد. خودروهای تمام برقی جدید مرسدس با نشان AMG عرضه خواهند شد در صورتی که برای خودروهای هیبریدی از عنوان E Performance استفاده می‌شود.

اتومبیل جدید روی پلتفرم معماری خودرو برقی مرسدس (EVA) تولید می‌شود. علاوه بر این، دایملر مراحل نهایی واگذاری خط تولید کامیون‌ها و اتوبوس‌های خود را می‌گذراند تا مرسدس به منابع بیشتری برای موفقیت در بازار خودروهای لوکس تمام برقی دسترسی داشته باشد.

آمادگی مرسدس برای پیشی گرفتن از بی ام و در ۲۰۲۱

با وجود تاثیرات منفی که ویروس کرونا روی صنایع و کسب‌وکارهای مختلف گذاشته، خودروسازان امیدوارند تا ۲۰۲۱ سال خوبی برایشان باشد.

مرسدس بنز آمار فروش خود برای سه ماهه اول سال جاری در بازار آمریکای شمالی را منتشر کرد. بر اساس این آمار، مرسدس بنز توانسته ۸۹ هزار و ۹۱۵ دستگاه خودرو سواری و ون را در ماه‌های ژانویه، فوریه و مارس به فروش برساند که نسبت به سال گذشته ۱۹.۵ درصد افزایش داشته است.

شاسی بلندهای کلاس GLC و GLE پرفروش‌ترین محصولات مرسدس بودند. طبق آمار منتشر شده، مرسدس ۷۸ هزار و ۲۵۶ دستگاه خودرو سواری فروخته و از بی ام و با ۷۱ هزار و ۴۳۳ دستگاه پیشی گرفته است. بدین ترتیب، مرسدس سال جدید را پرقدرت آغاز کرده و پرفروش‌ترین خودروساز در آمریکا تا اینجای کار است، در صورتی که بی ام و فروش بیشتری در سال ۲۰۲۰ داشت.

در سه ماهه اول ۲۰۲۱، مرسدس GLE با ۱۶ هزار و ۶۸۸ دستگاه پرفروش‌ترین خودرو این شرکت آلمانی بوده و بعد از آن مدل GLC با فروش ۱۵ هزار و ۵۶۹ دستگاه قرار دارد. مرسدس جدید کلاس E به همراه مدل CLS به فروش ۸۱۹۹ دستگاه رسیده و جلوتر از کلاس C با ۷۶۹۶ دستگاه قرار دارد.

با توقف تولید مرسدس بنز SLC، این خودرو کمترین میزان فروش را با ۱۹۸ دستگاه داشت و بعد از آن SL فقط ۳۱۱ دستگاه فروش داشته است.

فروش کلاس S با کاهشی ۵۵.۹ درصدی به ۱۰۴۳ دستگاه رسیده است و به همین دلیل مرسدس تغییراتی در کابین و فضای داخلی این مدل ایجاد خواهد کرد.

فروش آنلاین خودرو

نویسنده: میلاد قزللو