خداحافظی مرسدس بنز با نشان ستاره

۱۰ دی ۱۳۹۹ خداحافظی مرسدس بنز با نشان ستاره

زمانی بود که برندهای معروف جهان از یک نشان ایستاده روی دماغه کاپوت خودرو استفاده می‌کردند. می‌توان گفت یکی از شاخصه‌هایی که یک اتومبیل را به عنوان محصول یک برند از دیگر خودروها در جاده متمایز می‌کرد همین نشان ایستاده بود. مرسدس بنز کلاس E نیز یکی از همین خودروها بود که نشان ستاره سه گوش را روی کاپوت خود داشت. این نشان نه تنها در جاده‌ها بلکه در نماهای بسته فیلم‌های هالیوودی نیز محبوب بود. اما رفته رفته با برندسازی‌های به‌روز در بازار جهانی خودرو، تقریبا می‌توان گفت توجه‌ها از این نشان ایستاده برداشته شد. به این خاطر، شرکت مرسدس بنز قبل از این که تاریخ و گذر زمان به طور کامل این نشان سه گوش را محو کند، خود دست به کار حذف این نماد شد.

مرسدس بنزهای ای کلاس، پرچم دار میدان

مرسدس بنز ای کلاس در تمام نسل‌های خود به طور یکدست از نشان سه گوش بنز روی کاپوت خود استفاده کرده‌اند. جالب این جا است که مرسدس آمریکا تصمیم برداشتن این نماد را گرفت. طراحان مدل های برتر مرسدس بنز اعتقاد دارند که تاریخ انقضا این نماد و به طور کلی، نمادهای ایستاده به سر رسیده است و فضای دیجیتال که در جهان حکمرانی می‌کند، انواع ابزارهای دیگر را برای برندسازی تعریف کرده است. در حال حاضر، این نماد سه گوش تنها روی کاپوت سدان جدید E کلاس دیده می‌شود و Maybach GLS USV.

نشانی که همچنان دیده می‌شود

بر خلاف ایالات متحده آمریکا که به ندرت می‌توان در خیابان‌های ایالات آن هیچ کدام از مدل های برتر مرسدس بنز را با آرم ستاره ایستاده دید، کشورهای اروپایی همچنان از این مرسدس بنز e کلاس و نسل‌های آن که ستاره ایستاده را دارند، استفاده می‌کنند. در کشورهای قاره سبز، صاحبان ای کلاس هنوز این اجازه را دارند که از نمادهای این خودرو استفاده کنند. اما مرسدس بنز تنها با ستاره ایستاده شناخته نمی‌‎شود.

قاب بندی های مرسدس بنز E کلاس، کروم براق!

جدا از نشان ستاره سه گوش که تا دهه‌ها روی کاپوت مرسدس بنز ای کلاس جا خوش کرده بود، قاب بندی این خودرو با نوارهای براق کرومی هم برای خود دلبری خاصی دارد. دور پنجره‌ها، گلگیر، سپر و جلوپنجره این خودرو یک نوار نازک کرومی براق دارد که بلافاصله بعد از دیده شدن در ناخودآگاه نام مرسدس بنز را یادآوری می‌کند.

طرفداران مرسدس بنز، همان طرح اولیه

بدیهی است که مرسدس بنز ای کلاس از دهه 50 میلادی تا سال 2017 در حال تولید بوده است و نسل‌های آن حالا در تمام خاطرات ما حضور دارند. دل کندن از آن شمای کلی و تعریف شده مرسدس بنز ای کلاس کاری بس دشوار برای طرفداران برند مرسدس بنز است. برداشتن نماد ستاره سه گوش و قاب بندی کرومی ممکن است این خودرو را از چشم بسیاری بیاندازد. اما خبر خوب این است که طراحان و تصمیم گیرندگان برند معروفی مانند مرسدس بنز بسیار آینده نگرتر از آن هستند که تصمیم کلی بگیرند. به همین خاطر، طرفداران همان طرح اولیه مرسدس بنز ای کلاس همچنان می‌توانند از داشتن اتومبیلی با قاب بندی کرومی و ستاره ایستاده لذت ببرند و اگر بخواهند می‌توانند این مشخصات را در فهرست سفارش خود به مرسدس بنز ارسال کنند.

 

نام نویسنده: احسان والیان