بررسی مشخصات فنی مرسدس بنز EQA مدل ۲۰۲۲

۷ بهمن ۱۳۹۹ بررسی مشخصات فنی مرسدس بنز EQA مدل ۲۰۲۲

ماشین‌های کمپانی مرسدس بنز روزبه‌روز بهینه‌تر، کاربردی‌تر و بهتر می‌شوند. این خودروساز بزرگ پا به پای دیگر رقبای خود می‌تازد و سعی‌ می‌کند در جنگ بی‌پایان «بهتر بودن»، همیشه برنده باشد. امروز که رقابت اصلی و یکی از بزرگ‌ترین اهداف برندهای مختلف خودروسازی ارائه بهینه‌ترین محصولات است، نام این برند بیش از پیش در تیتر اخبار و هر گوشه دنیای خودرو به چشم می‌خورد.

با رونمایی از خودرو برقی مرسدس بنز EQA، این کمپانی محبوب حسابی غوغا به پا کرده است. به گفته مرسدس بنز و البته آمار و شواهد، این شاسی بلند جمع و جور یکی از بهینه‌ترین محصولات الکتریکی روز بازار خواهد بود.

مشخصات فنی

موتور مرسدس بنز EQA

مانند بسیاری از خودروهای برقی دیگر، مرسدس بنز EQA نیز مجهز یک موتور الکتریکی است. این پیشرانه می‌تواند ۱۸۸ اسب بخار نیرو تولید کند. پیمایش باتری لیتیوم-یونی ۶۶.۵ کیلووات ساعتی این شاسی بلند برابر با ۴۸۶ کیلومتر است. موتور که با قابلیت دیفرانسیل جلو ارائه می‌شود، ۳۷۵ نیوتن.متر گشتاور تولید می‌کند و سرعت را در ۸.۹ ثانیه، به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رساند. سیستم قدرت این ماشین مرسدس بر روی محور جلویی خودرو سوار است. البته که باتری درست در زیر کابین مسافران قرار دارد.

در زیر باتری، یک سیستم خنک‌کننده تعبیه شده است تا دمای آن را همیشه در حد متعادل نگه دارد. اگر سیستم جهت‌یابی به همراه هوش الکتریکی (Navigation with Electric Intelligence) فعال شود، دمای باتری در طول سفر بسته به شرایط، تغییر می‌کند.

آن‌طور که کمپانی سازنده می‌گوید شارژ باتری در کمتر از شش ساعت از ۱۰ درصد به ۱۰۰ درصد می‌رسد. اگر به یک شارژر پرسرعت دسترسی داشته باشید، این مدت زمان از ۶ ساعت به تنها نیم ساعت می‌رسد.

طراحی ظاهری

طراحی مرسدس بنز EQA

از لحاظ طراحی ظاهری، مرسدس بنز EQA از خوش تیپ‌های بازار است. این محصول بنز از لحاظ ظاهری، تا حد بسیار زیادی به خودروهای مجهز به موتور درون‌سوز و البته بنز GLA معروف و پرطرفدار شباهت دارد. با این رویکرد هوشمندانه طراحی، مشکل کسانی که از ظاهر خودروهای الکتریکی هم خوششان نمی‌آید، حل می‌شود.

بدنه این کراس اوور در فاصله ۲۰ سانتیمتر از زمین قرار دارد. خود مرسدس بنز می‌گوید که طراحان برای ساخت این ماشین بهینه، از بدنه GLA استفاده کردند، اما از آنجایی که طراحی خودروهای درون‌سوز برای ماشین‌های الکتریکی مناسب نیست، تغییرات زیادی اعمال و در نهایت بنز EQA جدید ساخته شد.

از دیگر مواردی که در بدنه این ماشین الکتریکی تغییر کرده و تاثیر مثبت و البته بسزایی بر ظاهر آن داشته‌ است، می‌توان به جلوپنجره جدید و زیبا اشاره کرد. این جلوپنجره با چراغ‌های نو همراه می‌شوند تا ظاهر زیباتری به این ماشین مرسدس ببخشند.

در بخش پشتی، شاهد چراغ‌هایی هستیم که از نو طراحی شده‌اند و زمین تا آسمان با چراغ‌های GLA اورجینال متفاوت هستند. به‌طور کلی، طراحی بخش جلویی و پشتی با یکدیگر هماهنگ هستند و از لحاظ زیبایی ظاهری به هارمونی می‌رسند. چرخ‌های ۱۸ اینچی، گیرایی ظاهری مرسدس بنز EQA را کامل می‌کنند. این محصول جدید در عین سادگی، بسیار شیک است.

طراحی داخلی

کابین مرسدس بنز EQA

بدون شک در اولین نگاه، متوجه شباهت کابین و طراحی داخلی مرسدس بنز EQA الکتریکی به دیگر خواهر و برادرهایش می‌شوید. البته این شباهت در حدی نیست که آن‌ها را دوقلو بدانیم، چرا که کابین یک خودرو برقی با ماشین‌های بنزینی، درست به اندازه طراحی بیرونی آن‌ها با یکدیگر متفاوت است.

بسته به ورژن انتخابی شما، مواردی مانند دکوراسیون داخل کابین، روکش چرم صندلی‌ها (که با بخش‌های پارچه‌ای همراه می‌شوند) و موارد این چنینی و البته نمایشگر دیجیتالی پشت فرمان، متفاوت هستند. با اینکه این محصول با ماشین‌های لوکس مرسدس بنز هم رده نیست، اما طراحی داخلی باکلاسی دارد.

آپشن ها و امکانات

کابین مرسدس بنز EQA

مرسدس بنز EQA جدید با امکانات و آپشن‌های زیادی ارائه می‌شود که برخی از آن‌ها استاندارد و برخی دیگر دلخواه هستند. به‌طور مثال، در صندوق عقب برقی است و نیازی نیست آن را با فشار دادن یک شاسی از داخل کابین باز کنید.

یکی از مهم‌ترین امکانات استاندارد این کراس اوور جمع و جور، پمپ گرمای آن است. این پمپ نیروی تلف‌شده حاصل از فعالیت موتور الکتریکی را می‌گیرد و به کمک آن داخل کابین و سرنشینان را گرم می‌کند.

نباید فراموش کنیم که این محصول، با یک شارژر ارائه می‌شود که در موارد نیاز و عدم دسترسی به شارژ و ایستگاه مخصوص، می‌توانید از آن استفاده کنید.

برای نورپردازی داخل کابین ۶۴ رنگ ارائه می‌شود و جنس روکش فرمان نیز از جنس چرم است. این امکانات با موارد دیگری مانند دوربین مخصوص پارک، سیستم‌های هوشمند دستیار راننده، قابلیت اتصال به تلفن همراه هوشمند یا اپلیکیشن Mercedes Me تکمیل می‌شود. هیچ کدام از جزئیات ریز و ضروری از چشم مرسدس بنز در پنهان نمانده‌اند.

قیمت مرسدس بنز EQA در بازار

نمای عقب مرسدس بنز EQA

همان‌طور که گفتیم برای این محصول یک پمپ گرما در نظر گرفته شده است که نیروی اضافی حاصل از فعالیت موتور را به گرما تولید می‌کند. به کمک این تکنولوژی هوشمندانه، ذره‌ای انرژی هدر نمی‌رود و همین باعث می‌شود که مرسدس بنز EQA 2021، به یکی از بهینه‌ترین محصولات کمپانی سازنده و البته بازار تبدیل شود.

قیمت مرسدس بنز EQA در مقایسه با طراحی زیبای ظاهری و مشخصات فنی آن بسیار مناسب است. این ماشین میان‌رده به‌راحتی رقیب پرچمداران دیگر کمپانی‌ها می‌شود و آن‎ها را بدون هیچ سختی و مشکلی کنار می‌زند.

فروش فوری خودرو

نویسنده: پرستو مهدی قلیخان