معرفی مرسدس بنز EQC، اژدهای الکتریکی عصر جدید

۲۸ بهمن ۱۳۹۹ معرفی مرسدس بنز EQC، اژدهای الکتریکی عصر جدید

هر چه بیش‌تر پیش می‌رویم، اتومبیل‌ها در مرتبه‌ای سازگارتر با طبیعت قرار می‌گیرند. پر بیراه نیست اگر بگوییم مرسدس EQC از این‌ دست اتومبیل‌ها است. اتومبیلی راحت و عاری از هرگونه مواد الکتروشیمیایی. بله درست شنیده‌اید! الکتروشیمیایی. بسیاری از خودروهایی که تولید می‌شوند بعد از اسقاط شدن تبدیل به یکی از مخرب‌ترین زائده‌های طبیعی می‌شوند. اما این مرسدس بنز و دیگر مرسدس‌های تازه تولید شده مانند مرسدس بنز EQA 2021 همگی با این هدف تولید شده‌اند که تا حد بالایی سازگار با محیط زیست باشند. از میان مرسدس‌های تازه تولید شده، امروز به بررسی مرسدس بنز EQC خواهیم پرداخت.

شباهت و تغییرات قابل توجه EQC

طراحی مرسدس بنز 2021 الکتریکی

تا به حال سوار شدن بر SUV های مرسدس بنز را تجربه کرده‌اید؟ زمانی که در  مرسدس بنز EQC قرار می‌گیرید همان حسی را خواهید داشت که در اس یو وی‌های تولید شده مرسدس بنز داشته‌اید. البته این شباهت همراه با تفاوت‌هایی است. به عنوان مثال، بی صدا بودن و قدرت الکتریکی که در مویرگ‌‌های فنی این خودرو جریان دارد حسی متفاوت را به سرنشینان خود القا می‌کند. از موتور احتراق گرفته تا اگزوز و مخزن و سیستم سوخت رسانی و البته انتقال قدرت در مرسدس بنز EQC متفاوت از دیگر خودروها است. شاید با خود بگویید که این تغییرات تنها شامل حال قسمت فنی خودرو می‌شود. اما همین تغییرات را می‌توان در طراحی ظاهری خودرو نیز احساس کرد. مرسدس بنز ترجیح می‌دهد که در اعمال تغییرات در یک مدل خاص مانند EQC طراحی داخلی و طراحی خارجی را با هم تغییر دهد و یکپارچگی را در تمام شاخصه‌های خودرو حفظ کند.

نمای واضح از الکتریسیته

یکی از ویژگی‌های اصلی مرسدس بنز EQC این است که در طراحی ظاهری آن می‌توان به وضوح فهمید که این خودرو تابع قواعد الکتریکی است و مانند دیگر خودروهای تازه تولید شده وارد عصر جدید الکتریسیته شده است. اگر به قسمت جلو این خودرو نگاه کنیم متوجه یک نوار ممتد نوری در مرز کاپوت با جلو پنجره می‌شویم که عرض خودرو را پوشش داده است. این نوار نوری حرکت مویرگی الکتریسیته در تمام اجزای این خودرو را برای ما به نمایش درمی‌آورد. کاپوت کشیده با تورفتگی‌ها و برآمدگی‌های به‌جا و درست یکی دیگر از زیبایی‌های ظاهری این خودرو است. شکل کلی بدنه EQC شبیه به SUVهای این برند معروف است اما با جهشی قابل توجه و ظریف‌کاری‌های چشم نواز. جلو پنجره این اتومبیل از بافت لانه زنبوری معمول پیروی نمی‌‎کند و بیش‌تر نمای پلاستیکی براق را به نمایش می‌گذارد. پا رکابی‌های آلومینیومی در دو طرف خودرو می‌تواند نمادی از آماده به حرکت بودن این خودرو باشد. قسمت عقب خودرو نیز از همان شکل و شمایل قسمت جلو پیروی می‌کند. چراغ‌های عقب شکلی نواری دارد و در نوع خود منحصر به فرد است.

حس رانندگی

نمای عقب مرسدس بنز EQC 2021

در مرسدس بنز EQC کند بودن دور موتور اصلاً معنا ندارد. هر قسمتی از این خودرو با در نظر گرفتن بالاترین عملکرد طراحی و ساخته شده است. در زمان رانندگی به هیچ وجه خبری از شنیدن صدای لاستیک‌ها نیست و به همین خاطر، بسیاری از خودرو سواران در تجربه‌های اول رانندگی با این اتومبیل احساس ترس می‌کنند.

بسیاری از مجلات خودرو در جهان از تجربه رانندگی با EQC از عبارت “سوار بر بال رؤیا” استفاده کرده‌اند. دست انداز یکی از ویژگی‌های هر جاده‌ای است اما این خودرو با سیستم تعلیق پیشرفته‌ای که دارد باعث می‌شود تکان‌های شدید در زمان رد شدن از روی دست انداز از حافظه هر خودروسواری پاک شود. جالب است بدانیم که این خودرو 2.5 تن وزن دارد. حالا حرکت مداوم و آرام یک جسم دو و نیم تنی را تصور کنید که هیچ تکانه‌ای را جدی نمی‌گیرد و یکدست حرکت می‌کند.

بی شک می‌توان همان احساس شوالیه‌ای را داشت که در داستان‌های فانتزی سوار بر اژدهایی به پرواز در می‌آید. در پیچ و خم جاده راحت باشید. این خودرو به اندازه کافی منعطف هست که بتواند از سخت‌ترین جاده‌های کوهستانی پاورچین و بی سر و صدا اما تند رد شود و شما را به مقصد برساند.

داخل کابین مرسدس بنز EQC

طراحی داخلی مرسدس بنز EQC 2021

کابین مرسدس بنز EQC فارغ از پیچیدگی است و از یک طراحی کلاسیک پیروی می‌کند. یکی از ویژگی‌های جالب توجه این خودرو، پارچه‌های لاستیکی آن است که جلوه‌ای پیشرفته به داشبورد آن می‌دهد. صندلی‌ها علاوه بر راحتی مثال زدنی از یک بافت طبیعی برای پوشش بهره برده‌اند. فلزی که در داخل ماشین به کار رفته است از جنس مس است و استفاده از این فلز بی دلیل نیست. رنگ مس و بوی محسوس آن علاوه بر زیبایی باعث آرامش مداوم سرنشینان و راننده در طول مسیر می‌شود. صندلی‌های این خودرو مانند نمونه‌هایی از SUVهای شرکت مرسدس بنز در ارتفاع قرار گرفته‌اند. ناگفته نماند که به خاطر فاصله کم بین دو محور، سرنشینان عقب کمی از کمبود جا ناراضی هستند. صندوق عقب جادار EQC بر خلاف رقبایش هیچ پرتی ندارد و در طراحی از تمام فضاهای موجود برای صندوق عقب بهره گرفته شده است.

به صرفه و اقتصادی

شارژ خودرو الکتریکی بنز 2021

یکی از اهداف اصلی که تبدیل به بهانه‌ای برای ساخت خودروهای الکتریکی از طرف شرکت‌های خودروسازی معروف مانند بنز و تسلا و آئودی شده است به صرفه بودن استفاده از این نوع انرژی تجدید پذیر است. برای شارژ موتور مرسدس بنز EQC تنها لازم است که یک شارژر DC به همراه داشته باشید تا ظرف مدت ۴۰ دقیقه، توربوشارژر این خودرو را تا ۸۰ درصد شارژ کنید. جدا از این امکان، مرسدس بنز برنامه‌ای را در این خودرو تعبیه کرده است که می‌توانید به کمک آن از شبکه‌های رومینگ برای پیدا کردن کابین‌های شارژر که در مسیرتان قرار دارند باخبر شوید و از آن‌ها استفاده کنید.

نام نویسنده: احسان والیان