بررسی مشخصات فنی مرسدس بنز GLC مدل ۲۰۲۳

۲۴ خرداد ۱۴۰۱ بررسی مشخصات فنی مرسدس بنز GLC مدل ۲۰۲۳

از نظر بعضی‌ها مرسدس بنز کلاس S و مرسدس بنز کلاس G مهم‌ترین محصولات این خودروساز آلمانی هستند. اما در دهه سوم قرن بیست و یکم، هر چند این خودروها اهمیت زیادی برای این برند دارند، اما مرسدس بنز GLC مدل ۲۰۲۳ بیشترین نقش را در بازار بازی می‌کند. بنز GLK در سال ۲۰۰۸ معرفی شده بود، اما مدل ۲۰۲۳ دومین نسل GLC است که با آئودی Q5 و بی ام و X3 رقابت خواهد کرد. این کراس‌اوور مثل مرسدس‌های کلاس C و کلاس S روی نسل دوم پلتفرم MRA (معماری مدولار عقب) ساخته شده و نه تنها از نظر فنی، بلکه از نظر طراحی هم بهتر از مدل‌های قبلی است. مرسدس بنز کلاس GLC مدل ۲۰۲۳ که با کد X 254 شناخته می‌شود، بزرگ‌تر، پیشرفته‌تر و آپشنال‌تر از مدل‌های گذشته است.

مزایا و معایب

+ پیشرانه قوی‌تر از مدل قبل

+ آپشن‌های متعدد رفاهی و ایمنی

+ صندوق عقب بزرگ

مشخصات فنی

مرسدس بنز برای محصولات جدیدش، پیشرانه‌های بزرگ را کنار گذاشته و حتی در خودروهای کوچک‌تر AMG نیز دیگر از موتور V8 استفاده نمی‌کند. اما به جای آنها در کنار موتور بنزینی از سیستم هیبریدی بهره می‌برد.

مرسدس بنز GLC مدل ۲۰۲۳ دارای یک موتور چهار سیلندر خطی ۲ لیتری است که ۲۵۸ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن.متر گشتاور دارد که ۳ اسب بخار و ۵۴ نیوتن.متر بیشتر از مدل‌های قبلی است. همچنین سیستم نیمه هیبریدی ۴۸ ولت با ژنراتور استارت یکپارچه ۲۳ اسب بخار و ۲۰۱ نیوتن.متر به قدرت و گشتاور اضافه می‌کند.

قدرت موتور از طریق گیربکس اتوماتیک ۹ سرعته در مدل GLC 300 به چرخ‌های عقب و در مدل GLC 300 4Matic به هر چهار چرخ منتقل می‌شود.

مرسدس بنز کلاس GLC جدید نسبت به مدل‌های قبلی، دارای ضریب کشش کمتر، فناوری به‌روز و پیشرفته، تنظیم برقی جلوپنجره و ورودی‌های هوا است و خودرویی کاراتر و کارآمدتر خواهد بود.

مشخصات کلی

نوع موتور

خطی بنزینی

حجم موتور

۲ لیتر

سیلندر / سوپاپ

۴ / ۱۶

تنفس موتور

توربوشارژ

قدرت

۲۵۸ اسب بخار

گشتاور

۴۰۰ نیوتن.متر

گیربکس

۹ سرعته اتوماتیک

محور محرک

دو دیفرانسیل

شتاب

۶.۲ ثانیه

سرعت

۲۰۹ کیلومتر بر ساعت

مصرف سوخت

۹.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

استاندارد آلایندگی

یورو ۶

فرمان

برقی

بدنه

کراس‌اوور

نوع رینگ

آلومینیومی

ابعاد و ظرفیت ‌ها

طول

۴۷۱۷ میلیمتر

عرض

۱۸۹۰ میلیمتر

ارتفاع

۱۶۴۳ میلیمتر

فاصله محورها

۲۸۸۸ میلیمتر

وزن خالص

۱۸۰۴ کیلوگرم

تعداد سرنشین

۵ نفر

ظرفیت صندوق عقب

۶۲۰ لیتر

حجم مخزن سوخت

۶۶ لیتر

قطر رینگ

۱۸ اینچ

آپشن ها و امکانات

کروز کنترل

دارد

کروز کنترل هوشمند

ندارد

کنترل ایستایی در سربالایی

دارد

کنترل سرعت در سرازیری

دارد

کنترل کشش

دارد

کنترل پایداری

دارد

اتو پارک

دارد

سنسور جلو

دارد

سنسور عقب

دارد

رادار نقطه کور

دارد

رادار تغییر لاین

ندارد

رادار تصادف جلو

دارد

رادار تصادف عقب

دارد

ترمز ضدقفل

دارد

ترمز کمکی

دارد

ترمز اضطراری

دارد

ترمز پارک برقی

دارد

اتولایت

دارد

چراغ روز

دارد

دکمه‌های کنترلی فرمان

دارد

گرم‌کن فرمان

ندارد

نمایشگر اطلاعات و سرگرمی

دارد

ناوبری

دارد

نمایشگر هدآپ

دارد

دوربین عقب

دارد

دوربین جانبی

دارد

دوربین ۳۶۰ درجه

دارد

کیسه هوا

دارد

ورود بدون کلید

دارد

استارت بدون کلید

دارد

تهویه اتوماتیک

دارد

صندلی برقی راننده

دارد

صندلی برقی سرنشین جلو

دارد

گرم‌کن صندلی جلو

دارد

سردکن صندلی جلو

ندارد

آینه بغل برقی

دارد

گرم‌کن آینه بغل

دارد

پانوراما

دارد

سانروف

دارد

طراحی ظاهری

طراحی مرسدس بنز GLC ۲۰۲۳

مرسدس بنز برای اینکه بتواند مشتریان فعلی‌اش را حفظ کند، ترجیح می‌دهد تا محصولات جدیدش را با تغییرات تدریجی نسبت مدل‌های قبلی طراحی و تولید کند و این اتفاق درباره مرسدس بنز GLC مدل ۲۰۲۳ هم افتاده است. بنز زبان طراحی‌اش را «خلوص حسی» نامیده که در یک کلمه «محتاطانه» تعریف می‌شود.

در طراحی نسل جدید این کراس‌اوور، المان‌های ظاهری بنز کلاس C جدید استفاده شده است. چراغ‌های LED جلو از نو طراحی شده و کاملا از جلوپنجره جداست، البته چراغ‌های روز چند میلیمتری در کنار قاب جلوپنجره قرار دارد.

طرح جلوپنجره با توجه به پکیج‌های بدنه می‌تواند متفاوت باشد، اما در کل جلوپنجره GLC جدید شکل و شمایلی مشابه طرح ستاره‌ای مدل‌های AMG دارد. همچنین چهره خودرو اسپرت‌تر و دارای دریچه‌های بزرگ‌تر و برجسته‌تر هوا است.

در صورت سفارش پکیج بدنه Night همه قطعات کرومی با قطعات مشکی رنگ جایگزین می‌شوند. گلگیرها چرخ‌های ۱۸، ۱۹ و ۲۰ اینچی را در بر می‌گیرند و نمای عقب هم یادآور مدل‌های برقی EQ است.

طراحی داخلی

کابین مرسدس بنز GLC ۲۰۲۳

فضای داخلی کراس‌اوور GLC مدل ۲۰۲۳ همچنان نشان‌دهنده مرسدس بنز بودن آن است، اما از نظر طراحی بهتر به نظر می‌رسد. نمایشگر لمسی عمودی با اندازه ۱۱.۹ اینچ از کلاس S و AMG SL جدید گرفته شده و از طریق لمسی، کنترل‌های روی فرمان و کنترل صوتی می‌توان از آن استفاده کرد.

دیجیتالی شدن کابین مرسدس بنز GLC مدل ۲۰۲۳ با کیلومترشمار قابل تنظیم ۱۲.۳ اینچی ادامه پیدا می‌کند و می‌توان با سفارش هدآپ دیسپلی ۲۵ اینچی، تعداد و اندازه نمایشگرها را بیشتر کرد.

نمایشگرهای قابل تنظیم روی درب‌ها هم نصب شده‌اند و کنترل‌ها و دکمه‌های جدید و بیشتری به آنها اضافه شده است.

با وجود ابعاد بیرونی بزرگ‌تر نسبت به مدل‌های قبلی، مرسدس بنز تصمیم گرفته تا فضای سر را کاهش دهد و به جای آن فضای بیشتری برای راحتی پای سرنشینان فراهم کند.

فضای صندوق عقب مرسدس بنز GLC جدید ۷۱ لیتر از مدل قبلی بیشتر شده و به ۶۲۰ لیتر رسیده است. صندلی‌های ردیف دوم را می‌توان به صورت برقی و با کنترل از راه دور جمع کرد تا فضای بار بیشتری در اختیار راننده قرار بگیرد.

مرسدس بنز GLC؛ پایان موتورهای بزرگ

نمای عقب مرسدس بنز GLC ۲۰۲۳

مرسدس بنز GLC مدل ۲۰۲۳ تفاوت خیلی زیادی با مدل‌های قبلی ندارد و صرفا با انجام تغییراتی در ظاهر و کابین، زیباتر و کاراتر شده است. علاوه بر این دیگر خبری از موتور بزرگ بنز نیست و به جای آن یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری به کار رفته که با یک سیستم نیمه هیبریدی تکمیل می‌شود.

هنوز مبلغی برای خرید خودرو جدید مرسدس اعلام نشده، اما حدس می‌زنیم که قیمتی نزدیک به مدل ۲۰۲۲، یعنی حدود ۴۶ هزار تا ۴۸ هزار دلار داشته باشد که تقریبا هم‌قیمت بی ام و X3 خواهد بود.

فروش آنلاین خودرو

نویسنده: میلاد قزللو