بررسی مشخصات فنی مرسدس بنز S500 مدل ۲۰۱۴

۱۹ مرداد ۱۴۰۲ بررسی مشخصات فنی مرسدس بنز S500 مدل ۲۰۱۴

مرسدس بنز کلاس S در دنیای خودرو نماد بارز یک خودرو همه چیز تمام است. نسل اول این خودرو در سال ۱۹۷۲ با کد W116 وارد بازار شد و امکاناتی مثل ترمز ضدقفل را برای اولین بار به رانندگان معرفی کرد. بعد از ۵۰ سال، هفت نسل از بنز S کلاس در دسترس خریداران جهانی قرار گرفته است، اما آخرین نسخه از این خودرو در اواسط دهه ۹۰ شمسی با نام مرسدس بنز S500 مدل ۲۰۱۴ و به تعداد محدود وارد بازار ایران شد. این مدل از نسل ششم کلاس S است و با کد W222 شناخته می‌شود. هر چند سال‌هاست که از ورود این خودرو به کشور گذشته، اما همچنان از نظر قدرت پیشرانه و گیربکس، راحتی کابین و سطح بالای امکانات جلوتر از ماشین‌های صفر کیلومتری است که هم‌اکنون به رانندگان ایرانی فروخته می‌شود.

مزایا و معایب

+ کیفیت ساخت بالا

+ فهرست کامل امکانات ایمنی و رفاهی

+ کابین راحت و لوکس

+ پیشرانه پرقدرت

+ سیستم تعلیق تمام الکترونیکی

واردات محدود

خدمات پس از فروش محدود

هزینه نگهداری بالا

مشخصات فنی

مرسدس بنز S500 مدل ۲۰۱۴ یک خودرو لوکس به حساب می‌آید، با این حال یک پیشرانه قدرتمند زیر کاپوت آن قرار گرفته و عملکرد فنی فوق‌العاده‌ای ارائه می‌دهد. پیشرانه V8 بنزینی ۴.۷ لیتری بنز می‌تواند حداکثر ۴۵۵ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن.متر گشتاور تولید کند. گیربکس اتوماتیک ۷ سرعته جی ترونیک پلاس قدرت را به چرخ‌های عقب انتقال می‌دهد و بنز S500 در ۴.۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. البته حداکثر سرعتی که می‌توان با این خودرو لوکس راند، ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت است. اگرچه پیشرانه بنز کلاس S موجود در ایران، یکی از حجیم‌ترین انواع موتور است، اما در هر ۱۰۰ کیلومتر فقط ۹.۱ لیتر بنزین مصرف می‌کند که برای این مشخصات فنی قابل قبول و بلکه عالی است.

سیستم تعلیق MBC جای سامانه ABC را در نسل ششم گرفته تا مرسدس بنز S500 از قبل هم سواری راحت‌تری داشته باشد. این سیستم برای تشخیص ناهمواری‌های مسیر از رادار و دوربین جلو بهره می‌برد و به صورت الکترونیکی کمک فنرها را تنظیم می‌کند.

مشخصات کلی

نوع موتور خودرو

V8 بنزینی

حجم موتور

۴.۷ لیتر

سیلندر / سوپاپ

۸ / ۳۲

تنفس موتور

طبیعی

قدرت

۴۵۵ اسب بخار

گشتاور

۷۰۰ نیوتن.متر

گیربکس

۷ سرعته اتوماتیک

محور محرک

دیفرانسیل عقب

شتاب

۴.۸ ثانیه

سرعت

۲۵۰ کیلومتر بر ساعت

مصرف سوخت

۹.۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

استاندارد آلایندگی

یورو ۵

فرمان

برقی

بدنه

سدان بزرگ

نوع رینگ

آلومینیومی

ابعاد و ظرفیت ‌ها

طول

۵۱۱۶ میلیمتر

عرض

۱۹۰۰ میلیمتر

ارتفاع

۱۴۹۶ میلیمتر

فاصله محورها

۳۰۳۵ میلیمتر

وزن خالص

۱۹۹۵ کیلوگرم

تعداد سرنشین

۴ نفر

ظرفیت صندوق عقب

۵۳۰ لیتر

حجم مخزن سوخت

۸۰ لیتر

قطر رینگ

۱۹ اینچ

آپشن ها و امکانات

کروز کنترل

دارد

کروز کنترل هوشمند

دارد

کنترل ایستایی در سربالایی

دارد

کنترل سرعت در سرازیری

دارد

کنترل کشش

دارد

کنترل پایداری

دارد

اتو پارک

دارد

سنسور جلو

دارد

سنسور عقب

دارد

رادار نقطه کور

دارد

رادار تغییر لاین

دارد

رادار تصادف جلو

دارد

رادار تصادف عقب

دارد

ترمز ضدقفل

دارد

توزیع نیروی ترمز

دارد

ترمز کمکی

دارد

ترمز اضطراری

دارد

ترمز پارک برقی

دارد

اتولایت

دارد

چراغ روز

دارد

دکمه‌های کنترلی فرمان

دارد

گرم‌کن فرمان

دارد

نمایشگر اطلاعات و سرگرمی

دارد

ناوبری

دارد

نمایشگر هدآپ

دارد

دوربین عقب

دارد

دوربین ۳۶۰ درجه

دارد

کیسه هوا

دارد

ورود بدون کلید

دارد

استارت بدون کلید

دارد

تهویه اتوماتیک

دارد

صندلی برقی راننده

دارد

صندلی برقی سرنشین جلو

دارد

گرم‌کن صندلی جلو

دارد

سردکن صندلی جلو

دارد

آینه بغل برقی

دارد

گرم‌کن آینه بغل

دارد

پانوراما

دارد

سانروف

دارد

طراحی ظاهری

طراحی مرسدس بنز S500 ۲۰۱۴

با وجود آنکه حدود مرسدس بنز S500 مدل ۲۰۱۴ قبل از سال ۲۰۱۴ طراحی شده است و سال‌ها از عرضه آن به بازار می‌گذرد، اما همچنان زیبا و بی‌نقص به نظر می‌رسد. هرچه بیشتر به بدنه این سدان لوکس نگاه کنید، زیبایی‌های بیشتری خواهید یافت.

جلوپنجره کلاسیک این خودرو در کنار طراحی شکیل چراغ‌های جلو و حالت متناسب سپر، چهره‌ای درخور یک سدان لوکس و تشریفاتی را به نمایش گذاشته است. همچنین، نوارها و تزئینات کرومی جلوپنجره و دیگر قسمت‌ها، جذابیت بیشتری به ظاهر نسل ششم بنز کلاس S داده است.

قوس‌های هنرمندانه خط سقف و حجم‌پردازی‌های ظریف روی بدنه، هنر طراحان کمپانی بنز را به رخ می‌کشند. در نمای عقب نیز از چراغ‌های یک‌تکه با حالتی برگی شکل و گرافیک داخلی جذاب استفاده شده و در کنار سایر المان‌ها، کلاس نمای ظاهری مرسدس بنز اس ۵۰۰ را ارتقا داده است.

در یک کلام می‌توان گفت که طراحی ظاهر مرسدس S500 مدل ۲۰۱۴، برخلاف مرسدس بنز S جدید که به تازگی معرفی شده و با انتقاداتی همراه است، هیچ عیب و ایراد ظاهری قابل وصفی ندارد و همه زیبایی آن را تحسین می‌کنند.

طراحی داخلی

کابین مرسدس بنز S500 ۲۰۱۴

مرسدس بنز کلاس S از همان نسل اول در سال ۱۹۷۲ تا کنون به عنوان یک خودرو لوکس و تشریفاتی شناخته می‌شود و طراحان وظیفه دارند تا کابین را در راحت‌ترین و شیک‌ترین شکل ممکن طراحی کنند. البته مثل همیشه بنز از پس این کار بر آمده و کابینی راحت، جادار و مجهز را در اختیار سرنشینان قرار داده است.

چرم باکیفیت، متریال نرم و گران‌قیمت، تزیینات چوبی روی داشبورد و رودری‌ها، روکش صندلی با الگوی لوزی شکل و چرم مرغوب و غربیلک فرمان با حالتی خنده‌رو به همراه دو نمایشگر بزرگ پشت فرمان و قسمت میانی داشبورد که در یک امتداد قرار دارند، جزو مهمترین شاخصه‌های کابین مرسدس بنز S500 مدل ۲۰۱۴ به شمار می‌روند.

چیزهایی که از یک خودروی تشریفاتی در سطح اول جهانی انتظار می‌رود، به طور کامل در اختیار کاربر قرار گرفته است. نورپردازی‌های زیبا به‌ویژه در شب جلوه‌های بصری رویایی و خوشایندی را درون کابین مرسدس بنز اس500 رقم خواهد زد. صندلی‌های ردیف عقب مخصوص دو نفر طراحی شدهه است تا کمال آسایش و آرامش در کابین خودرو فراهم آورده شود.

در مجموع می‌توان گفت که کابین مرسدس بنز S500 مدل ۲۰۱۴ به معنای واقعی کلمه توانسته لغت لوکس و لاکچری را برای ما تشریح کرده و فضایی متناسب با خلقیات مشتریان ثروتمند ایجاد کند.

قیمت مرسدس بنز S500 در بازار

نمای عقب مرسدس بنز S500 ۲۰۱۴

مرسدس بنز S500 مدل ۲۰۱۴ آخرین نسخه از کلاس S است که توانست پیش از ممنوعیت واردات خودرو، راهی بازار ایران شود. البته واردات این خودرو به صورت محدود بود و خدمات پس از فروش آن نیز با محدودیت همراه است. بنز S500 یک خودرو لوکس و تشریفاتی با ۴ صندلی است و نمی‌تواند جزو گزینه‌های معمولی خریداران عادی قرار بگیرد. علاوه بر قیمت بالایی که فقط از عهده بعضی افراد برمی‌آید، هزینه‌های نگهداری این خودرو لوکس نیز بالا است.

فروش فوری خودرو

نویسنده: میلاد قزللو