معرفی مشخصات آئودی  A4 Allroadمدل 2020

۱۶ آذر ۱۳۹۹ معرفی مشخصات آئودی  A4 Allroadمدل 2020

آئودی به تازگی آپدیت جدیدی را برای خودرو A4 ارائه داده است. این آپدیت آئودی A4 Allroad نام دارد. شرکت سازنده مدعی است که این خودرو سایز بزرگ که اتفاقا در رنج بالای بازار نیز قرار دارد می‌تواند مشتریانی که به دنبال یک واگن مرتفع هستند را به سمت خود جذب کرده و راضی نگه دارد.

همانند دیگر مدل‌های A4‌ این خودرو نیز در به‌روزرسانی جدید خود تغییراتی را در بدنه تجربه کرده است. چراغ‌های LED جلو و عقب این خودرو اصلاح شده، وزن آن نسبت به نمونه قبلی کاهش یافته و طول و عرض نیز به ترتیب ۲۴ و ۵ میلی‌متر افزایش یافته است.

نمای این مدل به‌روزرسانی شده نسبت به قبل در تمامی زوایا به کلی تغییر کرده است و این تغییرات حتی شامل ریل‌های سقف نیز می‌شود.

از جمله تغییراتی که در دیگر مدل‌ها این خودرو دیده نمی‌شود اما آئودی A4 Allroad از آن بهره می‌برد می‌توان به تکنولوژی مرتبط با کنترل خودرو در سراشیبی (DAC) و حالت رانندگی Off Road اشاره کرد. به علاوه ارتفاع این مدل از سطح زمین نیز افزایش یافته و به عدد ۴۶ میلی‌متر رسیده است.

این خودرو تنها آئودی A4 است که قوای محرکه دیزلی را نیز در اختیار خریداران خود قرار می‌دهد. این مدل یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر است که ۱۴۰ کیلو وات توان و ۴۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و همان موتوری است که در آئودی Q5 نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

قیمت خودرو در پایین‌ترین حالت خودرو حدودا ۷۰ هزار دلار است که طبیعتاً با اضافه شدن تجهیزات مختلف این رقم نیز افزایش می‌یابد. نکته قابل توجه آن است که این خودرو با وجود بهره‌مندی از تکنولوژی‌ها و طراحی به‌روز‌تر نسبت به نسل پیشین خود با کاهش قیمت مواجه شده است و همین موضوع می‌تواند به افزایش میزان فروش آن کمک کند. جالب است بدانید هر دو مدل بنزین‌سوز و دیزلی این خودرو در مقایسه با Q5 از برچسب قیمتی کمتری برخوردار هستند.

خریداران آئودی Allroad برای بهره‌مندی از پکیج خاصی که شامل کروز کنترل، سیستم کمکی با نوربالا، حسگر برخورد سریع و یک سری امکانات دیگر می‌شود باید حدودا سه هزار دلار بیشتر پرداخت کند. همین پکیج که امکانات دقیقا مشابه‌ای را به Q5 اضافه می‌کند برچسب قیمتی بالاتری دارد.

طراحی ظاهری آئودی A4 2020

طراحی ظاهری آئودی A4 مدل 2020

هر دو مدل بنزین و دیزلی Allroad از سطح یکسانی از تجهیزات برخوردار هستند. به همین دلیل نیز انتخاب موتور آئودی A4 Allroad کاملا به انتخاب خریدار بستگی دارد.

در داخل خودرو محسوس‌ترین تغییری که به نسبت نسل قبل شاهد آن هستیم حذف تاچ‌پد و دیگر ابزارهای کنترلی کنسول مرکزی است. این تغییرات در راستای تعبیه یک سیستم اطلاعات سرگرمی و یک مانیتور یک پارچه لمسی صورت پذیرفته است.

نتیجه نهایی حذف تاچ‌پد و دیگر ابزارهای کنترلی آن شده که استفاده از سیستم اطلاعات سرگرمی راحت‌تر بوده و در هنگام استفاده از آن راننده با دقت بیشتری می‌تواند بر روی جاده تمرکز کند.

افزون بر تمامی موارد گفته شده یک نمایشگر ۱۰.۱ اینچی که باز هم از سبک طراحی مشابه با تبلت برخوردار است بر روی این خودرو قرار گرفته است. این نمایشگر گرافیک بالایی دارد و آئودی مدعی است وضوح آن به نسبت نمونه قبلی ۱۰ برابر بیشتر است.

همچنین اپلیکیشن آئودی کانکت پلاس نیز برای خریداران این خودرو در دسترس است. به کمک این برنامه دسترسی به انواع اطلاعات آنلاین ممکن بوده و همچنین خریداران خودرو نیز به کمک آن می‌توانند عملکردهای مختلف خودرو را با تلفن هوشمند خود مدیریت کنند. سیستم اطلاعات سرگرمی این خودرو از هر دو برنامه Apple CarPlay و Android Auto پشتیبانی کرده و امکان اتصال همزمان دو تلفن همراه به خودرو وجود دارد.

فضای داخل کابین به خصوص در نسخه‌های پریمیوم تغییر خاصی را تجربه نکرده است و همچنان با سوار شدن به کابین آئودی  A4 Allroadاحساس مدرنیته و لوکس بودن به سرنشین منتقل می‌شود. مواد اولیه مدرن و برجسته بکار گرفته شده درون کابین و همچنین طراحی خاص کنسول مرکزی، درب‌ها و داشبورد در انتقال این حس بی‌تاثیر نیست.

جالب است بدانید آئودی با تمرکز فراوان بر روی مسافرت‌های طولانی یکی از بهترین صندلی‌های موجود در بازار را بر روی این خودرو نصب کرده است. این صندلی‌ها راحتی فراوانی را در اختیار سرنشینان قرار داده و همراه با آن‌ها آپشن‌ها و تنظیمات متنوعی نیز در اختیار سرنشینان خودرو قرار می‌گیرد.

طراحی ظاهری آئودی A4 2021

طراحی ظاهری آئودی A4 مدل 2021

این راحتی کابین نه تنها برای سرنشینان جلو که برای سرنشینان عقب نیز فراهم است. صندلی‌های عقب به پشت‌سری‌های خوش‌فرم و زاویه‌داری مجهز هستند که به خصوص در مسافرت‌های طولانی مدت راحتی فوق‌العاده‌ای را در اختیار سرنشینان خودرو قرار می‌دهد.

یک فضای ذخیره‌سازی نیز برای سرنشینان جلو و عقب خودرو در نظر گرفته شده که نبود پورت USB را جبران می‌کند. در خصوص صندوق عقب نیز فضای بار ۴۹۵ لیتر است که می‌تواند اسباب و وسایل مورد نیاز برای یک مسافرت خانوادگی یک هفته‌ای را در خود جای دهد. اگر صندلی‌های عقب نیز خوابیده شوند این فضا افزایش یافته و به رقم ۶۱۰ لیتر می‌رسد.

فروش فوری خودرو

آئودی  A4 Allroad در دو نسخه بنزین سوز و دیزلی عرضه می‌شود!

آئودی  A4 Allroadدر دو نسخه اقتصادی (40 TDI) و سریع (45 TFSI) عرضه می‌شود که اختلاف قیمت آن‌ها چیزی حدود ۳ هزار دلار است.

پیشرانه دیزلی‌ که روی نسخه اقتصادی قرار می‌گیرد سر و صدای کمتری تولید می‌کند.

آئودی مدعی است که نسخه بنزین‌سوز شتاب صفر تا صدی برابر با ۶.۱ ثانیه دارد و شتاب آن در حدود ۲ ثانیه بهتر از نسخه گازوئیلی است اما براساس تجربه خریداران نسخه 40 TDI رضایت بیشتری را به راننده منتقل می‌کند.

بر روی کاغذ موتور دیزلی گشتاوری برابر با ۳۷۰ نیوتن‌متر دارد در حالی که گشتاور موتور بنزین‌سوز ۳۰ نیوتن‌متر بیشتر و برابر با ۴۰۰ نیوتن‌متر است. براساس این مشخصات و با توجه به ادعای آئودی انتظار می‌رود که موتور بنزین‌سوز شتاب بیشتری را به سرنشینان منتقل کند که اتفاقا این اتفاق نیز رخ می‌دهد اما به هر حال رضایت خریداران نسخه دیزلی نسبت به خودرو خود بیشتر است.

هر دو مدل به یک جعبه دنده هفت سرعته دو کلاچه مجهز هستند. این گیربکس در کنار موتور دیزلی ترکیب رضایت‌بخش‌تری است چراکه در موتور بنزین‌سوز و به خصوص در سرعت‌های پایین گاها چالش‌هایی برای راننده رخ می‌دهد.

موتور 45 TFSI (بنزین‌سوز) به فناوری مجهز است که مصرف سوخت خودرو را به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌دهد. به کمک آن در بین سرعت‌های ۵۵ تا ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت مصرف سوخت بهیه می‌شود.

البته لازم به یادآوری که مصرف کلی موتور دیزلی کمتر از موتور بنزین‌سوز است و این موتور از بعد اقتصادی نیز به صرفه‌تر است.

براساس گفته‌های آئودی نسخه 45 TFSI در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف سوختی برابر با ۷.۴ لیتر دارد. این در حالی است که مصرف سوخت نسخه دیزلی در هر ۱۰۰ کیلومتر برابر با ۵.۲ لیتر است.

نسخه دیزلی قرار است در اوایل سال ۲۰۲۱ با یک به‌روز‌رسانی همراه باشد. در این حالت مصرف ترکیبی سوخت کاهش یافته و به رقم ۴.۹ لیتر خواهد رسید. همچنین شتاب خودرو نیز بهبود یافته و از ۷.۹ ثانیه به ۷.۳ ثانیه خواهد رسید.

 

طراحی داخلی آئودی A4

طراحی داخلی آئودی A4 lng 2020

مشخصات فنی آئودی  A4 Allroad

یکی دیگر از فناوری‌های اضافه شده به نسخه ۲۰۲۰ آئودی A4 Allroad سیستم Active Lane Assist است. این فناوری به راننده کمک می‌کند که در هنگام حرکت در یک لاین باقی مانده و در واقع یک سیستم کمک راننده محسوب می‌شود.

بادی رول هر دو نسخه کاملا قابل ‌قبول است و در مقایسه با شاسی‌بلند Q5 کمتر است. چسبندگی تایرهای نیز کاملا رضایت‌بخش است.

سیستم تعلیق بادی قرار گرفته بر روی این خودرو یکی از مزیت‌های آن محسوب می‌شود. این مزیت برتری صد در صدی آئودی A4 Allroad را نسبت به محصولاتی همچون سوبارو اوت بک یا فولکس واگن پاسات آلتراک به دنبال دارد. قرار گیری سیستم تعلیق مذکور بر روی این محصول آئودی کیفیت سواری آن را چند برابر کرده است.

از جمله دیگر آپشن‌های این خودرو در نسخه 45 TFSI Allroad می‌توان به سیستم کروز کنترل تطبیقی اشاره کرد که به خصوص در ترافیک‌های شهری طولانی بسیار کمک‌کننده است.

برای افرادی که به دنبال خرید یک واگن بزرگ‌سایز و آفرود هستند A4 Allroad یک انتخاب کامل است. این محصول کمپانی آئودی به راحتی می‌تواند خودروهایی همچون سوبارو اوت‌بوک، فولکس‌واگن پاسات ال‌ترک و اسکودا سابرب را از میدان خارج کند. افرادی که به دنبال خرید محصولات بی‌ام‌و، مرسدس بنز، جگوار و ولوو با برچسب قیمتی پایین‌تر هستند این محصول مناسب آن‌ها است.

آئودی  A4 Allroadبرای جذب افرادی که به دنبال رانندگی اسپرت‌تر و هیجان‌انگیز‌تری هستند نیز امکانات خاص دیگری را ارائه می‌دهد. البته سواری و هندلینگ این خودرو رضایت کامل تمامی رانندگان را جذب می‌کند.

با اشاره به آنچه مطرح شد، هر دو نسخه 45 TFSI و 40 TDI انتخاب مناسبی برای خریداران خواهد بود. البته به طور قطع نسخه دیزلی انتخاب مناسب‌تری برای کسانی است که به دنبال صرفه‌جویی بوده و نسخه 45 TFSI مناسب اسپرت سواران است.

نمای عقب آئودی A4 2021

نمای عقب آئودی A4 مدل 2020

نویسنده: زهرا ملکی

منبع:  مجله Caradvice

فروش فوری خودرو