مشخصات بیوک انکلِیِو ۲۰۲۲؛ غول جدید آمریکایی

۲۴ خرداد ۱۴۰۰ مشخصات بیوک انکلِیِو ۲۰۲۲؛ غول جدید آمریکایی

کمتر کسی پیدا می‌شود که نام بیوک افسانه‌ای را نشنیده باشد، نامی که به عنوان یکی از مهم‌ترین زیرمجموعه‌های غول خودروسازی آمریکا، یعنی جنرال موتورز، شناخته می‌شود. این برند مشهور طی زمان محصولات زیادی را به بازار جهانی تزریق کرده و در بین رقبا سرآمد است. بیوک اخیرا از یک شاسی بلند جدید و خوش قیافه با نام 2022 Buick Enclave رونمایی کرده است.

انکِلِیو نام یک شاسی بلند عظیم الجثه و خوش ساخت از برند بیوک است که از سال ۲۰۰۸ تا به امروز در بازار جهانی حضور پررنگی دارد. این خودرو تا امروز در دو نسل (نسل اول از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۷ و نسل دوم از سال ۲۰۱۸ تاکنون) به بازار عرضه شده است. ماه ژانویه سال میلادی جاری بود که کمپانی سازنده، با دو عکس پیش نمایشی، از طراحی ظاهری و بدنه مدل جدید خود رونمایی کرد و نوید ورود نسل سوم، یعنی بیوک انکلِیِو ۲۰۲۲ را به جهانیان داد. حالا پس از گذشت پنج ماه از نخستین پیش نمایش، این خودروساز از مدل جدیدش رسما رونمایی و اطلاعات تازه‌ای را از طراحی و مشخصات فنی آن منتشر کرد.

نمایی از بیوک انکلیو 2022

 مشخصات فنی شاهکار جدید بیوک

نسل سوم این محصول پرطرفدار از بسیاری جهات، نسبت به خواهر و برادرهای بزرگ‌تر خود پیشرفته‌تر است. البته که برخی ویژگی‌های آن با مدل پیشین یکسان است. به طور مثال بیوک انکلِیِو ۲۰۲۲ جوان نیز از همان پیشرانه ۳.۶ لیتری V6 بهره می‌برد که با مدل قبلی همراه بود. این موتور می‌تواند ۳۱۰ اسب بخار نیرو تولید کند و با یک جعبه دنده اتوماتیک ۹ سرعته همراه شود. برای این مدل جدید قابلیت FWD به صورت استاندارد در نظر گرفته شده و قابلیت AWD به صورت یک آپشن جداگانه ارائه می‌شود.

طراحی خارجی؛ جدید، زیبا و چشمگیر

نمایی از بخش پشتی بیوک انکلیو 2022

عمده تفاوت‌هایی که بین بیوک انکلِیِو ۲۰۲۲ و مدل‌های قبلی دیده می‌شود، مربوط به ظاهر و طراحی خارجی آن است، بنابراین شاید بتوان آن را بیشتر یک فیس لیفت دانست تا محصولی جدید. نسل سوم حالا به یک گریل بزرگ‌تر مزین است که با سپرهای عقبی و جلویی نو همراه شده و ترکیب زیبایی به وجود می‌آورد. چراغ‌های روز نسبت به نسل‌های پیشین باریک‌تر شده و به نظر می‌رسد که چراغ‌های اصلی نسبت به گریل در موقعیت پایین‌تری قرار گرفته‌اند. ظاهر چراغ‌های پشتی نیز به کل تغییر کرده است.

بیوک انکلِیِو ۲۰۲۲ به چرخ‌های جدیدی آراسته است. اگر به دنبال چرخ‌های متفاوتی هستید، می‌توانید نسخه‌ ۲۰ اینچی مخصوص بیوک را تهیه کنید که به صورت آپشنی جداگانه ارائه خواهد شد. ورژن آوِنیر این محصول جدید با نسخه اصلی متفاوت است و شامل تغییرات متعددی در طراحی خارجی و داخلی آن شده و با ویژگی‌ها و گریل جدیدتری همراه می‌شود.

طراحی کلاسیک داخلی

نمایی از کابین بیوک انکلیو 2022

همه توقع داشتیم که پس از انتشار تصاویر کابین، با یک فضای کاملا جدید و متفاوت رو به رو شویم اما چنین نشد. به جرات می‌توان گفت که طراحی داخلی بیوک انکلِیِو ۲۰۲۲ تا حد بسیار زیادی شبیه به مدل‌های پیشین آن است. تنها نکته متفاوت کنسول میانی است که با کلیدهای جدیدی همراه می‌شود. به گفته کمپانی سازنده، متریال و مواد اولیه استفاده شده در طراحی و شکل‌گیری کابین انکلیو جدید در نوع خود بهترین و ظریف‌ترین هستند؛ با این حال پیش‌بینی می‌شود که این خودروساز برترین مواد اولیه را برای نسخه آونیر کنار گذاشته باشد.

آپشن های بیوک انکلِیِو ۲۰۲۲

ویژگی‌ها و امکاناتی که روزی برای مدل انکلِیِو آپشن محسوب می‌شدند، حالا به صورت استانداردهایی مهم و اساسی ارائه می‌شوند. از امکانات جدید این شاسی بلند محبوب و مشهور می‌توان به سیستم ترمز اضطراری اتوماتیک، سیستم تشخیص نقطه کور، امکان تشخیص عابر پیاده و سنسورهای عقبی مخصوص پارک اشاره کرد.

لازم به ذکر است که آپشن‌های معمول خودروهای مدرن و جدید، مانند اپل کارپلی و اندروید اتو نیز به عنوان استاندارد برای سهولت کار راننده و سرنشینان، در نظر گرفته شده است.

تفاوت نسخه آونیر با نسخه معمولی

از آنجایی که تریم آونیر نسخه ویژه انکلِیِو جدید محسوب می‌شود، ویژگی‌هایی دارد که مدل اصلی از آنها بی‌بهره است. صندلی‌های جلویی نسخه آونیر با گرم کن و سیستم خنک کننده و همچنین قابلیت ماساژ ارائه خواهد شد. تریم کابین این نسخه ویژه نیز با تریم مدل معمولی متفاوت است. از دیگر امکانات آونیر می‌توان به سیستم کروز کنترل انطباقی و سیستم ترمز اضطراری اتوماتیک پیشرفته اشاره کرد.

منبع: motor1

نویسنده و مترجم: پرستو مهدی قلیخان

فروش فوری خودرو