پرمصرف ترین برندهای خودرو در سال ۲۰۲۱

۵ فروردین ۱۴۰۱ پرمصرف ترین برندهای خودرو در سال ۲۰۲۱

دهه سوم قرن بیست و یکم با ورود خودروهای برقی به بازارهای جهانی شروع شد و قرار است تا سال نیمه قرن جدید، همه خودروسازان بزرگ، ماشین‌های بنزینی و دیزلی را کنار بگذارند. با این حال، هنوز سال‌های بسیار زیادی تا آن زمان باقی مانده و خودرو بنزینی همچنان گزینه اول و اصلی خریداران است.

به همین دلیل، خودروسازان به تحقیق و توسعه در زمینه پیشرانه‌های درون‌سوز ادامه می‌دهند تا بتوانند هر چه بیشتر مصرف بنزین و گازوئیل محصولاتشان را کاهش داده و استاندارد آلایندگی یورو ۶ را نیز رعایت کنند. خریداران هم به دنبال ماشین‌های کم‌مصرفی هستند که پول بنزین کمتری بپردازند.

مصرف بنزین در دهه ۲۰۲۰

در سال ۲۰۲۰ میلادی، خودروهای جدیدی که برای اولین بار به بازار آمدند، ۹.۲ لیتر در صد کیلومتر بنزین مصرف می‌کردند. این عدد بهترین رکورد در تاریخ صنعت خودرو بوده است. اما متاسفانه، میزان مصرف بنزین در سال ۲۰۲۱، از این عدد کمی بیشتر و برابر با ۹.۳ لیتر در صد کیلومتر است.

هر چند به طور طبیعی با پیشرفت فناوری، میزان مصرف بنزین باید سال به سال کمتر شود، اما میانگین مصرف ۹.۳ لیتر در صد کیلومتر، خلاف این نظریه را ثابت می‌کند. فورد، جنرال موتورز و استلانتیس پرمصرف‌ترین برندهای خودرو در سال ۲۰۲۱ هستند.

آمریکایی های پرمصرف

فورد F-150

میانگین مصرف بنزین محصولات جنرال موتورز در سال گذشته، ۱۰.۲ لیتر در صد کیلومتر بود که بیشتر از میزان متوسط مصرف است. میزان مصرف این برند آمریکایی در سال ۲۰۲۱ بیشتر شده و به ۱۰.۹ لیتر رسیده است.

میزان مصرف خودروهای فورد از ۱۰.۲ لیتر در سال ۲۰۲۰ به ۱۰.۳ لیتر در سال ۲۰۲۱ رسیده، ولی مصرف بنز گروه خودروسازی استلانتینس کم شده است. محصولات استلانتیس که مجموعه‌ای از ۱۴ خودروساز است و به تازگی تشکیل شده، در سال گذشته ۱۱ لیتر بنزین و دیزل مصرف می‌کردند و توانسته‌اند در سال جدید مصرف سوخت را به ۱۰.۸ لیتر کاهش دهند.

مصرف بنزین ژاپنی ها

تویوتا لندکروز ۲۰۲۱

علاوه بر خودروسازان آمریکایی، میانگین مصرف سوخت ژاپنی‌ها هم به خاطر عرضه وانت‌ها و شاسی‌بلندها افزایش یافته است. خودروهای سوبارو ۰.۱ لیتر بیشتر از سال گذشته مصرف می‌کنند، محصولات تویوتا ۴ لیتر بنزین و گازوییل بیشتری از سال ۲۰۲۰ می‌سوزانند و میانگین مصرف مزدا هم ۰.۳ لیتر بیشتر شده است.

کره ای و آلمانی اقتصادی

هیوندای سانتافه ۲۰۲۲

هیوندای و کیا (که اخیرا شاسی‌بلندهای برقی را در نمایشگاه لس آنجلس رونمایی کرده‌اند) از سال گذشته کمی بیشتر بنزین مصرف می‌کنند. میزان مصرف سوخت بی ام و آلمانی مثل سال گذشته ۹.۲ لیتر است و مصرف خودروهای مرسدس بنز با ۰.۲ لیتر افزایش به ۹.۸ لیتر در صد کیلومتر رسیده است.

هوندا و هیوندای کم‌مصرف‌ترین برندهای بنزینی و دیزلی هستند که میانگین مصرف محصولاتشان ۸.۱ لیتر در صد کیلومتر است.

کاهش مصرف بنزین، کاهش آلایندگی

میزان انتشار دی اکسید کربن کاهش پیدا کرده و همین طور مصرف سوخت نیز از سال ۲۰۰۴ روند نزولی داشته است. انتظار می‌رود با افزایش تعداد خودروهای برقی، میزان مصرف سوخت از این هم کمتر شود.

فروش آنلاین خودرو

نویسنده: میلاد قزللو