مطمئن ترین و بادوام ترین برندها و مدل های خودرو

۲۲ آذر ۱۴۰۱ مطمئن ترین و بادوام ترین برندها و مدل های خودرو

خودرو یک کالای مصرفی است و به مرور زمان و بر اثر استفاده، مستهلک و فرسوده می‌شود و دیگر کارایی سابق را ندارد. با این حال مالکان وسایل نقلیه سعی دارند با تعمیرات دوره‌ای عمر ماشینشان را بیشتر کنند تا بتوانند مدت زمان بیشتری از خودرو خود استفاده کنند. اما فقط مالکان و صاحبان به دنبال یک خودرو بادوام نیستند، بلکه کمپانی‌ها نیز تلاش می‌کنند ماشین‌های بادوام و مطمئنی بسازند.

شرکت iseecars برای شناسایی بادوام‌ترین خودروهای جهان تحقیق و بررسی انجام داده است. در این تحقیق، بیش از دو میلیون دستگاه خودرویی که حداقل ۱۰ سال و حداکثر ۲۰ سال قبل به فروش رفته‌اند، بررسی شده‌اند تا میزان دوام آن‌ها مشخص شود.

فهرست بادوام‌ترین خودروهای جهان را ۱۰ محصول تشکیل می‌دهد. کارکرد ۲.۵ درصد از کل تیراژ آنها در ۲۰ سال گذشته، ۳۲۰ هزار کیلومتر بوده و یک درصد از مجموع محصولات فروش رفته، ۳۷۰ هزار تا ۴۷۸ هزار کیلومتر کار کرده‌اند.

خودروهای بادوام

نام ۱۰ خودرو در فهرست بادوام‌ترین خودروهای جهان دیده می‌شود. تویوتا با ۶ محصول، بادوام‌ترین برند خودرویی است و شورولت نیز با دو نماینده در این لیست حضور دارد. خودروساز آمریکایی جی‌ام‌سی و کمپانی ژاپنی هوندا هر کدام یک محصول بادوام در ۲۰ سال گذشته روانه بازار کرده‌اند.

نام خودرو

میانگین کارکرد (کیلومتر)

تویوتا سکویا

۴۷۷،۱۸۵

تویوتا لندکروزر

۴۵۰،۹۹۶

شورولت سابربن

۴۲۷،۶۵۴

تویوتا توندرا

۴۱۲،۰۲۷

جی ام سی یوکان

۴۰۶،۱۳۴

تویوتا پریوس

۴۰۳،۳۰۳

شورولت تاهو

۴۰۲،۸۸۰

هوندا ریجلاین

۴۰۰،۱۹۴

تویوتا آوالون

۳۹۵،۴۳۲

تویوتا هایلندر هیبرید

۳۹۴،۲۸۰

 

نیمی از این فهرست را خودروهای شاسی بلند سه ردیفه تشکیل می‌دهد که نشان‌دهنده کاربرد گسترده آنها و همین طور محبوبیت روزافزون SUVها در دو دهه گذشته است. رتبه‌های اول و دوم بادوام‌ترین خودروها، در اختیار دو شاسی‌بلند بزرگا از برند تویوتا است. خودرو جدیدتر تویوتا سکویا میانگین کارکرد بیشتری نسبت به ماشین اسطوره‌ای و بیراهه‌نورد لندکروز داشته و نشان می‌دهد که مشتریان ترجیح می‌دهند به جای یک ماشین همه جا رو، یک خودرو کاربردی خانوادگی داشته باشند. تویوتا لندکروزر به دوام و جان‌سخت بودن معروف است و مدل‌های قدیمی آن همچنان بعد از ۲۰ – ۳۰ سال در مسیرهای صعب‌العبور کشورهای جهان سوم رانده می‌شود، با این حال پلتفرم جدیدتر و کاربردی‌تر سکویا توانسته خریداران را به سمت این خودرو جلب کند.

وانت‌ها و پیکاپ‌ها یکی دیگر از خودروهای پرکارکرد در این فهرست‌اند و با اینکه فورد F-150 پرفروش‌ترین پیکاپ تاریخ آمریکا محسوب می‌شود، اما به اندازه وانت ژاپنی هوندا ریجلاین کار نکرده است. هر چند پیکاپ‌ها خودروهای همه‌کاره‌ای محسوب می‌شوند، اما رانندگان ترجیح می‌دهند پشت فرمان شاسی‌بلندی بنشینند که هم قابلیت حمل مسافر را دارد و هم می‌توان با جمع کردن ردیف‌های دوم و سوم با آنها بار جابه‌جا کرد.

در فهرست بادوام‌ترین خودروهای جهان، نام دو سدان نیز دیده می‌شود که هر دو هم محصول خودروساز ژاپنی هستند. تویوتا پریوس و تویوتا آوالون توانسته‌اند رانندگان ترغیب کنند تا مدت زمان بیشتری با آنها رانندگی کنند.

مطمئن ترین برندهای خودرویی ۲۰۲۰

وقتی می‌خواهید یک دستگاه خودرو بخرید، این سوال را می‌پرسید که مطمئن‌ترین برندهای خودرو کدام برندها هستند؟ البته اگر بازار خودرو آزاد باشد و همه خودروسازان در یک بازار رقابتی بتوانند محصولاتشان را عرضه کنند.

معمولا برای انتخاب یک خودرو مطمئن به فهرست‌هایی مراجعه می‌شود که توسط منابع مختلف جمع‌آوری و منتشر می‌گردد. فهرست مطمئن‌ترین برند‌های خودرو که در ادامه خواهیم دید و بررسی خواهیم کرد، توسط شرکت ریپیر پل (RepairPal) تهیه شده است.

این شرکت برای رتبه‌بندی مطمئن‌ترین برندهای خودرو چندین شاخص و فاکتور را به کار گرفته است: هزینه واقعی، تعداد و میزان تعمیرات و نگهداری پیش‌بینی‌نشده بر اساس داده‌های خودروهای تولید شده در ۲۰۱۹-۲۰۲۰ میلادی. اینکه یک خودرو تا چه اندازه می‌تواند مطمئن و قابل اعتماد باشد به شرایط نگهداری، نوع رانندگی، سال ساخت، سلامت خودرو و دیگر ویژگی‌های برند بستگی دارد.

ریپیر پل برای رتبه‌بندی مطمئن‌ترین برندهای خودرو در سال ۲۰۲۰، تعداد دفعات مراجعه بیش از ۲۰۰۰ خودرو به تعمیرگاه را بررسی کرده است. میزان قابل اطمینان بودن هر خودرو بر اساس میانگینی است که از فروشگاه‌های خودرو به دست آمده است.

اگرچه هزینه تعمیر تاثیر زیادی در رتبه برندها دارد، اما به این معنا نیست که اگر هزینه از میانگین بیشتر باشد، آن خودرو مطمئن و قابل اعتماد نیست. به‌عنوان مثال، طبیعتا هزینه قطعات و اجرت تعمیرکار خودروهای گران‌قیمت بیشتر است، اما اگر میزان و دفعات تعمیر پایین باشد، می‌تواند بر قابل اطمینان و قابل اعتماد بودن خودرو تاثیر مثبت بگذارد.

۱۰. اسمارت

در رتبه دهم مطمئن‌ترین برندهای خودرو در سال ۲۰۲۰، اسمارت، تولیدکننده خودروهای کوچک شهری قرار دارد. البته این خودرو دیگر در بازار آمریکا تولید نمی‌شود، اما می‌توان مدل‌های دسته دوم آن را پیدا کرد. اگر مشکل پارکینگ دارید و همیشه دنبال جای پارک می‌گردید و مسیرتان هم خیابان‌ها و کوچه‌های تنگ و باریک است، اسمارت فور2 (FourTwo) خودروی جمع و جوری است که کاملا به کارتان می‌آید. البته اگر اهل گشت و گذار باشید، مدل کاباریو را می‌توانید انتخاب کنید.

این خودروساز از سال ۲۰۱۸ تمام ظرفیت خود را برای تولید خودروهای برقی به کار گرفت، به این شکل که در حال حاضر خودروهای اسمارت فقط با موتور برقی به بازار عرضه می‌شود. اما اگر موتور بنزینی را ترجیح می‌دهید، باید دنبال مدل‌های ۲۰۱۷ به قبل باشید.

۹. نیسان

نیسان طیف گسترده‌ای از خودروهای سواری یا سدان را به بازار عرضه کرده است، مانند ورسا، سنترا، آلتیما و ماکسیما. نیسان روگ، پثفایندر و آرمادا هم از خودروهای خانوادگی این برند ژاپنی هستند و اگر هم اهل ماجراجویی و رانندگی آفرود باشید، این شاسی‌بلندهای نیسان کاملا مناسب شما خواهند بود.

اگر هم به محیط زیست اهمیت می‌دهید و می‌خواهید هوا را کمتر آلوده کنید، خودروی برقی نیسان که با نام لیف به بازار آمده، انتخاب مناسبی است.

۸. تویوتا

استفاده از خودروهای تویوتا به دلیل استفاده از فناوری، بسیار آسان است. از دستیار راننده در بیشتر مدل‌ها گرفته تا مدل‌های مختلف هیبریدی، می‌توانید تویوتا را به‌عنوان خودروی بعدی خود در نظر بگیرید.

کرولا و کمری شناخته‌شده‌ترین سدان‌های تویوتا هستند و سواری خیلی خوبی دارند. اما اگر خودرویی می‌خواهید که بزرگ‌تر و جادارتر باشد، لندکروزر را می‌توانید در هر جاده و مسیری و در هر شرایط آب‌وهوایی برانید. ابزارهای مختلفی روی این شاسی‌بلند تویوتا نصب شده است که می‌توان به سیستم صوتی عالی و کنترل خودکار چهار منطقه‌ای (در مدل‌های ۲۰۱۹) اشاره کرد.

۷. لکسوس

این برند لوکس طی سال‌ها تکامل یافته و در حال حاضر به دلیل تولید خودروهای هیبریدی و برقی معروف است. با خرید یک دستگاه لکسوس، یک خودروی عالی نصیبتان می‌شود و دیگر نگران میزان مصرف بنزین نخواهید بود. برای مثال، در لکسوس RX 450h به مصرف یک لیتر بنزین در هر ۴۸ کیلومتر می‌رسید و یک موتور هیبریدی V6 نیرویی برابر با ۳۰۶ اسب بخار را به چرخ‌ها منتقل می‌کند. برای اینکه بدانید کدام مدل‌های لکسوس هیبریدی هستند، باید به حرف h در آخر نام مدل دقت کنید.

اگر هم به خودروهای بنزینی علاقه دارید، لکسوس مدل‌های متنوعی را در برابرتان قرار می‌دهد، از سدان RC 350 گرفته تا شاسی‌بلند RX 350. یا اگر عشق سرعت هستید، مدل LS 500 F-Sport با موتور ۳.۵ لیتری V6 (در مدل‌های ۲۰۱۹) را به شما معرفی می‌کنیم.

۶. میتسوبیشی

این خودروهای مسافرتی برای ماجراجویی ساخته شده‌اند. بنابراین اگر می‌خواهید به حیات وحش سری بزنید و یا فقط می‌خواهید یک کمپینگ کوتاه داشته باشید، میتسوبیشی مناسب شما است.

اوتلندر را می‌توان به‌عنوان یکی از کاربردی‌ترین خودروها معرفی کنید. این شاسی‌بلند ژاپنی سه ردیف صندلی دارد و در پشت آخرین ردیف صندلی نیز ۱۸ متر مکعب فضای بار را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می‌دهد (در مدل‌های ۲۰۱۶ – ۲۰۱۹). در حال حاضر مدل هیبریدی اوتلندر هم در بازار موجود است.

میتسوبیشی فقط مختص ماجراجویی نیست و اگر طالب یک خودروی ساده هستید، میتسوبیشی میراژ در دو نوع هاچ‌بک و سدان گزینه مناسبی است (هر دو مدل از سال ۲۰۱۳ تولید می‌شوند.)

۵. مزدا

رده پنجم مطمئن‌ترین برندهای خودرو در سال ۲۰۲۰ از آن مزدا است. کراس‌اوورها و شاسی‌بلندهای گوناگونی در برند مزدا عرضه می‌شوند. یکی از این مدل‌ها، خودرو کامپکت CX-5 است، که به لطف سواری نرم و آرام، سفر جاده‌ای عالی را برای شما فراهم می‌کند.

معروف‌ترین خودرو در تاریخ مزدا، MX-5 میاتا، یک رودستر فوق‌العاده با طرحی چشمگیر است. باید به خودرو مزدا ۳ نیز اشاره کرد، یک مدل کامپکت که در دل آن موتوری ۲ لیتری با ۱۵۵ اسب بخار قدرت قرار دارد (در مدل‌های ۲۰۱۷ – ۲۰۱۸). در این مدل رگه‌هایی از مزدا میاتا نیز دیده می‌شود.

۴. هیوندا

هر نوع خودرویی را که بخواهید می‌توانید در این برند کره‌ای پیدا کنید، شاسی‌بلند، سدان، کامپکت و خودروهای برقی. به این ترتیب، گزینه‌های زیادی برای انتخاب دارید و دستتان کاملا باز است.

سانتافه یکی از مشهورترین خودروهای ساخت هیوندا است، یک شاسی‌بلند پنج نفره که در سال ۲۰۱۹ به‌عنوان بزرگ‌ترین خودروی این برند شناخته شد. هیوندا ولستر نیز از خودروهای معروف هیوندای است، یک هاچ‌بک کامپکت که گنجایش ۴ سرنشین را دارد.

۳. کیا

خودروهای ساخت شرکت کیا به دلیل طراحی داخلی جذاب و ابزارهای متعدد نصب‌شده معروف هستند و این برنده کره‌ای را به دلیل شاسی‌بلندهای عالی و سدان‌های خیلی خوب می‌شناسند.

کیا اسپورتیج، یکی از مدل‌های معروف این شرکت است. یک مجموعه دستیار راننده روی این کراس‌اوور نصب شده است (در مدل‌های ۲۰۱۷ – ۲۰۱۹)، از ابزارهای این مجموعه می‌توان به تشخیص نقطه کور و دستیار ماندن بین خطوط اشاره کرد. اما اگر دنبال یک خودروی بزرگ‌تر هستید، می‌توانید کیا تلوراید را انتخاب کنید.

۲. آکورا

اگر به دنبال یک خودروی خیلی خوب و یا شاسی‌بلند هستید، آکورا گزینه فوق‌العاده‌ای است. ابزارها و لوازم متعددی روی محصولات این برند، حتی در مدل‌های پایه نصب می‌شود. برای مثال، خودروی شاسی‌بلند RDX (مدل ۲۰۱۹)، دارای یک نمایشگر ۱۰.۲ اینچی، سیستم CarPlay اپل و دوربین دید عقب است.

همه مدل‌های سدان آکورا دارای سیستم اسپرت هستند. آکورا RLX یک موتور V6 با قدرت ۳۱۰ اسب بخار دارد و از طریق یک جعبه‌دنده ۱۰ سرعته اتوماتیک چرخ‌ها را به حرکت درمی‌آورد (مدل‌های ۲۰۱۸ به بعد).

۱. هوندا

در صدر فهرست مطمئن‌ترین برندهای خودرو هوندا قرار می‌گیرد. از معروف‌ترین محصولات کمپانی ژاپنی هوندا می‌توان از هوندا سیویک نام برد که بسته به درخواست مشتری به‌صورت سدان، هاچ‌بک و یا کوپه عرضه می‌شود.

از دیگر مدل‌های هوندا می‌توان به سدان هوندا آکورد، خودروی کامپکت هوندا فیت و هوندا CR-V اشاره کرد. مدل CR-V از سال ۲۰۱۷ تولید شده و نوع هیبریدی آن نیز در بازار موجود است. اگر هم خودروی بزرگ‌تری بخواهید وانت هوندا با نام ریجلاین گزینه مناسبی است.

مطمئن ترین خودروهای ۲۰۲۰

خریداران خودرو همیشه به‌دنبال مطمئن‌ترین خودروها می‌گردند. خودروهایی که هزینه تعمیرات زیادی نداشته باشند و خرج کمتری روی دست صاحبانشان بگذارند. قطعاتشان را بتوان به راحتی و با قیمت ارزان‌تری تهیه کرد. سوخت کمتری مصرف کنند  و در نهایت امکاناتشان نسبت به قیمتشان قابل قبول باشد.

معمولا برای انتخاب یک خودرو مطمئن به فهرست‌هایی مراجعه می‌شود که توسط منابع مختلف جمع‌آوری و منتشر می‌گردد. فهرست مطمئن‌ترین خودروها را که در ادامه خواهیم دید و بررسی خواهیم کرد، توسط شرکت ریپیر پل (RepairPal) تهیه شده است.

این شرکت برای رتبه‌بندی مطمئن‌ترین خودروها چندین شاخص و فاکتور را به کار گرفته است: هزینه واقعی، تعداد و شدت تعمیرات و نگهداری پیش‌بینی‌نشده بر اساس داده‌های خودروهای تولید شده در ۲۰۱۹-۲۰۲۰ میلادی. اینکه یک خودرو تا چه اندازه می‌تواند مطمئن و قابل اعتماد باشد به شرایط نگهداری، نوع رانندگی، سال ساخت، سلامت خودرو و دیگر ویژگی‌های برند بستگی دارد.

ریپیر پل برای رتبه‌بندی مطمئن‌ترین خودروها در سال ۲۰۲۰، تعداد دفعات مراجعه بیش از ۲۰۰۰ خودرو به تعمیرگاه را بررسی کرده است. میزان قابل اطمینان بودن هر خودرو بر اساس میانگینی است که از فروشگاه‌های خودرو به دست آمده است.

اگرچه هزینه تعمیر تاثیر زیادی در رتبه برندها دارد، اما به این معنا نیست که اگر هزینه از میانگین بیشتر باشد، آن خودرو مطمئن و قابل اعتماد نیست. به‌عنوان مثال، طبیعتا هزینه قطعات و اجرت تعمیرکار خودروهای گران‌قیمت بیشتر است، اما اگر میزان و دفعات تعمیر پایین باشد، می‌تواند بر قابل اطمینان و قابل اعتماد بودن خودرو تاثیر مثبت بگذارد.

در ادامه مطمئن‌ترین خودروها را بررسی خواهیم کرد تا اگر روزی واردات خودرو آزاد شد و بازار خودرو رقابتی شد، یکی از مطمئن‌ترین خودروها را بخریم و از رانندگی با آن لذت ببریم.

۵. آکورا ILX

امتیاز آکورا ILX در فهرست مطمئن‌ترین خودروها ۴.۵ از ۵ است و به این معنی است که ریپیر پل این خودرو رو در رده عالی طبقه‌بندی کرده است.

هزینه تعمیر:

بر اساس گزارش ریپیر پل، میانگین هزینه تعمیر و نگهداری یک دستگاه از این خودرو در داده‌های ریپیر پل، ۴۳۵ دلار در سال است، در حالی که هزینه تعمیر و نگهداری خودروهای لوکس کامپکت ۷۶۵ دلار و برای سایر خودروها ۷۱۹ دلار در سال محاسبه شده است.

تعداد تعمیر:

بر طبق آمارهای ریپیر پل، صاحبان خودروی آکورا ILX ۰.۳ بار در سال خودروی خود را برای تعمیرات زمان‌بندی‌نشده و ناگهانی به تعمیرگاه می‌برند، این آمار برای خودروهای لوکس کامپکت ۰.۷ بار در سال و برای سایر خودروها ۰.۵ بار در سال است.

دفعات تعمیر:

گزارش ریپیر پل نشان می‌دهد که احتمال بروز مشکل شدید یا جدی برای آکورا ILX ٪۶ است، این عدد برای خودروهای لوکس کامپکت ٪۱۲ و برای سایر خودروها ٪۱۳ اعلام شده است.

آکورا ILX پنجمین خودرو در فهرست مطمئن‌ترین خودروها از نظر ریپیر پل است. این سدان لوکس کامپکت چهار در دارد و در سال ۲۰۱۶ طراحی کلی آن عوض شد. همچنین نمای خارجی این خودرو در سال ۲۰۱۹ به‌روزرسانی شد. آکورا ILX ساخت ۲۰۱۶-۲۰۱۹ دارای یک موتور ۲.۴ لیتری چهار سیلندر است که ۲۰۱ اسب بخار نیرو تولید می‌کند.

مدل پایه این خودرو که طی سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ تولید و عرضه شده، دارای امکانات متعددی مثل سانروف برقی و صندلی‌های گرم‌شونده جلو است. مدل پایه آکورا ILX (ساخت ۲۰۱۸) با پکیج پرمیوم، امکانات زیر را به خریدار ارائه می‌کند:

* سیستم صوتی با هفت بلندگو

* روکش چرم صندلی

* ریموت کنترل در پارکینگ

* تشخیص نقطه کور با هشدار ترافیک عقب

* نمایشگر لمسی هفت اینچی صوتی و تصویری

۴. تویوتا کرولا

امتیاز تویوتا کرولا در فهرست مطمئن‌ترین خودروها ۴.۵ از ۵ است و به این معنی است که ریپیر پل این خودرو رو در رده عالی طبقه‌بندی کرده است.

هزینه تعمیر:

بر اساس گزارش ریپیر پل، میانگین هزینه تعمیر و نگهداری یک دستگاه از این خودرو در داده‌های ریپیر پل، ۳۶۲ دلار در سال است، در حالی که هزینه تعمیر و نگهداری خودروهای کامپکت ۵۴۳ دلار و برای سایر خودروها ۷۱۹ دلار در سال محاسبه شده است.

تعداد تعمیر:

طبق آمارهای ریپیر پل، صاحبان خودروی تویوتا کرولا ۰.۳ بار در سال خودروی خود را برای تعمیرات زمان‌بندی‌نشده و ناگهانی به تعمیرگاه می‌برند، این آمار برای خودروهای کامپکت ۰.۴ بار در سال و برای سایر خودروها ۰.۵ بار در سال است.

شدت تعمیر:

گزارش ریپیر پل نشان می‌دهد که احتمال بروز مشکل شدید یا جدی برای تویوتا کرولا ۷٪ است، این عدد برای خودروهای کامپکت ۱۱٪ و برای سایر خودروها ٪۱۳ اعلام شده است.

تویوتا کرولا (تولید ۲۰۱۷ – ۲۰۱۹) خودرویی بادوام است. این خودروی ژاپنی از تجهیزات کاملی بهره می‌برد، استفاده از فناوری ناوبری آن آسان است و فضایی راحت را برای راننده و سرنشنیان فراهم می‌سازد. در سال ۲۰۱۷ سیستم دستیار راننده روی همه مدل‌های آن نصب شد. تجهیزات نصب‌شده روی نسل یازدهم تویوتا کرولا و در مدل پایه سطح L عبارتند از:

* موتور چهار سیلندر ۱.۸ لیتری با CVT (جعبه دنده متغیر پیوسته)

* سیستم صوتی با شش بلندگو و نمایشگر لمسی ۶.۱ اینچی

* کروز کنترل تطبیقی

* صندلی قابل تنظیم شش جهته راننده

* دوربین دید عقب

۳. آکورا TLX

امتیاز آکورا TLX در فهرست مطمئن‌ترین خودروها ۴.۵ از ۵ است و به این معنی است که ریپیر پل این خودرو رو در رده عالی طبقه‌بندی کرده است.

هزینه تعمیر:

بر اساس گزارش ریپیر پل، میانگین هزینه تعمیر و نگهداری یک دستگاه از این خودرو در داده‌های ریپیر پل، ۴۴۰ دلار در سال است، در حالی که هزینه تعمیر و نگهداری خودروهای لوکس اندازه متوسط ۷۷۱ دلار و برای سایر خودروها ۷۱۹ دلار در سال محاسبه شده است.

تعداد تعمیر:

بر طبق آمارهای ریپیر پل، صاحبان خودروی آکورا TLX ۰.۲ بار در سال خودروی خود را برای تعمیرات زمان‌بندی‌نشده و ناگهانی به تعمیرگاه می‌برند، این آمار برای خودروهای لوکس اندازه متوسط ۰.۷ بار در سال و برای سایر خودروها ۰.۵ بار در سال است.

شدت تعمیر:

گزارش ریپیر پل نشان می‌دهد که احتمال بروز مشکل شدید یا جدی برای آکورا TLX ۶٪ است، این عدد برای خودروهای لوکس اندازه متوسط ٪۱۲ و برای سایر خودروها ٪۱۳ اعلام شده است.

سدان لوکس کامپکت آکورا TLX در سال ۲۰۱۵ معرفی و جایگزین مدل TSX شد که قبلا در فهرست مطمئن‌ترین خودروها قرار گرفته بود. در صورت خرید مدل ۲۰۱۸ TLX می‌توانید از تجهیزات پکیج A-Spec آکورا استفاده کنید. به دلیل وجود یک موتور ۳.۵ لیتری V6، رینگ‌های ۱۶ اینچی و سیستم تعلیق اسپرت، سیستم رانندگی آکورا TLX قابلیت تطبیق با هر نوع جاده و مسیری را دارد. همه امکانات و تجهیزات زیر در سدان آکورا TLX (مدل ۲۰۱۸) نصب شده است:

* دستیار راننده آکورا واچ

* چراغ‌های جلو LED

* کنترل خودکار تهویه مطبوع دوگانه

* کنترل خودکار صدا

* ۴۰۰ سانتیمتر مکعب فضای بار عقب

۲. لکسوس CT 200h

امتیاز لکسوس CT 200h در فهرست مطمئن‌ترین خودروها ۴.۵ از ۵ است و به این معنی است که ریپیر پل این خودرو رو در رده عالی طبقه‌بندی کرده است. این مدل لکسوس در رده اول مطمئن‌ترین خودرو در کلاس خودروهای لوکس کامپکت قرار می‌گیرد.

هزینه تعمیر:

بر اساس گزارش ریپیر پل، میانگین هزینه تعمیر و نگهداری یک دستگاه از این خودرو در داده‌های ریپیر پل، ۳۸۶ دلار در سال است، در حالی که هزینه تعمیر و نگهداری خودروهای لوکس کامپکت ۷۶۵ دلار و برای سایر خودروها ۷۱۹ دلار در سال محاسبه شده است.

تعداد تعمیر:

بر طبق آمارهای ریپیر پل، صاحبان خودروی لکسوس CT 200h ۰.۴ بار در سال خودروی خود را برای تعمیرات زمان‌بندی‌نشده و ناگهانی به تعمیرگاه می‌برند، این آمار برای خودروهای لوکس کامپکت ۰.۷ بار در سال و برای سایر خودروها ۰.۵ بار در سال است.

شدت تعمیر:

گزارش ریپیر پل نشان می‌دهد که احتمال بروز مشکل شدید یا جدی برای لکسوس CT 200h ٪۵ است، این عدد برای خودروهای لوکس کامپکت ٪۱۲ و برای سایر خودروها ٪۱۳ اعلام شده است.

این هاچبک هیبریدی لکسوس از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷ تولید می‌شد و در رده خودروهای لوکس قرار می‌گیرد. لکسوس CT 200h خودروی فوق‌العاده‌ای برای رانندگی در شهر است. این لکسوس از یک سامانه خاموش روشن یکپارچه بهره می‌برد و دارای چهار وضعیت رانندگی است: نرمال، اکو، EV و اسپرت. برای استفاده از تجهیزات و امکانات به‌روز باید مدل‌های ۲۰۱۴ به بالای لکسوس CT 200h را انتخاب کنید. امکانات و تجهیزات زیر روی مدل پایه این خودرو ارائه می‌شود:

* ۹۸۰ سانتیمتر مکعب فضای بار در پشت صندلی‌های جلو

* بلوتوث

* آینه بغل دارای گرم‌کن با چراغ راهنما

* کنترل تهویه مطبوع دوگانه

۱. تویوتا یاریس

امتیاز تویوتا یاریس در فهرست مطمئن‌ترین خودروها ۴.۵ از ۵ است و به این معنی است که ریپیر پل این خودرو رو در رده عالی طبقه‌بندی کرده است.

هزینه تعمیر:

بر اساس گزارش ریپیر پل، متوسط هزینه تعمیر و نگهداری یک دستگاه از این خودرو در داده‌های ریپیر پل، ۳۳۳ دلار در سال است، در حالی که هزینه تعمیر و نگهداری خودروهای کامپکت کوچک ۵۲۰ دلار و برای سایر خودروها ۷۱۹ دلار در سال محاسبه شده است.

تعداد تعمیر:

بر طبق آمارهای ریپیر پل، صاحبان خودروی تویوتا یاریس ۰.۴ بار در سال خودروی خود را برای تعمیرات زمان‌بندی‌نشده و ناگهانی به تعمیرگاه می‌برند، این آمار برای خودروهای کامپکت کوچک ۰.۳ بار در سال و برای سایر خودروها ۰.۵ بار در سال است.

شدت تعمیر:

گزارش ریپیر پل نشان می‌دهد که احتمال بروز مشکل شدید یا جدی برای تویوتا یاریس ٪۶ است، این عدد برای خودروهای کامپکت کوچک ٪۱۱ و برای سایر خودروها ٪۱۳ اعلام شده است.

تویوتا یاریس در رتبه اول مطمئن‌ترین خودروها در سال ۲۰۲۰، از نظر ریپیر پل قرار می‌گیرد. این خودرو از سال ۲۰۰۷ وارد بازار شده و تولید آن در قالب یک خودروی هاچبک تا سال ۲۰۱۸ ادامه پیدا کرده بود. تویوتا یاریس در طی سال دچار تغییر و تحولاتی گشته است. نسل سوم این خودرو از سال ۲۰۱۹ فقط در مدل سدان تولید می‌شود، که از سال ۲۰۱۶ با عنوان تویوتا یاریس iA شناخته می‌شد. نسل چهارم یاریس در سال ۲۰۲۰ به قالب هاچبک بازگشته است. در هنگام رانندگی با تویوتا یاریس می‌توانید از امکانات زیر استفاده کنید:

* کنترل خودکار چراغ‌های جلو

* صندلی عقب تاشو

* هشدار رانندگی روی خطوط و تصادف از جلو

* نمایشگر لمسی ۶.۱ اینچی

* ریموت کنترل باز و بسته کردن درها

این پنج خودرو، مطمئن‌ترین خودروها در سال ۲۰۲۰ معرفی شده‌اند. خودروهایی که خرج کمتری روی دست صاحبانشان می‌گذارند و از نظر اقتصادی به‌صرفه هستند.

فروش آنلاین خودرو

نویسنده: میلاد قزللو