خودروهای محبوب زنان در جهان 

۱۴ اسفند ۱۳۹۹ خودروهای محبوب زنان در جهان 

نمی‌توان این واقعیت را کنار گذاشت که بانوان و سلایق آن‌ها در جهان خودرو بسیار مؤثر است. انتخاب خودروها به‌ویژه در سال ۲۰۲۱ میلادی از نگاه زنان برای تولید کنندگان جهان خودرو از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

در سال‌های اخیر نه تنها نوع انتخاب بانوان از نظر بزرگان خودروسازی حائز اهمیت بوده است بلکه سعی شده تا با توجه به چهره‌ها و زیبایی شناختی جهان بانوان، اتومبیل‌ها تولید شوند. در سال ۲۰۲۱، هیئت منصفه‌ای متشکل از پنجاه روزنامه‌نگار زن در حوزه خودرو و اتومبیل‌رانی از ۳۸ کشور تصمیم به نامزد کردن تعدادی از خودروهای محبوب بانوان در جهان کرده‌اند. در نتیجه، این اتومبیل‌های منتخب در ۹ دسته جا گرفته‌اند که برندگان این ۹ گروه در ۸ مارس ۲۰۲۱ یعنی ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ اعلام خواهند شد. در ادامه به معرفی ۹ گروه منتخب خواهیم پرداخت.

هدف یازدهمین دوره چه بود؟

جالب است بدانیم که این دوره در 18 اسفند یعنی روز جهانی زن برگزار خواهد شد. گرچه هیئت منصفه این دوره از خودروهای محبوب زنان در جهان می‌گویند که خودروهای منتخب تنها معطوف به سلیقه و دیدگاه بانوان نیست اما شواهد اجرا این دوره نشان از نگاه زنانه و سلیقه موشکافانه آن می‌دهد. هدف یازدهمین دوره از برگزاری انتخاب محبوب‌ترین خودرو از لحاظ کیفیت، ایمنی، قیمت، طراحی، پویایی در رانندگی و همسو بودن با محیط زیست است. اتومبیل‌های انتخاب شده در 9 دسته‌بندی شامل خودرو شهری، سدان خانوادگی، خودرو لوکس، ورزشی، SUV شهری، متوسط و بزرگ، وانت و 4×4 و و وسیله نقلیه الکتریکی می‌شود.

ماشین شهری محبوب زنان، پژو ۲۰۸

پژو 208

پژو 208 با چهره باوقارش که در تبلیغات، با قطرات آب باران، به زیبایی هرچه‌تمام‌تر به نمایش درمی‌آید به عنوان محبوب‌ترین خودرو شهری انتخاب شده است. قامتی ایستاده‌تر از پژو 206 معروف دارد و با حجم پیشرانه ۱۱۹۹ سی سی و ۳ سیلندر، حرکتی آرام‌تر و شمرده‌تر را در جاده به نمایش می‌گذارد. تودوزی‌های چرم داخل کابین و طرح کلی تخم مرغی شکل ظاهری پژو ۲۰۸هم چهره‌ای شیک و برازنده را به مخاطب نشان می‌دهد و هم با آرایش ملیحی که در چین و شکن‌هایش دارد تو ذوق نمی‌زند. می‌توان پشت فرمانش نشست و در هر جایی از شهر ظاهر شد. سیستم فرمان برقی و سیستم تعلیق و ترمز جلو آن دیسکی و مک‌فرسون است که از نظر بسیاری از منتقدان ایمنی خودرو قابل قبول هستند.

ایمنی پژو ۲۰۸ قابل قبول است. رینگ‌های ۱۷ اینچی این خودرو می‌تواند کیفیت و پویایی در رانندگی را به همراه داشته باشد و به اعتماد به نفس راننده کمک کند.

نمایشگر مرکزی، مسیریابی یا همان (Navagation)، بلوتوث، سیستم تهویه خودکار و استراحتگاه مرکزی دست برای سرنشینان جلو در این خودرو، بیش از پیش نمای یک اتومبیل شهری مناسب را به تصویر می‌کشند.

خودرو خانوادگی محبوب زنان، اسکودا اُکتاویا

اسکودا اُکتاویا

این خودرو برای اولین در سال ۱۹۹۶ میلادی به عنوان هاچ بک راهی بازار خودرو شد. خط تولید محوری خودروسازی کشور چک مفتخر به ساخت اسکودا اُکتاویا است.

اسکودا اکتاویا که از خودروهای محبوب زنان در جهان در فهرست پیش‌رو شناخته شده است، بزرگ‌ترین مدلی است که برند اُکتاویا تا به کنون تولید کرده است. یک خودرو خانوادگی و کاربردی که در زمانی که به همراه خانواده‌تان نیستید می‌توانید مانند یک امین، خانواده خود را به دست او بسپارید و خیال‌تان از بابت امنیت، راحتی و کیفیت در یک سفر جاده‌ای راحت باشد. از رقبای جدی اسکودا اُکتاویا می‌توان به آئودی A3، مرسدس بنز کلاس A و فولکس واگن گلف اشاره کرد. یکی دیگر از ویژگی‌هایی که باعث خوشنام شدن و محبوب شدن این خودرو برای خانواده‌ها شود قیمت مناسب آن در بازارهای خودرو جهان است.

ملوس‌ترین خودرو انتخاب زنان، لکسوس ال سی ۵۰۰ کانورتبل

لکسوس ال سی 500 کانورتبل

قصه‌ای قدیمی که دوباره زنده شد و مصداق عینی پیدا کرد. “روزی روزگاری لیموزین جدید LS وارد بازار شد و خواب را از چشم مرسدس بنز کلاس S گرفت. بی خوابی مرسدس بنز برای مدت یک دهه ادامه داشت تا این که LFA رویایی وارد خط تولید شد.”. خیلی وقت بود که این داستان قدیمی کم رنگ شده بود. امروز با ورود لکسوس ال سی ۵۰۰ کانورتبل دوباره این داستان جان گرفته است و خواب از چشمان خودروهای شیک بازار خودرو گرفته شده است.

هشتم مارس ۲۰۲۱، روزی است که لکسوس ال سی ۵۰۰ در ردیف خودروهای محبوب بانوان قرار می‌گیرد و با بدنه‌ای کشیده و رینگ‌های خاص و جلوپنجره‌ای شگفت انگیز، بیش از پیش دلبری خواهد کرد.

خودرو مسابقه ای انتخاب زنان، فراری اف ۸ اسپایدر

فراری اف 8 اسپایدر

راه دوری نرفته‌ایم اگر بگوییم که چنین خودرویی به عنوان یکی از خودروهای محبوب بانوان به حساب می‌آید. فراری اف ۸ اسپایدر لقب قلب فراری را دارد و با موتور توربوشارژر دوقلو بعد از ۴ سال چشم انتظاری به خط تولید شرکت فراری اضافه شد. تا قبل از تولید فراری اف ۸ اسپایدر، مک لارن مدعی تولید خودروهایی تمام قد فیبر کربن بود. اما با ظهور اسپایدر فراری می‌توان گفت تا به امروز هیچ برندی با این میزان از دقت نتوانسته بدنه و فیس لیفتی به این زیبایی با فیبر کربن تولید کند. شاید تنها بتوان با شکافتن موتور اسرارآمیز این خودرو به قدرت حرکت آن در جاده پی برد. دامنه‌های دور موتور این خودرو بسیاری از متخصصین فنی خودرو را به این سوال واداشته که چطور ممکن است یک توربوشارژر دوقلو با تناسبی مثال زدنی در مسیرهای سخت به این خوبی جواب دهد. قدرت ۷۱۰ اسب بخار و وزن کلی ۱۴۰۰ کیلوگرم فراری اف ۸ اسپایدر ترکیب یک هیولای محرک را در ذهن هر کسی یادآور می‌شود.

اس یو وی محبوب شهری زنان، پژو ۲۰۰۸

پژو 2008

اس یو وی مورد قبول و محبوب این دوره از خودروهای محبوب بانوان به پژو 2008 تعلق می‌گیرد. چهره جدی و پلتفرم آماده این خودرو برای بسیاری از بانوانی که هر روز به اموری مانند کارهای خانه و رساندن فرزندان به مقصد مشغول هستند ستودنی بوده است. SUVها معمولا جثه‌ای بزرگ دارند و در نگاه بسیاری از بانوان چندان جذاب به نظر نمی‌رسند. اما پژو ۲۰۰۸ هم از قدرت و شکوه یک اس یو وی برخوردار است و هم به خاطر ظاهر جمع و جوری که دارد بارها مورد پسند خانم‌ها قرار گرفته است. جالب است بدانیم که این مدل به e-2008 هم معروف است؛ چرا که به عنوان یکی از اولین‌های SUV الکتریکی در بازار خودرو جهانی شناخته می‌شود. البته هم مدل بنزینی و هم الکتریکی از این خودرو در بازار موجود است. پژو ۲۰۰۸ با استانداردهای Active همخوانی دارد و به همین دلیل به عنوان یکی از اس یو وی‌های ایمن در جهان شناخته می‌شود.

آفرود متوسط محبوب، لندرووِر دیفندر

لندرووِر دیفندر

چهره‌اش کمی نظامی می‌زند. انگار همیشه آماده به خدمت و در حالت خبردار در انتظار هم‌قطارش است که پشت فرمانش بنشیند و کوه‌های صخره‌ای را درنوردد. البته از یک آفرود که در فهرست خودروهای محبوب بانوان قرار می‌گیرد دور از انتظار نیست که از قدرت بالایی برخوردار باشد. ناگفته نماند که “کوه” یک استعاره است که برای نشان دادن قدرت یک آفرود مانند لند رووِر دیفندر به کار می‌رود. جاده‌های قدیمی وجود دارند که بارها دشوارتر از راه‌های کوهستانی است و دیفندر به راحتی از پس تمام این مسیرها نیز برآمده است.

کراس اوور عضلانی محبوب خانم ها، کیا سورنتو

کیا سورنتو

کیا سورنتو که در سال ۲۰۲۱ با بدنه عضلانی خود وارد بازار شد و به محض ورود، مانند کیک داغ، به فروش عمده رسید. یک شبح مربعی شکل با طراحی ظاهری قاطع‌تر که از یک کراس اوور انتظار می‌رود توانست در فهرست خودروهای محبوب بانوان جا بگیرد. جزئیات زیرپوستی دیجیتالی این خودرو از شگفتی‌های بی نظیر آن است که با کمی دقت به تمام ریزه کاری‌های الکتریکی آن پی می‌بریم. موتور ۴ سیلندر با قدرت ۲۸۱ اسب بخار مجهز به توربوشارژر که قدرتی مثال زدنی از یک خودرو جدید را به نمایش می‌گذارد. گفتنی است که نسخه هیبریدی کیا سورنتو نیز در بازار جهانی خودرو موجود است. در حال حاضر، این خودرو در رده خودروهای برتری مانند Telluride و Sportage قرار گرفته است. قبل از یازدهمین دوره خودروهای برگزیده بانوان، کیا سورنتو موفق به کسب جایزه Edirors’ Choice نیز شده است.

پیکاپ محبوب، فورد اف۱۵۰

فورد اف 150

حداکثر۱۴هزار پوند قدرت یدک کشی فورد اف 150 است. اعجاب انگیز است اما به یاد داشته باشیم که خودرو، پسر پدری به نام فورد اف ۱۵۰ رپتور است. فورد اف ۱۵۰ که از خودروهای محبوب بانوان به حساب می‌آید با۶ پیشرانه متفاوت و ترکیبی راهی بازار شده است. ناگفته نماند که طول و تنظیمات کابین این خودرو نیز در سه اندازه مختلف در بازار جهانی خودرو موجود است. موتور ۳.۳ لیتری با ۴۰۰ اسب بخار قدرت و یک موتور توربوشارژر ۳۵ کیلوواتی از امکانات فنی این خودرو به حساب می‌آیند. گیربکس۱۰ سرعته اتوماتیک از امکانات خاص این خودرو به شمار می‌آید. یک ژنراتو هم در کنار موتور توربوشارژر آن قرار دارد که به راحتی و در هر محلی که هستید می‌توانید برای شارژ توربو از آن بهره بگیرید.

محبوب الکتریکی، هوندا ای

هوندا ای

هوندا ای اولین خودرو الکتریکی هوندا است که با مهندسی هوشمندانه و بدنه‌ای مملو از نشانه‌های فناوری روز علاوه بر این که جز خودروهای محبوب بانوان است قیمت مناسبی هم دارد. قرار بود Urban EV برای اولین بار در سال ۱۹۹۷ رویای هوندا را برای راه‌اندازی خط تولید خودروهای الکتریکی به حقیقت پیوند دهد اما بنا به دلایلی نشد و امروز این رویا با هوندا ای تحقق پیدا کرد. تا به امروز، ۳۵۰ نسخه از این خودرو ساخته شده است. هوندا ای از نظر بسیاری از منتقدین حوزه خودرو یک رقیب جدی برای تسلا به حساب می‌آید. ۱۵۲ اسب بخار قدرت این خودرو الکتریکی محبوب است. دو مدل از هوندا ای تولید شده است که هر دو قیمتی معادل ۳۵۰۰ پوند دارند و جز خودروهای مقرون به صرفه به حساب می‌آیند.

نام نویسنده: احسان والیان