مقایسه سوزوکی گرند ویتارا با ام وی ام X22

۸ تیر ۱۴۰۰ مقایسه سوزوکی گرند ویتارا با ام وی ام X22

خودروهای چینی این روزها بسیار بیشتر از سایر خودروها در بازار طرفدار دارند، چرا که هم ارزان‌تر هستند و هم ظاهری زیبا دارند. اما طی سال ۹۷ تاکنون که واردات خودرو به کشور ممنوع شده و تا حد زیادی از تنوع خودروهای چینی کاسته شده است، اما خرید ماشین و فروش خودرو کارکرده در بازار چینی ها به رونق سابق خود باقی مانده است.

 ام وی ام (MVM X22)

طراحی ظاهری  ام وی ام MVM X22

ام وی ام X22 به عنوان کوچک‌ترین محصول چری چین در ایران عرضه می‌شود. برند چری، محصولات خود را با نام ام وی ام به ایران عرضه می‌کند که نماینده فروش آن نیز شرکت مدیران خودرو است. چری همچنین کراس آوورهای خود را با نام تیگو معرفی بازار می‌کند. MVM X22 با عنوان تیگو ۲ در ایران و نام تیگو X3 در چین عرضه و فروش می‌رود.

در حال حاضر چهار محصول تیگو۲، تیگو۳ (X33)، تیگو ۵ و تیگو ۷ توسط شرکت مدیران خودرو در بازار ایران موجود است.

مهمترین تفاوت X22  با سایر مدل‌های عرضه شده چری در بازار، پختگی و بهبود طراحی داخلی و بدنه این مدل خودرو است. شاید یادتان باشد که پیش از عرضه این مدل خودرو، تفاوت خودروهای چینی با سایر برندها  در بازار کاملا مشهود بود اما با ورود این مدل به بازار، نظر مصرف‌کنندگان از این محصول چینی رضایت بخش عنوان شده است.

سوزوکی گرندویتارا

طراحی ظاهری سوزوکی ویتارا

گرند ویتارا شاسی بلند از سال ۱۹۸۸ توسط کمپانی سوزوکی تولید خود را آغاز کرده است. این کمپانی توانسته است ۴ نسل از ویتارا را به بازار معرفی کند اما در میان همه مدل‌های معرفی شده طی سال‌های ۱۹۸۸، ۱۹۹۸، ۲۰۰۵ و ۲۰۱۷ نسل سوم آن تقریبا بین سال‌های ۱۳۸۶ و ۱۳۸۷ در ایران  مورد استقبال فراوان قرارگرفت.  نسل سوم ویتارا سال‌های متوالی تولید و به بازار عرضه می‌شد اما درست پس از فیس لیفت این مدل در سال ۲۰۱۲، شرکت ایران خودرو نیز در ایران آن را روانه بازار کرد. اکنون جدیدترین سوزوکی گرند ویتارا بدون مشکلات در طراحی کابین این مدل در بازار موجود است.

شاید در نگاه اول سوزوکی گرند ویتارا نسبت به سایر شاسی بلندهای بازار کمی ساده به نظر برسد و خریدار پس از مدتی از آن خسته خواهد شد، اما همان سادگی این مدل خودرو باعث شده تا گرند ویتارا خودرو روزانه مصرف کننده شود و حاضر به تعویض آن با هیچ خودرو دیگری در این کلاس قیمتی نباشد. گرچه در سال‌های ابتدایی ورود ویتارا به ایران استقبال از این مدل خودرو شاسی بلند بسیار خوب بود، اما پس از مدتی و ورود مدل‌های متعدد شاسی بلندهای چینی و کره‌ای تا حدی از جذابیت این مدل خودرو کاسته شد.

از جمله مهمترین ویژگی‌های گرند ویتارا می‌توان به موتور بنزینی 1.6 لیتری قدرتمند این مدل خودرو اشاره کرد که گفته می‌شود، نسخه دیزل آن بسیار قدرتمندتر و البته کم‌مصرف‌تر است. تولید نیرو این این مدل خودرو بدون استفاده از توربو شارژ تا ۱۱۸ اسب بخار است. گیربکس ویتارا 5 دنده‌ای بسیار سبک است که این امر باعث می‌شود تا شتاب صفر تا صد این مدل خودرویی به ۱۱.۸ ثانیه برسد. اما کامل‌ترین مدل تولید شده گرند ویتارا در حال حاضر،‌ دارای چراغ‌های LED،‌ رادار ترمز اتوماتیک و سانروف پانورامیک است.

این مدل خودرو که هم مناسب مصرف روزانه و هم سفرهای کوتاه بین شهری است، یکی از بهترین گزینه‌ها برای خانواده‌های دارای فرزند است؛ زیرا علاوه بر راحتی و اندازه مناسب اتاق خودرو، حجم صندوق عقب آن نیز ۳۷۵ لیتر است و به راحتی‌ می‌توان وسایل سفر چند روزه را در آن جای داد.

نتیجه گیری

با نگاهی به امکانات، آپشن‌ها و مشخصات فنی هر دو خودرو ذکر شده، انتخاب یکی از آن‌ها کار چندان سختی نیست. چرا که در مقایسه این دو مدل خودرو دیگر موضوع خودرو چینی و ژاپنی رقابت کننده نیست، زیرا کیفیت و مشخصات این دو خودرو با یکدیگر رقابت می‌کند؛ به عبارتی در حال حاضر مقایسه قیمتی این دو مدل خودرو ملاک اولیه خریداران محسوب می‌شود.

در حال حاضر قیمت بازار و نمایندگی MVM X22 از حدود ۱۸۵ تا ۱۹۵ میلیون تومان بسته به سال تولید متغیر است. همچنین قیمت سوزوکی گرند ویتارا نیز از حدود ۲۸۰ تا ۳۷۰ میلیون تومان بسته به سال تولید متغیر است.

فروش فوری خودرو

تهیه و تنظیم: تیم تولید محتوا خودرو45