ممنوعیت فروش لندکروز ۲۰۲۲

۳ مرداد ۱۴۰۰ ممنوعیت فروش لندکروز ۲۰۲۲

طبق قانون جدیدی که توسط کمپانی تویوتا وضع شده است، خریداران تویوتا لندکروز ۲۰۲۲ حق ندارند مالکیت این خودرو را تا یک سال به شخص دیگری واگذار کنند. شاید دوران حکمرانی لندکروز، پادشاه آفرودرها، در آمریکا رو به اتمام باشد؛ اما این خودرو غول پیکر ژاپنی در دیگر نقاط دنیا به عنوان یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین محصولات کمپانی خودروسازی تویوتا و البته بازار جهانی، شناخته می‌شود.

با اینکه پای لندکروز ۲۰۲۲ هنوز به بازار نرسیده، اما حدود ۲۲ هزار پیش سفارش از نسخه LC300 آن تنها در وطنش، یعنی ژاپن، به ثبت رسیده است. با این حال به نظر می‌رسد که قوانین سختگیرانه جدیدی پیرامون این محصول پرطرفدار در حال اجراست. اخبار حاکی از این است که طبق این قانون، متقاضیان حق ندارند تا یک سال پس از خرید لندکروز ۲۰۲۲ آن را به شخص دیگری بفروشند. در صورت گزارش این قانون شکنی، فروشنده دیگر نمی‌تواند هیچ محصولی از این کمپانی بزرگ بخرد!

طبق گزارشی که در مجله Creative311 منتشر شده است، خریداران موظف به امضای برگه‌ای هستند که آن‌ها را از فروش مجدد لندکروز ۲۰۲۲ به مدت یک سال منع می‌کند. اگر آن‌ها قانون شکنی کرده و این شاسی بلند را در کمتر از ۱۲ ماه به شخص دیگری بفروشند، دیگر حق ندارند هیچ محصولی از این خودروساز تهیه کنند. مشخص نیست که آیا تویوتا می‌تواند افراد را مجاب کند به این قانون عجیب و غریب پایبند باشند یا خیر، اما به نظر می‌رسد که هیچ قصد ندارد از مواضع جدید و سفت و سخت خود کوتاه بیاید.

به نظر می‌رسد دلایل زیادی پشت این تصمیم وجود دارد. از آنجایی که در برخی از مناطق این خودرو شاسی بلند از محبوبیت بالایی برخوردار است، برخی از سودجویان به دنبال فرصتی هستند تا از طریق فروش مجدد آن با قیمت بالاتر، پولی به جیب بزنند. از طرف دیگر تویوتا قصد دارد با محدود کردن تعداد فروش تویوتا لندکروز ۲۰۲۲ به هر فرد، آن را در اختیار همگان قرار دهد، بنابراین هر شخص می‌تواند تنها صاحب یک دستگاه از مدل ۲۰۲۲ باشد.

متاسفانه داستان به همین نقطه ختم نمی‌شود. به نظر می‌رسد که این خودروساز بزرگ ژاپنی از بابت زیر پا گذاشتن قوانین بین المللی توسط برخی از فرصت طلبان و بروز مشکلاتی در کشورهای واردکننده تویوتا لندکروز ۲۰۲۲، نیز نگرانی‌هایی دارد. این کمپانی می‌ترسد در صورت هرگونه قانون شکنی، “امنیت جهانی” به خطر افتد.

البته که این قوانین سختگیرانه دردسرهای زیادی به همراه خواهد داشت. به نظر می‌رسد که پس از فروش مجدد خودرو توسط فرد قانون شکن، فروشنده اولیه تویوتا لندکروز نیز متحمل خساراتی خواهد شد. از قرار معلوم، این خودروساز ژاپنی نگران است که مانند گذشته، از تویوتا لندکروز ۲۰۲۲ برای به ثمر رساندن مقاصد شوم و تروریستی نیز استفاده شود. بنابراین تویوتا قصد دارد پیش از فروش مطمئن شود که خریدار قصد فروش مجدد این شاسی بلند یا صادر کردن آن را ندارد.

حدود سه ماه پیش، تصاویری از این خودرو محبوب لو رفت، طرفداران را به وجد آورد و پس از مدتی نیز مشخصات فنی آن منتشر شد. پیشرانه این آفرودر قدرتمند به دو شکل دیزلی و بنزینی ارائه خواهد شد که هر کدام به ترتیب ۳۰۲ اسب بخار و ۴۰۹ اسب بخار نیرو تولید می‌کنند. این پیشرانه‌های قدرتمند با یک جعبه دنده ۱۰ سرعته اتوماتیک همراه می‌شوند.

فروش فوری خودرو

منبع: motor1

پرستو مهدی قلیخان