برقی‌سازی مینی کلاسیک با موتور نیسان لیف

۱۲ شهریور ۱۴۰۰ برقی‌سازی مینی کلاسیک با موتور نیسان لیف

چند سالی است که ساخت و تولید خودروهای برقی شروع شده و در یکی دو سال آخر عرضه این نوع اتومبیل‌ها شتاب زیادی گرفته است. بی ام و، مرسدس بنز، فولکس واگن، پورشه، آئودی، هیوندای و کیا محصولات تمام برقی خود را به بازار عرضه کرده‌اند و موج ماشین‌های الکتریکی چنان فراگیر شده که حتی ابرخودروسازانی مثل فراری، لامبورگینی و بوگاتی هم تاریخی را برای معرفی و رونمایی اولین محصول خود در این کلاس اعلام کرده‌اند.

دلیل افزایش تولید خودروهای برقی، قانون اتحادیه اروپا در مورد آلایندگی خودروها و آلودگی هوا است. بر اساس این قانون، تولید خودروهای بنزینی از سال ۲۰۳۰ در کشورهای عضو ممنوع خواهد بود.

اجرای این قانون، خبر خوبی برای طرفداران خودروهای کلاسیک بنزین‌سوز نیست. اما تعدادی از کسب و کارهای خودرویی راه حلی برای این موضوع پیدا کرده‌اند: نصب پیشرانه برقی روی خودروهای کلاسیک و قدیمی.

مینی کلاسیک با موتور نیسان لیف برقی می‌شود

برقی سازی مینی

شرکت لاندن الکتریک کارز (London Electric Cars) مینی کلاسیک را به خط تولید خودروهای برقی خود اضافه کرده و با استفاده از باتری ۲۰ کیلووات ساعت، بُرد این خودرو را به ۱۱۳ کیلومتر رسانده است.

این شرکت بریتانیایی مدل‌های قدیمی و کلاسیک مینی را به خودروهای برقی با بُرد ۹۶ تا ۱۱۳ کیلومتر تبدیل می‌کند و با قیمت ۳۴ هزار دلار به فروش می‌رساند.

لاندن الکتریک کارز برای تبدیل خودرو بنزینی به برقی از باتری و پیشرانه نیسان لیف استفاده می‌کند و علاوه بر آن، با اجرای تغییراتی، هزینه و آلودگی‌های خودرو را کاهش می‌دهد.

پکیج استاندارد برای برقی‌سازی مینی کلاسیک شامل یک باتری ۲۰ کیلووات ساعتی است اما مشتریان می‌توانند پیشرانه‌های قوی‌تر و باتری‌های بزرگ‌تری را با پرداخت هزینه اضافی سفارش دهند.

البته برقی‌سازی فقط مختص صاحبان خودروهای کلاسیک نیست و افرادی هم که فاقد خودرو هستند، می‌توانند با پرداخت مبلغی جداگانه، یک دستگاه مینی کلاسیک دریافت کنند.

 

مینی کلاسیک برقی و مینی برقی ۲۰۲۱

متیو کوییتر، بنیانگذار LEC در این بار می‌گوید: «به عنوان یکی از طرفداران خودروهای کلاسیک و همین طور کارشناسان خودروهای برقی اقتصادی و پایدار، منطقی بود که کار خود را با برقی‌سازی مینی کلاسیک ادامه دهیم. با تبدیل خودرو بنزینی به برقی، مینی کلاسیک را به عنوان اتومبیلی با قیمت مناسب و کاربردی به ساکنان شهرهای شلوغ معرفی کنیم که نه تنها در لندن، بلکه در دیگر نقاط جهان برای مقابله با ترافیک و آلودگی هوا قابل استفاده باشد.»

مهندسان و طراحان شرکت بعد از چندین مرحله تحقیق و بررسی به این نتیجه رسیدند که پیشرانه و باتری نیسان لیف و بدنه مینی کلاسیک گزینه مناسبی برای اجرای پروژه برقی‌سازی است. این کار از نظر بودجه و زمان کاملا مقرون به صرفه است تا اینکه هزینه و وقت، صرف طراحی و تولید یک سیستم برقی انحصاری شود.

مینی کلاسیک برقی در کنار لندروور

لاندن الکترونیک کارز قصد دارد تا سخت‌افزار و باتری‌های رایانه‌ها و لپ‌تاپ‌ها را دوباره در خط تولید برای تبدیل مینی کلاسیک بنزینی به خودرو برقی استفاده کند.

LEC قبلا لندروور، موریس ماینر و موریس تراولر را به این شیوه برقی کرده و مینی جدیدترین محصول این شرکت خواهد بود. خودروهایی که برقی می‌شوند از مالیات و عوارض جاده‌ای و همین طور عوارض آلودگی هوا معاف هستند.

ساخت یک خودرو مینی کلاسیک برقی حدود شش ماه زمان می‌برد.

فروش فوری خودرو

نویسنده: میلاد قزللو