درباره تاکسی های خودران پکن چین بدانید

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ درباره تاکسی های خودران پکن چین بدانید

هوش مصنوعی در آینده‌ای نه چندان دور به بخش مهمی از صنعت خودروسازی و عالم وسایل نقلیه عمومی و شخصی تبدیل خواهد شد. تا به امروز خودروسازان زیادی در زمینه طراحی و تولید محصولات خودران فعالیت کرده‌اند، اما به نظر می‌رسد که اولین قدم بزرگ را کمپانی چینی بایدو با ارائه اولین ناوگان تاکسی‌های خودران، برداشته است.

کمپانی بزرگ Baidu که به عنوان یکی از غول‌های تکنولوژی و هوش مصنوعی کشور چین شناخته می‌شود، برای نخستین بار ناوگان تاکسی‌های خودران‌اش را در پارک شوگانگ شهر پکن، راه‌اندازی کرد. این ناوگان ویژه برای جا به جایی بازدید کنندگان از مسابقات المپیک زمستانی 2022 پکن در نظر گرفته شده است.

این خدمات که به عنوان سرویس آپولو روبوتاکسی بایدو (Baidu’s Apollo Go Robotaxi) شناخته می‌شود، یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین اقدامات در زمینه پیشرفت و توسعه صنعت محصولات خودران بوده و اولین ناوگان تاکسیرانی خودران است که پس از دریافت کرایه، مسافران را بدون هیچ گونه دخالت انسانی جابه‌جا می‌کند.

اپلیکیشنی برای خودران های چینی

اولین ناوگان تاکسیرانی خودران چین

مسافران و متقاضیان می‌توانند با استفاده از اپلیکیشنی مخصوص که تاکسی‌های حاضر در محل آن‌ها را روی نقشه نشان می‌دهند، خودروی خودرانی را کرایه کرده و بدون هیچ مشکلی به مقصد سفر کنند. اگر مسافری قادر به پیدا کردن تاکسی خود نباشد، می‌تواند از طریق سیستمی مخصوص و از راه دور، بوق خودرو را به صدا در آورده و آن را به راحتی شناسایی کند.

یکی از نکات و فناوری‌های جالب، استفاده از اسکنر و کد QR برای باز کردن قفل این خودروها با رعایت تمامی نکات و پروتکل‌های بهداشتی برای جلوگیری از آلوده شدن خودروها در دوران همه‌گیری ویروس کرونا است. پس از سوار شدن، مسافران می‌توانند دکمه “شروع” را زده و سفر خود را به مقصد مورد نظر آغاز کنند. بلافاصه پس از لمس دکمه شروع و اطمینان حاصل کردن از بسته بودن درها و کمربند ایمنی، خودرو حرکت می‌کند.

Yunpeng Wang، معاون مدیر عامل و مدیر عمومی کمپانی تکنولوژی بایدو می‌گوید: «معرفی خدمات بدون سرنشین یک موقعیت مهم برای تجاری سازی و استفاده از محصولات خودران است. ما امروز اولین ناوگان تاکسی‌های خودران را پس از انجام آزمایش‌های زیادی با خودروهایی بدون سرنشین در بسیاری از شهرها، در پکن و برای عموم مردم، راه‌اندازی کردیم.»

اخیرا کمپانی مشاوره Guidehouse، شرکت بایدو را برترین فروشنده محصولات خودران در جهان معرفی کرده است. تا به امروز این نام مهم چینی توانسته 2 هزار و 900 حق ثبت اختراع را در این زمینه از آن خود کند. از آنجایی که بایدو تنها هشت سال است که در این زمینه فعالیت می‌کند، شاید برخی از مسافران دو دل شده و به توانایی‌های آن برای تولید تاکسی‌های خودران شک کنند.

فروش آنلاین خودرو

منبع: motor1

نویسنده و مترجم: پرستو مهدی قلیخان