خودروهای جدید نمایشگاه لس آنجلس ۲۰۲۱

۲ آذر ۱۴۰۰ خودروهای جدید نمایشگاه لس آنجلس ۲۰۲۱

با شیوع ویروس کرونا از ابتدای سال ۲۰۲۰، تقریبا همه جهان به صورت نیمه تعطیل درآمد. کارخانه‌های خودروسازی مجبور شدند چند وقتی دست از کار بکشند یا با کمترین میزان ظرفیت تولید کنند. بازارهای فیزیکی و حضوری خودرو کاملا تعطیل شد. آمار فروش خودروسازان به شدت کاهش یافت و در نهایت، نمایشگاه‌های خودرویی مثل نمایشگاه ژنو، مونیخ، فستیوال گودوود، نمایشگاه سما، شانگهای، توکیو و لس آنجلس حدود یک سال و نیم برگزار نشد.

اما بعد از واکسیناسیون سراسری و کاهش آمار مرگ و میر و مبتلایان کرونا، دوباره نمایشگاه‌های خودرویی راه افتادند. نمایشگاه لس آنجلس که آخرین دوره آن در سال ۲۰۱۹ برگزار شد، دوباره رونف گرفته است. محصولات جدید خودروسازانی مثل هیوندای، تویوتا، کیا، مزدا، پورشه، سوبارو، فورد، نیسان، لندرور، هوندا، لکسوس و فیسکر از ۱۹ تا ۲۸ نوامبر (۲۸ آبان تا ۷ آذر) در نمایشگاه خودرو لس آنجلس معرفی می‌شود.

آکورا اینتگرا

آکورا اینتگرا

آکورا اینتگرا ۲۰۲۳ در قالب یک نمونه اولیه از خودرویی که قرار است در آینده تولید شود، معرفی شد. از مشخصات این خودرو اسپرت می‌توان به گیربکس ۶ سرعته دستی، بدنه هاچبک و موتور ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ اشاره کرد. اینتگرا دارای دیفرانسیل لغزش محدود است و احتمالا با قیمت ۳۰ هزار دلار به فروش خواهد رسید.

ادیسون فیوچر EF1-T

ادیسون فیوچر EF1-T

ادیسون فیوچر (EdisonFuture) یکی دیگر از خودروسازانی است که در نمایشگاه لس آنجلس ورود خود را به صنعت خودروهای برقی اعلام کرده و قصد دارد پا جای پای تسلا و فارادی فیوچر بگذارد. فضای بار وانت EF1-T مجهز به کنوپی جمع‌شونده با پنل‌های خورشیدی است و در صورت نیاز می‌توان فضای بار را با پنل‌های خورشیدی پوشاند تا ظرفیت شارژ خودرو بیشتر شود. بُرد ادیسون فیوچر EF1-T به ۶۴۴ کیلومتر می‌رسد و قدرت و سرعتی مشابه ماشین‌های اسپرت دارد. قیمت وانت برقی هنوز اعلام نشده و احتمالا اواسط سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه می‌شود.

پورشه ۷۱۸ کایمن GT4 RS

پورشه ۷۱۸ کایمن GT4 RS

جذاب‌ترین کایمن ۷۱۸ در نمایشگاه لس آنجلس با نام پورشه ۷۱۸ کایمن GT4 RS معرفی می‌شود. این مدل نسبت به GT4 فعلی، وزنی کمتر و موتوری قوی‌تر دارد. طبق تصاویر منتشر شده رسمی و غیررسمی، بدنه خودرو جدید تغییراتی داشته که می‌توان به ورودی‌های هوا، دریچه‌های خنک‌کننده و باله بزرگ‌تر اشاره کرد.

پورشه تایکان GTS – تایکان اسپورت توریسمو

پورشه تایکان GTS

دو مدل پورشه تایکان جدید در نمایشگاه لس آنجلس معرفی خواهد شد. یکی از آنها GTS است که بین مدل‌های 4S و توربو قرار می‌گیرد. دومین مدل توریسمو است که شباهت‌هایی به مدل کراس توریسمو دارد.

تویوتا bZ4X

تویوتا bZ4X

bZ4X اولین خودرو برقی تویوتا است و روی پلتفرم یکسانی با سوبارو سولترا ساخته شده و همین طور از نظر ظاهری شباهتی با این خودرو دارد. این شاسی‌بلند برقی به صورت دیفرانسیل جلو یا چهار چرخ متحرک و پیشرانه‌ای با قدرت ۲۱۴ اسب بخار و بُرد ۴۵۰ کیلومتر عرضه می‌شود. تویوتا bZ4X فرمان مکانیکی ندارد و غربیلک فرمان به صورت سیمی به چرخ‌های جلو متصل است و می‌تواند در هر مسیر و شرایطی حرکت کند.

دوج چارجر و چلنجر هلکت ردآی جِیلبِرِیک

دوج چلنجر

مدل‌های ۲۰۲۲ دوج چارجر (شارژر) و دوج چلنجر هلکت ردآی جیلبریک در نمایشگاه خودرو لس آنجلس ۲۰۲۱ به نمایش درآمدند. مدل‌های جیلبریک خودروهایی هستند که قابلیت شخصی‌سازی دارند و دوج این امکان را برای مشتریان فراهم کرده تا بعضی از مشخصات خودرو را به دلخواه خودشان تعیین کنند. این دو اتومبیل دارای موتور ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ هستند. مدل‌های جیلبریک چارجر و چلنجر به ترتیب ۷۹۷ و ۸۰۷ اسب بخار قدرت دارند.

سوبارو WRX

سوبارو WRX

نسل پنجم سوبارو WRX با پلتفرم جدید، شاسی ارتقا یافته و طراحی داخلی مدرن به دنیای خودرو برمی‌گردد. این خودرو همچنان با موتورهای باکسر و مجزا از مدل ایمپرزا به بازار عرضه خواهد شد. پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری سوبارو WRX حداکثر ۲۷۱ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن.متر گشتاور دارد. گیربکس ۶ سرعته دستی یا اتوماتیک جدید قدرت را به چرخ‌ها منتقل می‌کند.

سوبارو سولترا

سوبارو سولترا

سوبارو هم‌زمان با تولید خودروهای برقی، به اصول خود وفادار خواهد ماند. این موضوع در مورد محصول جدید این شرکت صدق می‌کند. سوبارو سولترا، شاسی‌بلند خانوادگی با طراحی مدرن و قابلیت آفرود است که با یک بار شارژ می‌توان ۴۵۰ کیلومتر با آن رانندگی کرد.

فورد F-100 ایلومینیتور

فورد F-100 ایلومنیتور

دیدن خودرویی با ظاهری قدیمی و کلاسیک در بین مدل‌های مفهومی عجیب به نظر می‌رسد، اما اگر دقیق‌تر نگاه کنیم، حضور این ماشین منطقی است. فورد برای معرفی پیشرانه‌های برقی جدید خود، موتور بنزینی فورد F-100 را برداشته و به جایش، دو موتور برقی گذاشته است. این پیشرانه برقی از فورد موستانگ مک-ای گرفته شده است.

فیسکر اوشن

فیسکر اوشن

سرانجام بعد از چندین ماه، شاسی‌بلند برقی فیسکر اوشن برای اولین بار و قبل از عرضه به بازار در سال ۲۰۲۲، در نمایشگاه لس آنجلس رونمایی می‌شود. اوشن یکی از پنج محصول فیسکر است که تا سال ۲۰۲۵ به بازارهای جهانی خواهد رسید. بر اساس ادعای فیسکر، بُرد این خودرو برقی ۴۸۳ کیلومتر است و پایدارترین وسیله نقلیه برقی جهان خواهد بود.

کیا EV9

کیا EV9

همزمان با انتشار خبر برقی‌سازی کامل کیا تا سال ۲۰۳۵، مدل مفهومی EV9 معرفی می‌شود. هنوز تصویر دقیقی از این خودرو منتشر نشده، اما گفته می‌شود که در طراحی EV9 از طبیعت الهام گرفته شده و در ساخت آن مواد بازیافتی به کار رفته است. در تصاویر خودرویی جعبه‌ای با چراغ‌های باریک و فرمان مستطیلی شکل را می‌بینیم.

کیا اسپورتیج

کیا اسپورتیج هیبرید

بعد از معرفی کیا اسپورتیج جدید در ماه گذشته، مدل هیبریدی آن در نمایشگاه لس آنجلس رونمایی شد. این خودرو دارای یک موتور ۱.۶ لیتری توربو و یک موتور برقی ۴۴ کیلوواتی است که ۲۲۶ اسب بخار نیرو تولید می‌کند و ۸۰۵ کیلومتر بُرد دارد.

لکسوس LX

لکسوس LX

بعد از معرفی لکسوس LX در نمایشگاه سما ۲۰۲۱، این شاسی‌بلند در تیپ‌های اولترا لاکچری و اسپرت در نمایشگاه لس آنجلس امسال در معرض دید علاقمندان قرار گرفت. LX شاسی‌بلند پرچمدار کمپانی ژاپنی است و به جای موتور V8 نسل قبلی، از پیشرانه ۳.۵ لیتری V6 با قدرت ۴۰۹ اسب بخار و گشتاور ۶۴۹ نیوتن.متر استفاده می‌کند.

لندرور رنجرور

رنجرور ۲۰۲۲

لندرور، خودرو رده بالای خود را در نمایشگاه خودرو لس آنجلس معرفی می‌کند، زیرا این ماشین مشتریان پر و پا قرصی در ایالات متحده دارد. زیر بدنه به‌روز و مدرن شاسی‌بلند انگلیسی، هیولای قدرتمندی خفته است. پیشرانه‌های هیبریدی، موتور V8 بی ام و و نیروی محرکه برقی در سه سال آینده به بازار عضه می‌شوند. رنجرور فقط محصول آینده لندرور نیست، بلکه آینده خودروهای شاسی‌بلند است.

مزدا CX-50

مزدا CX-50

CX-50 اولین محصول از سری شاسی‌بلندهای جدید مزدا است که بین مزدا CX-5 و CX-30 قرار می‌گیرد. این خودرو برای افرادی طراحی شده که زندگی پرجنب و جوش و پرهیجانی دارند. ظاهر مزدا CX-50 مقاوم‌تر از بقیه مدل‌های خودروساز ژاپنی است. این شاسی‌بلند با موتور ۲.۵ لیتری توربو یا تنفس طبیعی مناسب آفرودبازها خواهد بود.

مولن فایو

مولن فایو

مولن شرکت جدیدی محسوب می‌شود که به تازگی کار خود را در صنعت خودرو آغاز کرده است. مدیران خودروساز آمریکایی انتظار دارند عرضه این کراس‌اوور برقی در سال ۲۰۲۴ با موفقیت همراه باشد. مولن فایو (Mullen Five) با سرمایه‌گذاری چینی‌ها تولید می‌شود و ترکیبی از طراحی تسلا و عملکرد لامبورگینی اوروس است. این خودرو ۰ تا ۱۰۰ را در عرض ۳.۲ ثانیه پر می‌کند و می‌تواند به حداکثر سرعت ۳۲۲ کیلومتر در ساعت برسد.

مینی اِربَنات

مینی اربنات

مینی با خودرو مفهومی در نمایشگاه لس آنجلس ۲۰۲۱ حضور پیدا کرد. اِربَنات (Urbanaut) یک ون جمع و جور برقی به حساب می‌آید که با نگاهی به مینی کوپر طراحی شده است. این خودرو دارای دو درب کشویی بزرگ است تا سرنشینان بتوانند راحت سوار ون شده و از آن پیاده شوند و همچنین صندلی‌ها را می‌توان به جهت‌های مختلف چرخاند که کابین را تبدیل به یک اتاق نشیمن متحرک می‌کند. مینی در طراحی داخلی، اِربَنات چرم را از فهرست متریال حذف کرده و قرار است این رویه را در دیگر محصولات آتی خود ادامه دهد.

نیسان آریا

نیسان آریا

نیسان آریا در سال ۲۰۱۹ معرفی شد، اما بعد از فراز و نشیب‌های فراوان، سرانجام به نمایشگاه لس آنجلس ۲۰۲۱ رسید. این خودرو به عنوان رقیب تسلا مدل Y، یکی از جذاب‌ترین کراس‌اوورهای برقی شناخته می‌شود و احتمالا فروش بیشتری از نیسان لیف خواهد داشت.

وینفست VF e35 و VF e36

وینفست VF e36

وینفست ویتنامی با حضور در نمایشگاه LA در سطح جهانی معرفی می‌شود. این کمپانی با دو شاسی‌بلند برقی که توسط پینینفارینا طراحی شده، پا به این عرصه جهانی گذاشته است. e35 با یک موتور الکتریکی ۱۹۷ اسب بخاری و یا دو موتور برقی ۳۹۸ اسب بخاری رقیب تسلا مدل Y و فولکس واگن ID.4 خواهد بود و e36 با سه ردیف صندلی و پیشرانه‌ای با قدرت ۴۰۲ اسب بخار و بُرد ۶۷۹ کیلومتر، تسلا مدل X را به چالش خواهد کشید. هر دو خودرو دارای سیستم نیمه‌خودران هستند و سال آینده به بازار می‌آیند.

هوندا سیویک

هوندا سیویک ۲۰۲۲

هنوز چند ماه تا عرضه هوندا سیویک باقی مانده، اما علاقمندان می‌توانند برای اولین بار در نمایشگاه لس آنجلس از نزدیک این خودرو را ببینند. این خودرو با بدنه‌های سدان و هاچبک دارای موتور بنزینی خواهد بود. سیویک آخرین محصول هوندا است که با موتور بنزینی – برقی ۱.۵ لیتری، الکتریکی می‌شود.

هیوندای سون

هیوندای سون

خودرو مفهومی هیوندای سون (Seven)، نمونه اولیه‌ای از ایونیک ۷ است که به جمع خودروهای برقی هیوندای ایونیک ۵ و ایونیک ۶ اضافه می‌شود. آن طور که مدیران هیوندای می‌گویند، این خودرو دارای طراحی خاص و ویژه‌ای است که «جلوتر از زمان» حرکت می‌کند و رقیب سرسختی برای تسلا مدل X خواهد بود. هیوندای سون روی پلتفرم E-GMP ایونیک ۵ ساخته شده و در تصاویر منتشرشده، می‌توانیم چراغ‌های پیکسلی و سپر بزرگ آن را ببینیم.

فروش فوری خودرو

نویسنده: میلاد قزللو