همکاری جدید تویوتا و BYD

۱۹ آذر ۱۴۰۰ همکاری جدید تویوتا و BYD

اخیرا اخبار و شایعات زیادی پیرامون همکاری جدید برند تویوتا و کمپانی چینی BYD، مجلات و خبرگزاری‌های خودرویی را پر کرده است.

برند تویوتا با یک ماشین جدید به نام bZ4X، اولین قدم خود را به سمت آینده الکتریکی برداشت. به نظر می‌رسد که این کمپانی ژاپنی قصد دارد با معرفی چندین دستگاه خودرو الکتریکی دیگر، خط تولید خود را به کل زیر و رو کرده و دین خود را به صنعت خودرویی پاک‌تر و تمام برقی ادا کند. تویوتا قصد دارد هفت دستگاه از این ۱۵ مدل الکتریکی را تحت نام و خط تولید bZ به بازار عرضه کند.

اخبار و شایعات نشان می‌‌دهد که تویوتا این محصولات جدید را با همکاری برند چینی BYD تولید و سال میلادی آینده، یعنی در ۲۰۲۲، به بازار جهانی عرضه خواهد کرد. طبق گزارشات منابع رویترز و گفته‌های مجله Automotive News Europe، تویوتا قصد دارد از این برند چینی برای تامین تکنولوژی سدان جدید الکتریکی خود کمک بگیرد.

همانطور که می‌دانید، BYD مخفف عبارت Build Your Dreams و به معنای «رویاهایت را بساز» است. تخصص و حرفه این خودروساز چینی در ساخت تکنولوژی باتری‌های محصولات برقی است. به عبارت دیگر می‌توان گفت که بی وای دی می‌تواند به رهبر گروه خودروسازان پاک در آینده نه چندان دور تبدیل شود، تا جایی که نام آن میان ۱۰۰ کمپانی تاثیرگذار دنیا می‌درخشد.

نمایی از تویوتا bz4x 2023

بر اساس گفته‌های منابع متصل به خبرگزاری رویترز، محوریت گفت‌وگوها و همکاری این دو خودروساز آسیایی، باتری‌های سبک لیتیوم-آهن-فسفات بی وای دی است. به نظر می‌رسد که آرزوی ساخت یک محصول پاک، جادار و سبک به لطف همکاری مشترک این دو خودروساز قدرتمند و بزرگ، به زودی به حقیقت می‌پیوندد.

از لحاظ طراحی ظاهری و داخلی این خودرو پر رمز و راز، هنوز اطلاعات مشخصی در دسترس نیست، اما پیش بینی می‌شود که از نظر ابعاد و اندازه کمی از تویوتا کرولا بزرگ‌تر باشد؛ به همین دلیل برخی اعتقاد دارند که این خودرو یک دستگاه «تویوتا کرولا با فضای داخلی بزرگ‌ و قابل توجه» خواهد بود.

این خودرو که هنوز به عنوان یک مدل مفهومی شناخته می‌شود، آپریل سال آینده در نمایشگاه خودرو پکن (Beijing Auto Show) پیش چشم عموم رونمایی خواهد شد. پس از رونمایی اولیه، این سدان تمام برقی به برادر بزرگ‌تر خود، یعنی bZ4X، در خط تولید bZ خواهد پیوست. با این حال به نظر می‌رسد که محصول تولید برای مدتی فقط در بازار کشور چین به فروش برسد.

برای مشخص شدن قیمت نهایی باید تا افشای مشخصات فنی این خودرو صبر کنیم، اما پیش بینی می‌شود که قیمت آن حدود ۳۰ هزار دلار باشد.

فروش فوری خودرو

منبع: Motor1

نویسنده: پرستو مهدی قلیخان