هنسی ماموت 1000، یک پیکاپ قدرتمند با بیش از 1000 اسب بخار نیرو

۹ بهمن ۱۳۹۹ هنسی ماموت 1000، یک پیکاپ قدرتمند با بیش از 1000 اسب بخار نیرو

کمپانی هنسی با اعمال تغییراتی روی Ram 1500 TRX، آن را به یک پیکاپ غول پیکر و 1000 اسب بخاری تبدیل می‌کند.

Ram 1500 TRX، یکی از هیولاهای بی شاخ و دم بازار است. این پیکاپ سرسخت و عظیم الجثه، می‌تواند با موتور سوپرشارژ 6.2 لیتری V8 خود 702 اسب بخار نیرو و 881 نیوتون.متر گشتاور تولید کند.

حتی تصور اینکه سرعت یک پیکاپ با این عظمت و وزن تنها در 4.5 ثانیه به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد هم بر بدن آدم رعشه می‌اندازد! حالا خودتان تصور کنید که چقدر قدرتمند است. الحق اگر بگوییم که این پیکاپ هر آنچه بر سر راهش باشد مثل برف پارو می‌کند، اغراق نکرده ایم؛ اما دقیقا لحظه‌ای که تصور می‌کنید این پایان کار است و این رام غول پیکر از این قدرتمندتر نمی‌شود، کمپانی هنسی وارد داستان می‌شود.

واقعا فکر کرده اید وقتی این چنین محصولی در بازار جولان دهد، Hennessey تگزاسی از آن چشم پوشی می‌کند و دست از سرش بر می‌دارد؟ قاعدتا نه! هنسی تشنه قدرت و سرعت است و پیکاپ خوش قیافه و نیرومندی مثل Ram را به چشم یک طعمه چرب و چیل نگاه می‌کند. بنابراین لازم است شما را با Hennessey Mammoth 1000 آشنا کنیم.

طراحی ظاهری هنسی ماموت 1000

هنسی ماموت 1000 همان رام TRX 1500 خودمان است، اما حالا به غولی می‌ماند که ژن‌هایش دست کاری شده باشد. البته چیزی که در این تصویر می‌بینیم به اصطلاح یک «رندر» است، اما پیش بینی می‌شود که مدل نهایی تا حد زیادی شبیه به همین عکس باشد.

ارتفاع این ماموت جدید (حقیقتا دست کمی هم از ماموت ندارد!) از سطح زمین، حدودا 2.5 اینچ نسبت به مدل اصلی افزایش داشته است. همچنین این رام استروئیدی، روی چرخ‌های 20 اینچی مخصوص خود هنسی سوار است.

چراغ‌های LED، شیشه جلو، پنل درها و کاپوت همگی دچار تغیر شده اند، تغییراتی که Ram را به یک پیکاپ بهتر و البته خشن‌تر تبدیل می‌کند. حتی اگر رنگ بدنه به جای قرمز سبز بود، می‌توانستیم نامش را هالک بگذاریم.

شاید تصور کنید تغییراتی که هنسی در این خودرو بزرگ ایجاد کرده است تنها به ظاهرش محدود می‌شود، اما به شدت در اشتباهید.

هنسی خوب می‌داند که طرفداران و پیکاپ دوست‌ها چه می‌خواهند، آن‌ها به دنبال قدرت و هیجان بیشتر اند. هرچه اسب بخار یک خودرو بیشتر باشد، هیجان رانندگی با آن بیشتر است، در نتیجه طرفدارنش هم بیشتر اند، چه بسا که آن محصول یک خودرو آفرودی باشد!

موتور هنسی ماموت 1000 با پیشرانه مدل اصلی زمین تا آسمان متفاوت است. به لطف کالیبره شدن و اعمال لیست بلند بالایی از تغییرات، موتور هِلکات 6.2 لیتری V8 ماموت، حالا می‌تواند 1.012 اسب بخار نیرو تولید کند، یعنی بیش از 1000 اسب بخار! از طرفی گشتاور تولیدی این موتور شیطانی به 1.314 نیوتون.متر می‌رسد.

طراحی داخلی هنسی ماموت 1000

 

این اعداد دیوانه‌وار اند، چرا که هنسی دیوانه است! حالا سرعت این خودرو سنگین وزن، تنها در طول 3.2 ثانیه به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. ماموت پر سرعت‌ترین و قدرتمندترین رامی است که این کمپانی و جهان تا به حال به خود دیده است.

در کنار این پیکاپ، تنها دو غول دیگر قادر هستند بالای 1000 اسب بخار نیرو تولید کنند. آن دو خودرو دیگر جیپ گلادیاتور ماکسیموس (Jeep Gladiator Maximus) و ماموت 6×6 (Mammoth 6×6) نام دارند. جا دارد یک خسته نباشید جانانه به کمپانی محبوب هنسی بگوییم.

جان هنسی (John Hennessey)، مدیر عامل این کمپانی می‌گوید:

«رام 1500 TRX به خودی خود یک خودرو فوق العاده است، اما من همیشه به دنبال موارد «شگفت انگیز» می‌گردم. به روزرسانی‌های اعمال شده باعث می‌شوند که ماموت 1000 به یک پیکاپ فوق جذاب، بی‌نهایت قدرتمند و بسیار نادر تبدیل شود.»

فقط و فقط 200 دستگاه از این ماموت قدرتمند ساخته و در سال 2021 ارائه می‌شود، بنابراین اگر به اندازه کافی مشتاق و البته ثروتمند هستید (چون قیمت ماموت کمی بیش از 135 هزار دلار خواهد بود)، بهتر است دست بجنبانید.

نمای عقب هنسی ماموت 1000

منبع: motor1

نویسنده و مترجم: پرستو مهدی قلیخان

 

فروش خودرو