بدون این وسایل با ماشین سفر نکنید

۲۲ اسفند ۱۴۰۲ بدون این وسایل با ماشین سفر نکنید

هر سفر با ماشین شخصی، تجربه جدید و ماجراجویی است، فرقی هم نمی‌کند که چقدر طول بکشد. می‌خواهد از جلوی خانه‌تان تا شهرهای کوچک دور و اطراف باشد یا روزها و هزاران کیلومتر طول بکشد. برای اینکه سفر خوبی داشته باشید و از ماجراجویی جدید لذت ببرید، باید برنامه‌ریزی کرده باشید.

قبل از سفر باید لیستی از وسایل مورد نیاز خودتان و همسفران‌تان تهیه کنید تا مسافرتی راحت و به دور از دغدغه داشته باشید. البته برای خودرو نیز باید فهرستی از وسایل و ابزار لازم بنویسید تا ماشین هم مثل خودتان آماده سفر باشد.

بعضی از وسایل مورد نیاز برای سفر برای استفاده روزمره است و تعدادی از ابزارها هم در مواقع خاصی برای حل مشکلات و برطرف کردن موانع مسافرت به کارتان می‌آید.

جعبه ابزار

اولین چیزی که حتما و قطعا باید در هر خودرویی وجود داشته باشد، جعبه ابزار است، اما به همراه داشتن جعبه ابزار تنها برای سفر نیست و ابزارهای ضروری در ماشین در بیشتر مواقع به کار می‌آید. بهتر است در جعبه ابزار خودرو پیچ‌گوشتی، آچار چرخ، چسب و… داشته باشید.

زنجیر چرخ

با شروع فصل سرما و بارش‌ها، همراه داشتن زنجیر چرخ را نادیده نگیرید. زیرا به دلیل تغییرات آب و هوا و بارانی بودن جاده‌های کوهستانی و احتمال وقوع سیل، بهتر است قبل از وقوع اتفاقات ناگوار از آن پیشگیری کرد. از این رو توصیه‌ می‌شود زنجیر چرخ مناسب با خودرو را در فصول پربارش همراه داشته باشید.

لاستیک زاپاس

چرخ‌ها، ستون خودرو هستند و پنجر شدن آنها مانع از حرکت خودرو می‌شود. همچنین تعمیرگاه همیشه در دسترس نیست و همراه داشتن لاستیک زاپاس در مواقعی که خودرو پنچر می‌شود، حلال مشکل است.

لباس گرم و پتو

اطمینان به بخاری خودرو کافی نیست و بهتر است پتو و لباس گرم به همراه داشته باشید تا در صورتی که مجبور شدید در جاده بمانید، سرما اذیت‌تان نکند.

آب و خوراکی

هرگز بدون به همراه داشتن آب و خوراکی‌های ضروری سفر نکنید. چرا که اگر اتفاقی بیفتد و مجبور به توقف در جاده و دور از شهر و روستا شوید، تا پیش از رسیدن نیروی امدادی یا کمک غذایی برای رفع گرسنگی و آبی برای رفع تشنگی داشته باشید.

باربند

بهتر است وسایلی را که در زمان رانندگی نیاز ندارید روی باربند بگذارید تا فضای کابین و صندوق عقب برای وسایل مهم و ضروری در اختیار شما باشد. باربند خودرو وسیله کاربردی است که در مواقع نیاز می‌توانید آن را روی خودرو نصب کنید و هنگامی که نیازی نداشتید، به سادگی آن را جدا کنید.

نگهدارنده موبایل

این پایه‌ها برای انواع و اقسام موبایل طراحی شده‌اند و می‌توان آن را در تمام نقاط خودرو نصب کرد. با استفاده از این ابزار مغناطیسی به راحتی می‌توانید روی صفحه گوشی تسلط داشته باشید و لازم نباشد برای چک کردن تلفن همراه چشم از جاده بردارید. همچنین می‌توانید با جای‌گذاری درست تلفن همراه روی داشبرد، از برنامه های مسیریابی نیز کمک بگیرید.

جعبه کمک‌ های اولیه

جعبه کمک‌های اولیه حاوی باند، گاز، چسب زخم، بتادین و دیگر وسایلی است که برای بستن زخم و درمان اولیه آسیب‌های سطحی به کار می‌آید، به خصوص اگر در طبیعت اتفاقی رخ دهد.

درزگیر و کمپرسور باد

بعضی وقت‌ها لازم نیست که لاستیک خودروتان را عوض کنید، بلکه فقط باید درزهای لاستیک را بپوشانید تا به آپاراتی برسید. برای این کار درزگیر و کمپرسور باد نیاز دارید. برای استفاده از کمپرسور باد نیازی به برق شهری نیست و با برق خودرو کار می‌کند.

فشارسنج تایر

با استفاده از این وسیله کاربردی و ارزان می‌توانید به راحتی باد تایرها را تنظیم کنید. دمای محیط روی باد لاستیک خودرو تاثیر می‌گذارد و گاهی ممکن است سبب ترکیدن آن شود. با فشار سنج تایر می‌توانید باد لاستیک‌ها را در حالت استاندارد قرار دهید.

چسب نواری

آچار فرانسه و همه فن حریف دنیای چسب‌ها. تقریبا برای هر کاری می‌توانید از چسب نواری استفاده کنید، از آب‌بندی لوله گرفته تا چسباندن کاغذ. پس در جعبه ابزارتان یک یا دو رول چسب نواری داشته باشید.

کابل اتصال باتری

در راه ماندن همیشه تقصیر پنچری و کم‌بادی لاستیک‌ها نیست. بلکه می‌تواند اشکال از موتور خودرو و باتری باشد. کابل اتصال باتری می‌تواند شوکی به باتری وارد کند و باعث روشن شدن موتور شود.

کپسول آتش ‌نشانی

برای حفظ ایمنی خود، سرنشینان و خودرویتان لازم است که همیشه یک کپسول آتش‌نشانی کوچک، همراهتان داشته باشید تا در صورت لزوم بتوانید سریع آتش را خاموش کنید.

تابلوی علامت خطر

همیشه یادتان باشد که حادثه هیچ وقت خبر نمی‌کند و ممکن است خودرویتان وسط راه به دلایلی خاموش شود و در جاده بمانید و منتظر کمک باشید. تابلوی علامت خطر به سایر رانندگان اعلام می‌کند که دچار مشکل شده‌اید و احتمالا یکی از آنها برای کمک به شما می‌آید.

خودکار و دفتر

همیشه یک یا چند خودکار و یک دفترچه کوچک یادداشت در جعبه داشبرد خودرو داشته باشید تا هر چیزی را که می‌خواهید بنویسید.

نقشه کاغذی

با وجود اینکه انواع و اقسام برنامه‌های مسیریابی را می‌توان روی تلفن‌های همراه هوشمند نصب کرد و به راحتی به مقصد رسید اما اگر اینترنت قطع شود یا شارژ گوشی‌تان تمام شود، چکار می‌کنید؟ به همین دلیل همیشه نقشه کاغذی کشور و منطقه‌ای را که در آن زندگی می‌کنید یا می‌خواهید به آن مسافرت کنید، در خودرو داشته باشید.

چراغ قوه و باتری اضافه

همراه داشتن چراغ قوه و باتری اضافه به شما این امکان را می‌دهد که همیشه روشنایی لازم را در اختیار داشته باشید.

زیرانداز

اگر سفرتان خیلی طولانی است یا قصد دارید به دل طبیعت بروید، بهتر است که زیرانداز مناسبی در صندوق عقب خودرو داشته باشید تا برای رفع خستگی و خوردن غذا بتوانید از آن استفاده کنید.

مایع ضدعفونی و پاک کننده

چند سالی است که ویروس کرونا شیوع پیدا کرده و الان همه مردم عادت کرده‌اند که همیشه به دست‌هایشان مایع ضدعفونی‌کننده بزنند و ظرف و ظروف‌شان را با دقت بیشتری بشویند. همراه داشتن مایع ضدعفونی و پاک‌کننده قبل از خوردن غذا یا بعد از تعمیر ماشین و عوض کردن لاستیک، دست‌هایتان را تمیز می‌کند.

آب

آب مایع و مایه حیات و زندگی‌بخش است، هم برای راننده و سرنشینان و هم برای خودرو. بنابراین داشتن یک یا چند بطری آب در طول سفر لازم می‌شود.

فروش آنلاین خودرو

تهیه و تنظیم: میلاد قزللو