ولوو C40 ریشارژ ۲۰۲۲ معرفی شد

۲۲ اسفند ۱۳۹۹ ولوو C40 ریشارژ ۲۰۲۲ معرفی شد

ولوو به تازگی از محصول برقی جدید خود با نام C40 ریشارژ ۲۰۲۲ (همچنین با تلفظ ریچارج) رونمایی کرده است. این خودرو را می‌توان نسخه بهبودیافته XC40 دانست که شعاع حرکتی برابر با ۴۰۰ کیلومتر دارد.

گفتنی است که ولوو قصد دارد از سال ۲۰۳۰ تمامی محصولات خود را بدون پیشرانه بنزینی راهی جاده‌ها کند و تنها از قوای محرکه برقی استفاده کند. به این جهت نیز این کمپانی از سال ۲۰۱۹ طراحی و تولید محصولات برقی خود را آغاز کرده است. XC40 نخستین خودرو برقی است که ولوو طراحی و تولید کرده است. این خودرو سال ۲۰۱۹ معرفی شد.

 

از ولوو C40 ریشارژ ۲۰۲۲ چه می‌دانیم؟

حال اما ولوو با بهبود دادن XC40 خودروی جدیدی معرفی کرده که قرار است در اواخر سال ۲۰۲۱ در بازار عرضه شود. در این محصول ساختار بدنه نسبت به نسخه پایه تغییر کرده است و به حالت کوپه در آمده است. همچنین چراغ‌ها نیز در نمای روبرو تغییر شکل داده‌اند.

در ولوو C40 ریشارژ ۲۰۲۲ مشابه با نسخه پایه خود از دو موتور برقی استفاده شده است. یکی از موتورها مخصوص محور عقب و موتور دیگر مخصوص محور جلو خودرو است. هر دو قوای محرکه در کنار یکدیگر می‌توانند در مجموع ۴۰۲ اسب‌بخار قدرت و ۶۶۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کنند.

 

نمای روبرو ولوو C40 ریشارژ ۲۰۲۲

 

همچنین گفته می‌شود شتاب صفر تا صد خودرو برابر با ۷.۴ ثانیه است و ولوو C40 ریشارژ ۲۰۲۲ می‌تواند به واسطه مجموع قوای محرکه خود به نهایت سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

۴۲۰ کیلومتر یا ۳۳۵؟

این کراس‌اوور به یک پکیج باتری با ظرفیت ۷۸ کیلووات‌ساعت مجهز است. این پکیج با کمک برق شهری می‌تواند در زمانی در حدود هشت ساعت به ۸۰ درصد از ظرفیت خود دست یابد. این در حالی است که با کمک سیستم‌های شارژ سریع پکیج فوق می‌تواند در ۴۰ دقیقه به ۸۰ درصد از ظرفیت خود برسد.

این خودرو به کمک پکیج فوق می‌تواند براساس استاندارد جهانی  WLTPمسافتی در حدود ۴۲۰ کیلومتر را طی کند. C40  ریشارژ ۲۰۲۲ براساس استاندارد آمریکایی EPA  شعاع حرکتی متفاوتی دارد و این رقم برابر با ۳۳۵ کیلومتر به ازای هر بار شارژ‌ کامل باتری است. البته که این تفاوت در میزان مسافت قابل‌پیمایش برای تمامی خودروها صدق می‌کند و ریشه آن نیز به تفاوت در نحوی سنجش برمی‌گردد.

 

نمای کناری ولوو C40 ریشارژ ۲۰۲۲

 

به عنوان نمونه در استاندارد جهانی  WLTPمیانگین سرعت ۳۴ کیلومتربرساعت و نهایت سرعت ۱۲۰ کیلومتربرساعت است. همین موضوع نیز سبب می‌شود که میزان مصرف انرژی باتری در استاندارد فوق با استاندارد آمریکایی EPA تفاوت داشته باشد. در استانداردEPA  مصرف انرژی با میانگین سرعتی برابر با ۴۶ کیلومتربرساعت و نهایت سرعتی برابر با ۱۳۱ کیلومتربرساعت سنجیده می‌شود.

گفتنی است که در نسخه‌های بعدی C40 شاهد بهبود بیشتر این خودرو خواهیم بود و به این جهت نیز در آینده‌ای نزدیک شعاع حرکتی و زمان شارژ باتری‌های آن بهبود خواهد یافت.

ولوو مدعی است که  ریشارژ ۲۰۲۲ را از پاییز سال میلادی جاری راهی بازار خواهد کرد و امیدوار است که این محصول از فروش بالایی نیز برخوردار شود.

 

نمای پشتی ولوو C40 ریشارژ ۲۰۲۲

 

در خصوص بهای این خودرو هنوز هیچ‌چیزی مشخص نیست. اما با توجه به آنکه نسخه بنزینی با قدرت ۱۸۴ اسب بخار از برچسب قیمتی ۳۵ هزار دلاری برخوردار است به احتمال قوی مشابه با نسخه ۲۰۲۰ نسخه ۲۰۲‍۲ نیز از بهای به مراتب بالاتری بهره می‌برد. برچسب قیمتی در محدوده بین ۵۰ تا ۵۵ هزار دلار برای این خودرو منطقی به نظر می‌رسد.

نویسنده: زهرا ملکی

فروش فوری خودرو کارکرده