روش های ساده یخ زدایی شیشه خودرو

۳۰ شهریور ۱۴۰۰ روش های ساده یخ زدایی شیشه خودرو

یکی از مشکلاتی که برای بسیاری از خودروها در فصل سرد پیش می‌آید، یخ زدن شیشه خودرو است البته برای جلوگیری از آن نیز راه‌های زیادی وجود دارد.

تمیز بودن شیشه‌های خودرو بسیار مهم است و اگر شیشه پوشیده از بخار، یخ و هر آلودگی دیگری باشد دید راننده را محدود می‌کند. برای جلوگیری از بخار گرفتن شیشه راه‌های زیادی وجود دارد و همچنین می‌توان ترفندهایی را برای جلوگیری از یخ زدن شیشه به کار گرفت. یخ زدن شیشه اتفاقی است که بسیاری از رانندگان آن را در روزهای سرد و زمستانی تجربه می‌کنند. بسیاری از افراد با یک شی تیز اقدام به پاک کردن شیشه می‌کنند که اشتباه است و به شیشه خودرو آسیب وارد می‌کند. تفاوت هوای داخل و بیرون خودرو سبب یخ زدن شیشه‌ها می‌شود اما با راه‌های ساده‌ای می‌توان مانع از آن شد.

روش‌های پاک کردن شیشه یخ زده خودرو

  ضد یخ

ضد یخ در بیشتر فروشگاه‌ها موجود است و با استفاده از آن می‌توانید شیشه یخ زده خودرو را پاک کنید البته خودتان هم می‌توانید ضد یخ بسازید. مقداری الکل درون ظرف اسپری بریزید، سپس کمی مایع ظرفشویی به آن اضافه کنید، سپس در ظرف را بسته و مایع را تکان دهید تا خوب ترکیب شود. ترکیب به دست آمده برای پاک کردن شیشه‌های خودرو بسیار کاربردی است. محلول ضدیخ خانگی یا خریداری شده را روی شیشه خودرو اسپری و بعد از چند دقیقه به کمک دستمال یا کاردک شیشه را تمیز کنید.

استفاده از آب

شایع‌ترین روشی که بسیاری از افراد برای پاک کردن شیشه به کار می‌برند، استفاده از آب است که چندان توصیه نمی‌شود زیرا در دمای پایین آب دوباره یخ می‌زند. همچنین استفاده ار آب داغ یا ولرم به دلیل تغییر دمای ناگهانی سبب ترک برداشتن شیشه می‌شود. اگر دمای هوا زیاد پایین نباشد می‌توان از آب گرم برای زدودن یخ‌های روی شیشه خودرو استفاده کرد.

 کیسه برنج یا استات سدیم

مقداری برنج را در یک کیسه پارچه‌ای ریخته و در مایکرویو قرار دهید. هنگامی که کسیه برنج به اندازه کافی گرم شد آن را از داخل خودرو روی شیشه بمالید تا شیشه گرما را به خود جذب کند و یخ‌ها آب شود. کیسه‌های استات سدیم نیز می‌تواند جایگزین کیسه برنج باشد.

این کیسه‌ها می‌توانند مانند آب داغ به شیشه خودرو آسیب وارد کنند بنابراین آن را به مدت طولانی روی یک قسمت قرار ندهید.

راه‌های جلوگیری از یخ زدن شیشه خودرو

  • آب را با سرکه یا الکل ترکیب و روی شیشه خودرو اسپری کنید.
  • شیشه‌های خودرو را با استفاده از پارچه یا پتو بپوشانید.
  • برای جلوگیری از چسبیدن برف پاکن به شیشه خودرو، تیغه‌های برف پاکن را به الکل آغشته کنید.
  • مالیدن پیاز خام به شیشه مانع از یخ زدن آن می‌شود.
  • با استفاده از کسیه‌های پلاستیکی می‌توانید آینه‌های بغل خودرو را بپوشانید.

نکاتی درباره شیشه یخ زده خودرو

  • از به کار بردن شی تیز برای پاک کردن خودرو جلوگیری کنید.
  • بعد از پاک کردن شیشه، یخ‌های روی چراغ‌ها را نیز پاک کنید.
  • برای جدا کردن تیغه‌های چسبیده شده برف پاکن به آن فشار وارد نکنید.
  • تا زمانی که یخ‌ها را به طور کامل از روی شیشه پاک نشده است، حرکت نکنید.
  • برف پاکن را روی حالت اتوماتیک قرار ندهید چراکه تیغه‌های آن به شیشه می‌چسبد.
  • قبل از پاک کردن شیشه، خودرو را روشن کنید. اگزوز ممکن است در هوای سرد یخ ببندد بنابراین حتما اگزوز را بررسی کنید تا گازهای کربن مونواکسید وارد خودرو نشود.
  • دستمال پارچه‌ای، کاردک و دستکش پلاستیکی بهترین وسیله برای پاک کردن شیشه یخ زده است. هنگامی که شیشه یخ بسته از روزنامه برای پاک کردن آن استفاده نکنید زیرا بسیار نازک است و به شیشه می‌چسبد.

فروش آنلاین خودرو

نویسنده: شقایق صفی خانی