پرفروش ترین خودروسازان سال ۲۰۲۰

۳ بهمن ۱۴۰۲ پرفروش ترین خودروسازان سال ۲۰۲۰

سال ۲۰۲۰ یکی از سخت‌ترین و پرچالش‌ترین سال‌های تاریخ صنعت خودروسازی جهان بود. ویروس کرونا به‌عنوان یک عامل ناشناخته به سرعت در همه کشورها گسترش پیدا می‌کرد و در صورت رعایت نکردن نکات بهداشتی مثل استفاده از ماسک، شستشوی دست‌ها و حفظ فاصله، به‌سرعت به تعداد مبتلایانش اضافه می‌شد. در این شرایط بسیاری از شرکت‌ها مجبور شدند تا برای مدتی فعالیت حضوری خود را تعطیل کنند و به جای آن سیستم دورکاری را به کار ببندند. البته بعضی کارخانه‌ها و صنایع مثل صنعت خودرو برای جلوگیری از شیوع کرونا، تولید خودروهای جدید را برای مدتی متوقف کردند.

هر چند این رویه موجب شد عرضه خودروهای جدید به بازار کاهش پیدا کند، اما خودروسازان سعی کردند با استفاده از راهکارهایی، به فعالیت خود، هر چند به‌صورت محدودتر و کمتر از قبل ادامه دهند. طبق آمار منتشرشده پرفروش ترین خودروسازان آمریکا در سال ۲۰۲۰ شرکت‌های بی ام و، لکسوس و مرسدس بنز بودند. آئودی، کادیلاک، اینفینیتی و ولوو دیگر خودروسازان پرفروش آمریکا در سال ۲۰۲۰ محسوب می‌شدند.

بی ام و در حالی عنوان پرفروش ترین خودروساز لوکس بازار آمریکا را به دست آورد که توانست با وجود کرونا، ۲۷۸ هزار دستگاه از محصولات خود را به فروش برساند.

پرفروش ترین خودروساز: بی ام و

بی ام و با فروش ۲۷۸ هزار دستگاه از محصولات خود، عنوان اول پرفروش ترین خودروسازان آمریکا در سال ۲۰۲۰ را کسب کرد. بی ام و X3 پرفروش ترین خودرو این کمپانی بود و نزدیک به ۶۰ هزار دستگاه از این خودرو در سال ۲۰۲۰ در بازار آمریکا داد و ستد شد.

همان‌طور که پیش از این نیز عنوان کردیم گسترش پاندمی کرونا صنعت خودروسازی را نیز همچون دیگر صنایع تحت تاثیر خود قرار داد و در همین راستا نیز کمپانی بی ام و افت فروشی نزدیک به ۱۷ درصد را در مقایسه با سال ۲۰۱۹ تجربه کرد.

رتبه دوم: لکسوس

جایگاه دوم پرفروش ترین خودروسازان لوکس در سال ۲۰۲۰ به لکسوس با فروش نزدیک به ۲۷۵ هزار دستگاه خودرو تعلق گرفت. جالب است که اختلاف تعداد فروش خودروهای مرسدس بنز و لکسوس تنها ۱۲۵ دستگاه بود و اگر ون‌های تجاری فروخته‌شده مرسدس بنز نیز به آمارهای این شرکت اضافه می‌شد، مرسدس بنز جایگاه دوم در لیست پرفروش ترین خودروسازان ۲۰۲۰ را از آن خود می‌کرد.

سال گذشته برای لکسوس به نسبت دیگر خودروسازان با سختی کمتری سپری شد. افت فروش این شرکت به حدود ۸ درصد رسید که در مقایسه با دیگر همتایان خود یک رقم خوب محسوب می‌شد.

پرفروش ترین خودرو لکسوس در ایالات متحده در سال میلادی گذشته لکسوس RX بود که در حدود ۱۰۱ هزار دستگاه خودرو از آن به فروش رفت.

جالب است بدانید دو خودروی پرفروش مرسدس بنز و بی ام و در کنار هم آمار فروشی مشابه با لکسوس RX را تجربه کردند. همین موضوع به خودی خود خبر از محبوبیت بالای لکسوس RX دارد.

رتبه سوم: مرسدس بنز

جایگاه سوم در حالی به مرسدس بنز تعلق می‌گیرد که این شرکت نیز همچون دیگر همتای خود افت فروش را تجربه کرد و با کاهش فروش ۱۳ درصدی مواجه شد.

فروش ۲۷۴ هزار دستگاهی مرسدس‌بنز در ایالات متحده به قدری نبود که این خودروساز بتواند جایگاه دوم را از آن خود کند.

پرفروش‌ترین خودرو سال ۲۰۲۰ مرسدس بنز، مرسدس GLC بود. کمپانی سازنده این خودرو موفق شد نزدیک به ۵۳ هزار دستگاه از آن را در سال مذکور به فروش برساند که در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شد.

نکته‌ای که در این میان وجود دارد آن است که آمارهای منتشرشده از جانب مرسدس بنز شامل ون‌های تجاری فروخته‌شده این خودروساز آلمانی نمی‌شد. به عبارتی مرسدس‌بنز خودروهای مخصوص جابه‌جایی افراد، کالا و بار را در آمار فروش خود وارد نکرده بود.

رتبه ۴ تا ۶: آئودی، کلادیلاک و اینفینیتی

وضعیت در خصوص دیگر خودروسازان به مراتب بدتر بود. آئودی جایگاه چهارم را در حالی از آن خود کرد که با افت فروش حدود ۱۷ درصدی مواجه شد و تعداد کل خودروهای فروخته‌شده این کمپانی به حدود ۱۸۶ هزار دستگاه رسید.

جایگاه پنجم با افت فروش بیش از ۱۷ درصدی و تعداد فروش حدود ۱۳۰ هزار دستگاهی تعلق می‌گیرد به کادیلاک.

با توجه به آمارهای منتشرشده به نظر می‌رسد که سال ۲۰۲۰ برای اینفینیتی بیشتر از سایر خودروسازان چالش‌برانگیز بود. این خودروساز افت فروشی بیش از ۳۲ درصد را تجربه کرد که در نوع خود یک چالش اساسی محسوب می‌شد. همین که اینفینیتی با چنین آمار فروشی همچنان خط تولید خود را سرپا نگه داشت، در نوع خود بی‌نظیر بود.

جالب است بدانید ولوو برخلاف دیگر خودروسازان که با کاهش فروش مواجه شده بودند، جهش فروش داشت و موفق شد نسبت به سال ۲۰۱۹ حدود ۲ درصد آمار فروش خود را افزایش دهد.

فروش فوری خودرو

نویسنده: زهرا ملکی