فورد موستانگ پرفروش‌ترین خودرو اسپرت جهان

۳۱ فروردین ۱۴۰۰ فورد موستانگ پرفروش‌ترین خودرو اسپرت جهان

برای ششمین سال متوالی فورد موستانگ لقب پرفروش‌ترین کوپه اسپرت جهان را از آن خود کرد.

این خودرو که پنجاه و هفتمین سال تولد خود را جشن می‌گیرد امسال با فروش بیش از ۸۰ هزار دستگاهی در سرتاسر جهان موفق به کسب این لقب شده است. امسال دومین سالی است که موستانگ لقب پرفروشترین خودرو اسپرت جهان را به دست می‌آورد.

فورد موستانگ در سال ۲۰۲۰ با فروش دقیق ۸۰ هزار و ۵۷۷ دستگاه ۱۵.۱ درصد از بازار خودروهای اسپرت را از آن خود کرده است. این رقم در سال ۲۰۱۹ کمی کمتر یعنی ۱۴.۸ درصد بوده است.

فورد موستانگ

فورد موستانگ؛ افزایش فروش در اروپا کاهش فروش در آمریکایی

اروپایی‌ها در سال ۲۰۲۰ تمایل قابل‌ملاحظه‌ای از خود برای خرید فورد موستانگ نشان داده‌اند. این موضوع به حدی بوده است که فروش خودرو مذکور در مقایسه با سال قبل از آن در مجارستان حدودا ۷۰ درصد و در هلند نزدیک به ۴۰ درصد افزایش یافته است.

اما جالب است بدانید فورد موستانگ در آمریکا با کاهش محبوبیت مواجه شده است. به طوری که فروش این خودرو در سال ۲۰۲۰ در مقایسه با سال گذشته آن حدوداً ۱۶ درصد کاهش یافته است. بیش از ۶۱ هزار دستگاه موستانگ در سال ۲۰۲۰ در ایالات متحده فروخته شده و البته این خودرو همچنان یکی از محبوب‌ترین‌های ایالت تگزاس است.

جهان در حال فراموشی فورد موستانگ

نکته دیگری که بیان آن خالی از لطف نیست این است که موستانگ به طور کلی با کاهش محبوبیت مواجه است. بیش از ۱۰۲ هزار دستگاه از این خودرو در سال ۲۰۱۹ در سرتاسر جهان به فروش رسیده که این ارقام در مقایسه با سال ۲۰۲۰ حکایت از یک کاهش فروش ۲۷ درصدی دارد.

فورد موستانگ

در سال ۲۰۱۸ نیز بیش از ۱۱۳ هزار دستگاه فورد موستانگ در سرتاسر جهان فروخته شده است. مقایسه آمار فروش سال ۲۰۱۸ و سال ۲۰۲۰ حکایت از یک کاهش فروش حدوداً ۴۰ درصدی دارد.

حتی در سال میلادی جاری یعنی سال ۲۰۲۱ نیز تعداد موستانگ‌های تحویل داده شده تا به این لحظه برابر با ۱۷ هزار و ۲۷۴ دستگاه است که این حجم از فروش در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حکایت از یک کاهش ۴.۴ درصدی دارد.

نکته‌ای که نباید در این میان فراموش کرد آن است که کاهش فروش موستانگ در سال ۲۰۲۰ امری کاملاً طبیعی و قابل‌پیش‌بینی بوده است چراکه نه تنها فورد که تقریباً تمامی خودروسازان جهان در سال ۲۰۲۰ با کاهش قابل‌توجه فروش مواجه شدند و این موضوع نیز به علت گسترش همه‌گیری کروناست.

پرفروش‌ترین خودرو اسپرت

در انتها اجازه دهید اضافه کنیم که کامارو در میان خودروهای اسپرت شناخته شده در جهان لقب کم‌فروش‌ترین خودرو اسپرت در سال ۲۰۲۰ را از آن خود کرده است. این خودرو در سال میلادی مذکور فروش کمی بیشتر از ۷ هزار دستگاه را تجربه کرده است.

نویسنده: زهرا ملکی