با ۵ محصول ایمن تویوتا بیشتر آشنا شوید!

۱۹ فروردین ۱۴۰۰ با ۵ محصول ایمن تویوتا بیشتر آشنا شوید!

برند تویوتا بارها ثابت کرده که کیفیت، مهم‌ترین رمز موفقیت است. در طول زمان و در بین انواع و اقسام خودروهای مختلف، چندین مدل از این برند ژاپنی خوش درخشیده‌اند که آشنایی با آن‌ها، خالی از لطف نیست.

تا به حال کمپانی بزرگ تویوتا چندین بار به عنوان بزرگ‌ترین خودروساز دنیا شناخته شده است و محصولاتش همیشه در بین پر فروش‌ترین‌های این بازار پر هیاهو حضور دارند. چرا؟ چون این برند بزرگ همیشه با طراحی و تولید محصولاتی با کیفیت، ایمن و قابل اعتماد، اطمینان مشتریان و طرفداران خود را جلب کرده است. در سراسر دنیا تویوتاهایی پیدا می‌شوند که قدیمی هستند و به خوبی از آن‌ها نگهداری نشده است، اما درست مثل روز اول کار می‌کنند.

بیش از 80 سال از روزی که Toyota پایه‌گذاری شد، می‌گذرد. بدون شک تمامی مدل‌هایی که این خودروساز بزرگ آسیایی تولید می‌کند، چه قدیمی و چه جدید، بسیار با کیفیت و قابل اعتمادند، اما بین آن‌ها مدل‌هایی پیدا می‌شوند که از باقی محصولات درست و حسابی‌ترند.

تویوتا لندکروزر؛ محبوبِ دل ها

تویوتا لندکروزر متولد دهه 50 میلادی و یکی از شناخته شده‌ترین و البته پر طرفدارترین محصولات این غول خودروسازی است. در واقع قدمت آن به جنگ جهانی دوم باز می‌گردد، یعنی زمانی که این شاسی بلند قدرتمند وارد ارتش و جبهه شد تا صورت حریف آمریکایی خود، یعنی Jeep را به خاک بمالد.

محبوبیت این خودرو پس از جنگ چندین برابر شد، تا جایی که تقریبا همه دنیا و پیر و جوان، این کمپانی را به لند کروزر آن می‌شناسند. این شاسی بلند به دلیل قابلیت‌های آفرود و ضد بمبی که داشت، در مدت زمان کمی به محبوب دل‌ها تبدیل شد. شاید روزی به لند کروزری برخورد کنید که بدنه‌اش از شدت زنگ زدگی و خوردگی و شرایط نامناسب نگهداری از بین رفته باشد، اما موتور آن همیشه مانند یک خودروی نو کار می‌کند.

این SUV محبوب یکی از قدیمی‌ترین محصولات کمپانی خود است و در طول عمر 70 ساله‌اش بیش از 10 میلیون دستگاه از آن تولید شد. تا به امروز مدل J80 به عنوان پر طرفدارترین لند کروزر شناخته می‌شود. اگر شما هم به دنبال شاسی بلندی لوکس‌تر و با کلاس‌تر هستید، می‌توانید J100 را انتخاب کنید.

 

لندکروزر قدیمی

لندکروزر جدید

تویوتا کمری؛ همراهِ دهه هشتادی

تویوتا کمری از اوایل دهه 80 میلادی در بازار حضور دارد. قابلیت‌های پیشرفته و کیفیت بالا باعث شده‌اند که کمری به یکی از محبوب‌ترین‌های این برند تبدیل شود. این محصول که «موفق‌ترین تویوتای تمام دوران» لقب گرفته است، در سال 1997، Ford Taurus را کنار زد و به پرفروش‌ترین خودرو آمریکا تبدیل شد.

حتما از خودتان می‌پرسید چرا این مدل اینقدر محبوب است؟ دلیل اول امکانات بالا در ازای قیمت مناسب آن است. دلیل دوم و رمز موفقیت روز افزون تویوتا کمری، قابل اعتماد بودن و ایمنی بالاست که در هر خودرویی پیدا نمی‌شود. تقریبا تمامی کسانی که تجربه رانندگی با این خودرو را دارند، چه نو و چه دست دوم، از کمری بسیار راضی هستند.

 

تویوتا کمری قدیمی

تویوتا جدید

 

تویوتا کرولا؛ عامل موفقیت این برند ژاپنی

تویوتا کرولا عزیز و دوست داشتنی هم که معرف حضورتان است! این مدل زاده دهه 60 میلادی بوده و از لحظه ورود به بازار تا همین امروز که این مقاله را می‌خوانید، به عنوان یکی از به یادماندنی‌ترین محصولات تویوتا شناخته می‌شود. این خودرو در کمتر از یک سال توانست به پر فروش‌ترین محصول برند خود تبدیل شود. بنابراین خودروساز ژاپنی معروف، موفقیت امروز خود را مدیون کرولا است.

با اینکه 12 نسل از اولین مدل تویوتا کرولا می‌گذرد، این سدان همچنان در صدر لیست پر فروش‌ترین‌ها می‌درخشد. درست است که ظاهر این خودرو در طول زمان حسابی تغییر کرده، اما مدل فعلی به هیچ عنوان بی شباهت به جد بزرگ خود نیست و همچنان یک سدان جذاب و خوش ساخت محسوب می‌شود.

 

کرولا دهه هشتاد

تویوتا کرولا 2021

تویوتا RAV4، سوگلی بازار شاسی بلند ها

بازار شاسی بلندها و کراس اوورها از هر وقت دیگری داغ‌تر و پر جنب و جوش‌تر است، بنابراین جای تعجب نیست اگر رافور هنوز هم در بین قابل اعتمادترین شاسی بلندها حضور داشته باشد. مدل اول 26 سال پیش، یعنی در سال 1994 تولید شد. هدف از ساخت این خودرو، پاسخ به نیاز مشتریانی بود که یک شاسی بلند آفرود و بهینه می‌خواستند، شاسی بلندی که در عین قابل بودن، دست و پا گیر نباشد.

موتوری که در مدل‌های اولیه دیده می‌شد، یک موتور 2.0 لیتری چهار سیلندر S-Series بود که آوازه‌اش سرتاسر صنعت خودروسازی را پر کرده بود. این SUV دوست داشتنی در دو مدل سه در و پنج ارائه شد و سلیقه طیف گسترده‌ای از مشتریان را در بر گرفت.

حالا سال‌ها از آن روزها می‌گذرد و RAV4 بسیار تغییر کرده است، چه از لحاظ ظاهری و چه از لحاظ فنی، اما همچنان در بازار خواهان دارد. این خودرو همیشه به ایمنی و قابل اعتماد بودن معروف بوده است.

با این حال برخی از رانندگان در بین سال‌های 2007 تا 2008، ادعا کردند که RAV4 آن‌ها بیش از مدل‌های دیگر سوخت مصرف می‌کند. باید اعتراف کنیم که این مشکل در برخی از مدل‌های RAV4 دیده می‌شد، اما اکثر مدل‌ها عاری از خطا بودند.

 

رافور قدیمی

رافور 2021

تویوتا پریوس، رهبر انقلاب صنعت خودروهای هیبرید

در چند سال اخیر، انقلاب گسترده‌ای در زمینه خودروهای هیبرید بر پا شد، و رهبر آن کسی نبود جز Toyota Prius. بنابراین در بین دیگر مدل‌های این کمپانی، این خودرو اهمیت ویژه‌ای دارد. پریوس به عنوان خودرویی جهانی شناخته می‌شود، چرا که تمامی صاحبانش در سراسر دنیا، از آن به نیکی یاد می‌کنند.

اصالت و ریشه تویوتا پریوس دوست داشتنی به سال 1997 باز می‌گردد، البته باید بگوییم که مدل اولیه، هیچ شباهتی به آنچه در حال حاضر در بازار می‌بینیم، نداشت! نسل بعدی زمانی به بازار ارائه شد که مدل اولیه تنها پنج ساله بود. از همان روز به بعد، مرزهای محبوبیت توسط این نسل جدید جا به جا شد.

در ابتدا نگرانی‌های زیادی وجود داشت، چرا که اکثر مشتریان تصور می‌کردند باتری این خودرو به راحتی خراب شده و مجبور می‌شوند برای جایگزین کردن آن مبلغ بالایی بپردازند، اما چنین مورد و مشکلی هرگز پیش نیامد و پریوس به یکی از قابل اعتمادترین محصولات تویوتا تبدیل شد.

 

تویوتا پریوس قدیمی

تویوتا پریوس جدید

منبع: autoevolution

نویسنده و مترجم: پرستو مهدی قلیخان

 

فروش فوری خودرو کارکرده