بررسی مشخصات فنی پورشه ۹۹۳ گانتر ورکس

۱۵ اسفند ۱۳۹۹ بررسی مشخصات فنی پورشه ۹۹۳ گانتر ورکس

تیونینگ تازه‌ای از نسخه سفارشی پورشه ۹۱۱ رونمایی شده که 993 Speedster Remastered نام دارد. این نسخه را شرکت گانتر ورکس تیونینگ کرده و بهای قیمتی آن نیز احتمالا بیشتر از ۵۵۵ هزار دلار است.

در نسخه جدید تیونینگ شده شاهد یک پورشه ۹۱۱ روباز هستیم که برای مشتریان متمول و صدالبته خاص بازطراحی شده است. این خودرو نسبت به نمونه اصلی با تغییراتی در قدرت پیشرانه و بخش‌های اصلی بدنه همراه است. درون کابین خودرو نیز دستخوش تغییراتی قرار گرفته است.

گانتر ورکس این نسخه تازه تیونینگ شده پورشه را با عنوان خلاقیت خاص خود معرفی کرده است و مدعی است که خودرو مذکور به معنای واقعی کلمه قوی‌تر، سبک‌تر و سریع‌تر شده است.

پورشه ۹۱۱ اصلی یکی از سریع‌ترین و محبوب‌ترین‌های دنیای خودروسازی است که تنها در یک نمونه توانست به کمک رانندگی رندی پابست در پیست لگونا سیکا، رکورد ۱ دقیقه و ۳۰٫۹۹ ثانیه را بر جای بگذارد.

تغییرات ۹۹۳ پورشه گانتر ورکس

طراحی ظاهری پورشه 933

گانتر ورکس سیستم تعلیق نسخه تیونینگ شده این خودرو را تغییر داده و عملکرد آن را بهبود بخشیده است.

به‌علاوه پیشرانه تخت ۴ لیتری نسخه اصلی نیز تغییراتی را تجربه کرده و بهبود عملکرد یافته است. نیروی خروجی این پیشرانه به کمک گیربکس Getrag پورشه ۹۹۳ اصلی به چرخ‌های عقب خودرو ارسال می‌شود. لازم به ذکر است که گیربکس نیز اصلاح شده است.

در نهایت خروجی این سیستم ۴۳۵ اسب بخار قدرت و ۴۵۴ نیوتن‌متر گشتاور است. البته این اعداد تنها توسط شرکت تیونینگ‌کننده مطرح شده و هنوز مشخص نیست که خودرو مذکور در عمل چگونه خود را ثابت می‌کند.

همانطور که پیش از این نیز عنوان کردیم این نسخه سفارشی از ۹۱۱ که با کد ۹۹۳ شناخته می‌شود دیگر در کلاس خودروهای کوپه قرار نگرفته و یک خودرو روباز و بدون سقف است.

همین موضوع سبب ایجاد تغییرات گسترده در شاسی و بدنه خودرو شده است. از جمله این تغییرات می‌توان به حضور و نصب تقویت‌کننده‌هایی در محل قبلی صندلی‌ها اشاره کرد. هدف از این موضوع بهبود ایمنی و اصطکاک خودرو اعلام شده است. همچنین قفس غلت‌گیر و بست‌های جدید کمربندی نیز در این نسخه سفارشی تیونینگ شده مشاهده می‌شود.

نمای کناری پورشه 933 گانتر

همونطور که کاملا قابل‌پیش‌بینی است پورشه ۹۱۱ تیونینگ شده را یک سقف پارچه‌ای همراه می‌کند. این سقف زیر پنل سفارشی فیبر کربنی تاشوی عقب قرار داشته و برای احترام قطعاتی مشابه با نسل‌های پیشین اسپیدسترها در آن مورد استفاده قرار گرفته است.

به غیر از سقف پارچه‌ای، بال عقب خودرو نیز از مشخصات و قطعاتی مشابه با دیگر خودروهای افسانه‌ای بهره‌مند است. بال عقب به صورت برجسته و دم اردکی است. این قطعه از الگویی مشابه با Carrera RS 2.7 مدل ۱۹۷۳ بهره می‌برد.

احتمالا برای شما نیز جای سوال دارد که در پورشه ۹۱۱ مدل‌های اسپیدستر چه تفاوتی با مدل‌های کوپه دارند. در این مدل‌ها شیشه جلویی دارای شیب کمتری است. ضمن آنکه در نسخه تیونینگ شده جدید خریداران این امکان را دارند که شیشه جلو را به‌طور کامل حذف کنند.

از دیگر تغییرات ظاهری  993 Speedster Remastered می‌توان به سپر جلوی فیبر کربنی تغییر شکل‌یافته و همچنین کاپوت سبک‌تر شده اشاره کرد.

همچنین وزن سیستم فنربندی نیز به دلیل استفاده از آلیاژهای اختیاری کاهش یافته است. در مجموع این تغییرات سبب شده که خودرو مذکور کارایی آیرودینامیکی بیشتر داشته باشد.

در درون کابین 993 Speedster Remastered شاهد اصلاحاتی هستیم. داشبورد اصلی با پنل فیبرکربنی و چراغ‌های راهنمای LED و نشانگرهای جدید همراه شده و به‌علاوه پوسته‌های صندلی‌های فیبر کربنی نیز به جهت کاهش درگ و مرکز ثقل، کمی پایین‌تر رفته‌اند.

هرچند هنوز قیمت خودرو به صورت رسمی توسط گانتر ورکس اعلام نشده اما با توجه به تعداد محدود این خودرو و سابقه گانتر ورکس احتمال می‌رود این نسخه جدید تیونینگ شده پورشه ۹۱۱ قیمت بیشتر از ۵۵۵ هزار دلار داشته باشد. گفتنی است که 993 Speedster Remastered  اوایل سال میلادی آینده راهی بازار خواهد شد و علت این موضوع نیز آن است که کمپانی گانتر ورکس منتظر است تا تمامی نمونه‌های کوپه پورشه ۹۱۱ سفارشی‌شده به فروش برسند.

فروش آنلاین خودرو

نویسنده: زهرا ملکی