پیمان کارگر، از نیسان تا اینفینیتی

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ پیمان کارگر، از نیسان تا اینفینیتی

پیمان کارگر یکی از هفت طراح ایرانی صنعت خودروسازی جهان است که توانسته در این حوزه، موفقیت‌های بی‌شماری را کسب کند.

کارگر بیشتر با مدیریت شرکت رنو پارس در ایران شناخته می‌شود و بیشتر کارشناسان صنعت خودرو معتقدند که تولید رنو لوگان در ایران با تلاش‌های او ممکن شد. پیش از اعمال تحریم‌ها علیه ایران و خروج کامل رنو از کشور، کارگر مدیرعامل رنو پارس، قائم مقام مدیر منطقه خاورمیانه، شمال آفریقا، روسیه و هندوستان شرکت رنو بود که با ارتقا به نیسان پیوست و هم اکنون به عنوان مدیری رده بالا در اینفینیتی فعالیت می‌کند.

پیمان کارگر متولد سال ۱۳۴۷ است. او مدرک کارشناسی علوم کاربردی خود را از لیون فرانسه دریافت کرد و در رشته مدیریت اجرایی در مرکز آموزش عالی تجارت لندن ادامه تحصیل داد. فعالیت حرفه‌ای کارگر با استخدام در شرکت رنو آغاز و چیزی نگذشت که توجه مدیرعامل وقت نیسان-رنو به وی جلب شد. کارگر توانایی‌های زیادی در خاورمیانه داشت که یکی از آنها مدیرعاملی رنو پارس در ایران بود.

او در نهایت با اعلام رسمی شرکت نیسان به مدیر برندی و رییس هیئت مدیره اینفینیتی مصوب شد. او اولین ایرانی است که توانسته به یکی از بالاترین مقام‌های صنعت خودرو جهانی دست پیدا کند.

فعالیت‌ پیمان کارگر در ایران

پیمان کارگر

  • کارگر به همراهی نیسان توانست سرویس مهندسی جدیدی در اتحاد رنو-نیسان در ایران راه‌اندازی کند.
  • او در سال ۱۳۹۲ علاوه بر مدیرعاملی پروژه رنو در ایران، مدیر خاورمیانه این برند نیز بود.
  • گون، مدیرعامل وقت نیسان امیدوار بود بتواند به کمک تجربه‌های کارگر وضعیت رنو-نیسان را در بازار خاورمیانه بهبود بخشد.
  • در سال ۱۳۸۹ مدیران رنو معتقد بودند که پروژه رنو در ایران باید پایان یابد چرا که زیان‌ده است اما با تلاش‌های کارگر، نظر مدیران رنو نسبت به ایران تغییر کرد.
  • او با طرح شراکت استراتژیک صنعت خودرو ایران با رنو موفق شد کشورمان را به عنوان پایگاه تولید منطقه‌ای رنو در خاورمیانه تبدیل کند.

کارگر یکی از افرادی بود که در تحریم‌های سال ۱۳۹۰ علیه ایران، مانع خروج رنو از کشور شد.  در این سال‌ها، رنو تنها خودروساز اروپایی بود که در ایران حضور داشت. بسیاری از مدیران رنو پارس معتقدند که اگر کارگر در زمان خروج آمریکا از برجام در ایران بود، مانع خروج این کمپانی خارجی از ایران می‌شد اما او در آن زمان در کمپانی نیسان فعالیت می‌کرد.

با تلاش‌های او، سرمایه‌گذاری رنو در ایران ممکن شد اما پس از خروج آمریکا از برجام، این سرمایه‌ گذاری به ثمر نرسید. پیمان کارگر قصد داشت کارخانه رنو-نیسان را در ایران ایجاد و شرکت پارس خودرو را  به یکی از زیرمجموعه‌‌های رنو-نیسان تبدیل کند، اما این اتفاق هرگز رخ نداد.

کریستین وندن هند، معاون مدیر و مدیرعامل بخش کیفیت نیسان موتورز درباره کارگر می‌گوید: «پیمان فردی اثبات شده و یک مدیر جهانی است و ملحق شدن او به اینفینیتی برای این برند خبر خیلی خوبی است. من به تغییراتی که در آینده تحت رهبری پیمان کارگر در اینفینیتی ایجاد خواهد شد، بسیار خوش‌بین هستم».

ایرانیان موفق در صنعت خودرو

ایرانیان موفق در صنعت خودروسازی خارجی کم نیستند، از طراحان بسیار موفق در کمپانی بی ام و گرفته تا تبدیل شدن به صاحب یکی از شرکت‌ های تیونینگ معروف جهان، فعالیت‌های زیادی در کارنامه ایرانیان می‌درخشد. طراحان بزرگ ایرانی در صنعت خودروسازی خارجی بسیار موفق عمل کرده‌اند. کوروش منصوری، هرمیداس اتابکی، نادر فقیه زاده و فردیس رضوانی از افرادی هستند که در کمپانی‌های بزرگ خودروسازی مشغول به فعالیت هستند و توانایی‌های بسیار درخشانی از خود نشان داده‌اند، اما کارگر حالا ریاست یک برند خودروساز با تیراژ بسیار بالا را به عهده دارد که محصولاتش به کشورهای مختلف صادر می‌شود.

فروش آنلاین خودرو

تهیه و تنظیم: تیم محتوا خودرو45