چهره خودرویی ۲۰۲۲ جهان کیست؟

۱۰ اسفند ۱۴۰۰ چهره خودرویی ۲۰۲۲ جهان کیست؟

وقتی صحبت از مهارت در طراحی خودرو به میان می‌آید، می‌توان به خودروهای هیوندای اشاره کرد که لوک دونکروولکه (Luc Donckerwolke) طراحی کرده یا در طراحی آنها نقشی داشته است. البته این بلژیکی ۵۶ ساله بیشتر به خاطر طراحی ابرخودروهای باشکوه و جذاب لامبورگینی مورسیه‌لاگو و لامبورگینی گالاردو شهر دارد و همچنین طراحی نوآورنه آئودی A2 هم توسط او انجام گرفته است.

لوک دونکروولکه حالا برای خودروساز کره‌ای هیوندای کار می‌کند و سلیقه بی‌عیب و نقص و نگاه زیباشناسانه‌اش در بیشتر محصولات این گروه خودروسازی دیده می‌شود، به عنوان مثال می‌توان از طراحی ظاهری زیبای جنسیس G90 نام برد.

مرد خودرویی سال ۲۰۲۲

لوک دونکروولکه

برای قدردانی از تلاش‌های این طراح بلژیکی، دونکروولکه به عنوان چهره خودرویی جهان در سال ۲۰۲۲ انتخاب شد. دونکروولکه که به عنوان معاون اجرایی در زمینه طراحی و مدیر ارشد خلاقیت در کمپانی هیوندای مشغول به کار است، بعد از دریافت این جایزه گفت: «افتخار می‌کنم به اینکه به عنوان چهره خودرویی جهان انتخاب شدم و از همه اعضای هیات داوران و تیم فوق‌العاده‌ام در گروه خودروسازی هیوندای موتور تشکر می‌کنم. بدون کمک و تلاش آنها کسب این جایزه امکان‌پذیر نبود.»

هیات داوران ۱۰۲ نفره جایزه خودرو سال جهان، دونکروولکه را به دلیل تاثیر چشمگیرش روی دنیای خودرو در سال گذشته، به عنوان چهره خودرویی جهان انتخاب کرد. دلیل اصلی اهدای این جایزه، نقش کلیدی او در طراحی خودروهای جدیدی مثل کیا EV6 و هیوندای آیونیک ۵ است، همچنین هیات داوران کار دونکروولکه را برای بازسازی و احیای مدل‌های کلاسیک گرنجور و پونی و نشان دادن گذشته ناشناخته تاریخ خودرو کره جنوبی، مورد تشویق و تحسین قرار داد.

کیا EV6

لوک دونکروولکه در سخنرانی‌اش گفت: «در طول دوران حرفه‌ای خود برای شرکت‌ها و برندهای زیادی کار کرده‌ام و از اینکه با برندهای هیوندای، کیا و جنسیس شناخته می‌شوم، خوشحالم. این خودروها بازتاب تلاش جمعی همه کارکنان، فروشندگان و همکارانی است که برای بهبود و توسعه خط تولید قدرتمندی از ماشین‌های جذاب و پرفروش در بیش از ۲۰۰ کشور جهان کار کرده‌اند.»

اما تنها زبان طراحی هیوندای نظر هیات داوران به خود جلب نکرده، بلکه خودروها از نظر فنی نیز در سطح بالایی قرار داشتند. هر دو خودرو کیا EV6 و هیوندای آیونیک ۵ در بین پنج خودرو برتر در زمینه طراحی قرار گرفته‌اند. همچنین این دو ماشین کره‌ای همراه با هیوندای توسان و جنسیس G70 به جمع ۱۰ فینالیست خودرو سال ۲۰۲۲ جهان راه پیدا کرده‌اند.

در بخش خودروهای لوکس، نام جنسیس G70 در بین ۵ گزینه نهایی دیده می‌شود و هیوندای آیونیک ۵ نیز همراه چهار ماشین دیگر، برای کسب عنوان بهترین خودرو برقی سال ۲۰۲۲ جهان رقابت می‌کند.

هیوندای آیونیک ۵

لوک دونکروولکه اواخر سال ۲۰۱۵ میلادی برای مدیریت جنسیس به گروه خودروسازی هیوندای پیوست. در سال ۲۰۱۷، جای پیتر شرایر را به عنوان مدیر ارشد طراحی هیوندای گرفت، اما در سال ۲۰۲۰ به دلایل شخصی استعفا داد.

حالا، بعد از بازگشت دونکروولکه به هیوندای، تاثیر او به وضوح قابل مشاهده است و هیوندای، کیا و جنسیس محصولاتی با طراحی زیبا روانه بازار می‌کنند.

فروش آنلاین خودرو

نویسنده: میلاد قزللو