کم‌طرفدارترین مدل‌های ۲۰۲۱ کیا از نظر رانندگان

۱۳ شهریور ۱۴۰۰ کم‌طرفدارترین مدل‌های ۲۰۲۱ کیا از نظر رانندگان

از بین همه خودروهای کیا که در سال ۲۰۲۱ روی خط تولید قرار دارند، دو خودرو نتوانسته‌اند رضایت مشتریان را جلب کنند. خودروساز کره‌ای تعدادی خودرو جالب و جذاب را از ابتدای سال جدید به بازار فرستاده است. با این حال، بر اساس آمار Consumer Reprorts، این خودروهای ۲۰۲۱ کیا نتوانسته‌اند صاحبانشان را راضی کنند. به عبارت دیگر، طبق یک نظرسنجی، صاحبان این مدل‌ها تمایلی به خرید مجدد و یا پیشنهاد آنها به دیگران ندارند. اما آیا ماشین‌های بدی هستند؟

بعضی از خودروها مثل استینگر، تلوراید، K5 و نیرو برقی طرفداران زیادی دارند اما دو محصول دیگر کیا امتیاز کمی از نظر رضایت مشتری گرفته‌اند. پس اگر می‌خواهید یکی از محصولات کیا را به عنوان خودرو آینده‌تان بخرید، به این مطلب توجه کنید. نه به خاطر اینکه این ماشین‌ها خیلی عالی و یا خیلی بد هستند، بلکه به دلیل اینکه صاحبانشان آنها را دوست ندارند.

با این که این خودروهای کیا امتیاز کمی از رضایت مشتری گرفته‌اند، به این معنی نیست که خودروهای بد و بی‌کیفیتی باشند. در ادامه با کم‌طرفدارترین خودروهای ۲۰۲۱ کیا آشنا می‌شویم.

کیا اسپورتیج: رتبه آخر رضایت مشتری در لیست شاسی بلندها

کیا اسپورتیج ۲۰۲۱

در حالی که مدل‌های پرطرفدار کیا حداقل ۷۰ درصد رضایت مشتریان را جلب کرده‌اند اما فقط ۵۹ درصد از مشتریان گفته‌اند که قصد دارند دوباره کیا اسپورتیج 2021 را خریداری کنند. قیمت کراس اوور کره‌ای از ۲۴ هزار دلار شروع می‌شود و گران‌ترین تیپ اسپورتیج هم ۳۵ هزار دلار به فروش می‌رسد.

با وجود امتیاز پایین در بخش رضایت مشتریان، اما کیا اسپورتیج ۲۰۲۱ همچنان در فهرست پیشنهادهای سایت Consumer Reports برای خرید قرار دارد. این سایت اسپورتیج را شاسی بلند کوچک با ظاهری شیک و رانندگی اسپرت توصیف می‌کند. ترمز اضطراری اتوماتیک یکی از آپشن‌هایی است که به عنوان نقطه قوت این کراس اوور به حساب می‌آید.

فقط ۵۹ درصد از صاحبان فعلی این خودرو، تمایل دارند تا یک دستگاه دیگر داشته باشند و یا به آشنایانشان پیشنهاد دهند. این امتیاز شاید خیلی کم به نظر نرسد اما در مقایسه با دیگر شاسی بلندها و کراس اوورهای کیا کمتر است. برای مثال، امتیاز رضایت مشتریان کیا تلوراید ۹۱ درصد است و ۷۱ درصد خریداران می‌خواهند یک سورنتو دیگر داشته باشند.

کیا ریو: جمع و جور اما خیلی معمولی

کیا ریو ۲۰۲۱

کیا ریو۲۰۲۱ خودرویی نیست که سایت‌ها و فروشندگان به مشتریانشان پیشنهاد خریدش را بدهند. این خودرو جمع و جور در حال حاضر با بدنه هاچبک و سدان عرضه می‌شود. اما از ۵ امتیاز رضایت مشتری فقط ۲ امتیاز گرفته است.

با توجه به اینکه ماشین‌های بهتری در کلاس خودروهای هاچبک و سدان جمع و جور وجود دارد، پیشنهاد می‌شود اگر قصد خرید ریو را دارید، خودروهای دیگر را با آن مقایسه کنید. Consumer Reports، نیسان ورسا ۲۰۲۱ را به جای کیا ریو پیشنهاد می‌کند.

سایت Consumer Reports، کیا ریو را خودرویی پر سر و صدا، با سواری خشک و کُند توصیف می‌کند. تیپ S دارای آپشن‌های ایمنی به‌روزی است که قیمت ریو را در حد رقبا بالا می‌برد و پس بهتر است که با ۱۶ – ۱۷ هزار دلار خودرو بهتری بخرید.

فروش فوری خودرو

نویسنده: میلاد قزللو