کم مصرف‌ ترین خودروهای بنزینی ۲۰۱۹

۳ اسفند ۱۳۹۹ کم مصرف‌ ترین خودروهای بنزینی ۲۰۱۹

شاید شما هم از جمله خریداران خودرویی باشید که میزان مصرف سوخت و به صرفه بودن آن از مهمترین ملاک‌های خرید خودرو باشد. پس بهتر است بیشتر سراغ خودروهای ژاپنی، کره‌ای و آمریکایی رفته و از میان آن‌ها کم‌ مصرف‌ترین خودروهای بنزینی را انتخاب کنید.

گسترش تکنولوژی و پیشرفت دانش بشر در زمینه تولید و ارتقا صنعت خودرو سال‌هاست با سرعت زیادی در حال حرکت است. به علاوه اینکه نرخ سوخت در اکثر کشورها بالا است، پس طبیعی است در کشورهایی همچون ایران که هم مصرف سوخت و هم قیمت آن برای برخی اقشار بالا است، جذاب باشد که بدانند بهتر است چه خودرویی خریداری کنند؟

ورود خودروهای الکتریکی و هیبرید به صنعت خودرو، طرح موضوع مصرف سوخت خودروها در جهت کمک به حفظ محیط زیست و اقتصاد خانوار همگی باعث شده تا حساسیت تولید خودروهای کم مصرف و استفاده از کاتالیست‌ها افزایش یابد و خانوار نیز به دنبال کم مصرف‌ترین خودروهای بنزینی هستند.

با این حال اما هنوز هم عده‌ای گمان می‌کنند فقط ماشین‌های الکتریکی و هیبرید کم مصرف‌اند و بنزین سوزها قاتل مصرف سوخت هستند. این درحالی است که به واسطه تکنولوژی که به کمک خودروسازان آمده، طراحی و تولید خودروهای با مصرف کم بنزین نیز در بازار رقابتی کم نیست.

درمقاله پیش رو  کم مصرف‌ترین خودروهای بنزینی سال ۲۰۱۹ بررسی و معرفی خواهد شد.

وجه اشتراک تمامی خودروهای این لیست که به نوعی می توان به صرفه‌ترین خودروها را هم به آن‌ها نسبت داد، استفاده از یک گالن سوخت برای طی کردن حدود ۴۰ مایل برای هر خودرو است که توانسته این مدل‌ها را از سایر خودروهای ۲۰۱۹ متمایز کند.

۱۰) کیا فورت اف ای

نمایی از کیا فورت اف ای

کیا Forte که در سال ۲۰۱۹ دوباره طراحی شد، با بهینه‌ترین مدل خود، یعنی FE، جایگاه دهم را دارد.

موتور ۲.۰ لیتری این مدل، ۱۴۷ اسب بخار (۱۰۹ کیلووات) نیرو تولید می‌کند. این خودرو با یک گالن ۳۱ مایل را در شهر و ۴۱ مایل را در بزرگراه طی می‌کند.

۹) جگوار ایکس اف دیزل

نمایی از جگوار ایکس اف دیزلی

مدل XF بزرگ و دوست داشتنی جگوار معمولا به بهینه بودن معروف نیست، مگر درباره مدلی صحبت کنیم که ۳۵ مایل را با یک گالن سوخت طی کند.

موتور ۲.۰ لیتری این مدل ۱۸۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند و با یک لیتر گالن، ۳۱ مایل را در شهر و ۴۲ مایل را بزرگراه طی می‌کند.

۸) هیوندای النترا اکو (Tie)

نمایی از هیوندای النترا اکو

تقریبا همه مدل‌های به روز شده‌ی هیوندا النترا، بهینه هستند.

اما النترا اکو با موتور ۱.۵  لیتری و طی کردن ۳۲ مایل در شهر و ۴۰ مایل در بزرگراه تنها با یک گالن، بهینه‌ترین این طیف گسترده را در اختیار دارد.

۷) تویوتا یاریس سدان (Tie)

نمایی از تویوتا یاریس سدان

تویوتا یاریس سدان که بر پایه و اساس مزدا ساخته شده است، ممکن است شبیه دیگر خودروهای این لیست نباشد، اما از لحاظ بهینه بودن به خوبی دیگر محصولات شرکت تویوتا در لیست کم مصرف‌ترین خودروهای بنزینی است.

موتور ۱.۵  لیتری این مدل نیرویی برابر ۱۰۶ اسب بخار (۷۹ کیلووات) تولید می‌کند و با یک گالن سوخت، ۳۲ مایل مسافت را در شهر و ۴۰ مایل را در بزرگراه می‌پیماید. برند تویوتا همواره در تولید خودروهای اقتصادی زبانزد بوده است.

فروش فوری خودرو

۶) هوندا فیت

نمایی از هوندا فیت

این خودرو یکی از بهینه‌ترین محصولات در آمریکا محسوب می‌شود.

این درحالی است که مدت زیادی از عرضه آن به بازار نمی‌گذرد. شما می‌توانید با یک موتور ۱.۵ لیتری چهار سیلندری و یک گالن سوخت، ۳۳ مایل را در شهر و ۴۰ مایل را در بزرگراه طی کنید.

۵) جگوار ایکس ای دیزل

نمایی از جگوار ایکس ای دیزل

Jaguar XE دیزل، سومین خودروی بهینه آمریکا در سال ۲۰۱۹ شناخته شده است.

XE دیزل که از یک موتور 2.0 لیتری چهار سیلندر استفاده می‌کند، ۱۸۰ اسب بخار (۱۳۴ کیلووات) نیرو تولید کرده و با یک گالن سوخت، ۳۶ مایل را طی می‌کند.

۴) هوندا سیویک سدان (1.5T Tie)

نمایی از هوندا سیویک سدان

شرکت هوندا دو جایگاه را در این لیست به خود اختصاص داده است؛ یکی فیت و دیگری هوندا سیویک سدان.

سیویک با یک موتور کوچک‌تر ۱.۵  لیتری و جعبه دنده‌های متنوع، سیویک ۳۲ مایل را در شهر و ۴۲ مایل را در بزرگراه به کمک یک گالن سوخت طی می‌کند.

۳) تویوتا کرولا هاچ‌ بک (Tie)

نمایی از تویوتا کرولا هاچ بک

تویوتا کرولا هاچ‌بک با یک گالن ۳۲ مایل را در شهر و ۴۲ مایل را در بزرگراه می‌پیماید و نسبت به دیگر خواهر و برادرهای قدیمی‌ترش بسیار بهینه‌تر است.

این موتور ۲.۰ لیتری با گزینه‌های متنوعی برای جعبه دنده، ۱۶۸ اسب بخار (۱۲۵ کیلووات) نیرو تولید می‌کند.

۲) شورولت کروز دیزل سدان

نمایی شورولت کروز دیزل

نقش کروز دیزلی در آمریکای شمالی هر روز کمرنگ‌تر از گذشته می‌شود. این محصول چهار در، دومین خودروی بهینه غیر هیبرید در آمریکا به حساب می‌آید که در حال حاضر، با یک گالن سوخت ۳۱ مایل را در شهر و ۴۸ مایل را در بزرگراه طی می‌کند.

این موتور ۱.۶ لیتری چهار سیلندر دیزلی، ۱۳۷ اسب بخار (۱۰۲ کیلووات) نیرو تولید می‌کند.

۱) میتسوبیشی میراژ

نمایی از میتسوبیشی میراژ

میتسوبیشی میراژ در عین اینکه یکی از ارزانترین خودروها در لیست به صرفه‌ترین خودروها در مصرف سوخت است، با یک گالن سوخت ۳۶ مایل را در شهر و ۴۳ مایل را در بزرگراه طی می‌کند.

این مدل توسط یک موتور که ۱.۳ لیتری ۷۸ اسب بخار (۵۸ کیلووات) نیرو تولید می‌کند و گزینه‌های متنوعی برای جعبه دنده، همراهی می‌شود.

نگاهی به لیست کم مصرف‌ترین خودروهای ۲۰۱۸

با نگاهی به لیست خودروهای کم مصرف سال ۲۰۱۸ مشاهده می‌شود برخی خودروها نسبت به لیست ۲۰۱۹ سیر نزولی و برخی سیر صعودی را تجربه کرده‌اند.

نکته جالب توجه در این لیست، پافشاری میتسوبیشی میراژ در صدر این لیست است که طی دو سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ سکان رتبه اول را در دست داشته است.

در این لیست هوندا فیت با سه رتبه، هوندا سیویک با یک رتبه و هیوندای النترا با چهار رتبه سقوط نسبت به لیست ۲۰۱۹ مواجه شده‌اند.

لازم به ذکر است در لیست امسال، اثری از برخی خودروهایی که در لیست ۲۰۱۸ حضور داشته‌اند، نیست. تویوتا کمری، نیسان ورسا، فورد فوکس، تویوتا یاریس iA و شورولت اسپارک در لیست ۲۰۱۹ حضور ندارند و جای خود را به جگوار و کیا داده‌اند.

لیست کم مصرف‌ترین خودروهای بنزینی ۲۰۱۸ به ترتیب از شماره دهم تا اول به خودروهایی همچون؛ شورولت اسپارک، تویوتا کمری، تویوتا کرولا، فور فوکس، نیسان ورسا، تویوتا یاریس iA، هیوندای النترا، هوندا سیویک، هوندا فیت و میتسوبیشی میراژ تعلق داشته است.

*هر مایل معادل ۱.۶ کیلومتر است.
*یک گالن آمریکایی معادل ۳.۷ لیتر است.

فروش فوری خودرو

منبع: Motor1.com

مترجم: پرستو مهدی قلیخان

نویسنده: نگار میرکریمی