بررسی مشخصات فنی کیا پیکانتو 2018

۱۸ آذر ۱۴۰۰ بررسی مشخصات فنی کیا پیکانتو 2018

کیا پیکانتو ۲۰۱۸ سری جدید هاچ‌بک‌های محبوب شرکت محبوب کره‌ای است که با اندازه‌ی ۱۸.۵ سانت کوچک‌تر نسبت به خودروهای هاچ‌بک مشابه نظیر کیا ریو به بازار عرضه شده است. خودروهای کمپانی کیا توسط شرکت اطلس خودرو به کشور وارد می‌شوند.

این خودرو که رقیب اصلی شورلت اسپارک و میتسوبیشی میراژ به شمار می‌رود اولین بار در سال ۲۰۰۴ روانه بازار شد. در نسل جدید کیا پیکانتو شاهد تغییراتی اساسی در طراحی بدنه و فضای داخلی و همچنین بهبود امکانات خودرو هستیم.

مزایا و معایب کیا پیکانتو ۲۰۱۸

+ طراحی زیبا و ساده

+ مصرف سوخت پایین

+ امکانات امنیتی مناسب

_ صدای زیاد موتور

_ تجربه سواری خشک و سیستم تعلیق ضعیف

_ قیمت بالا

_ لوازم یدکی کمیاب

مشخصات کلی

نوع موتور

چهار سیلندر خطی

حجم موتور

۱۲۵۰ سی سی

سیلندر / سوپاپ

۴

تنفس موتور

حداکثر قدرت

۸۳ اسب بخار

حداکثر گشتاور

۱۲۰ نیوتون متر

جعبه دنده

اتوماتیک ۴ دنده

محور محرک

FWD

شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر

۱۲.۵ ثانیه

حداکثر سرعت

۱۷۰ کیلومتر در ساعت

مصرف سوخت ترکیبی

۶ لیتر در صد کیلومتر

استاندارد آلایندگی

یورو ۶

سیستم فرمان

برقی

نوع بدنه

هاچبک کوچک شهری

نوع رینگ

آلومینیومی

نوع شاسی

یکپارچه

ترمز جلو و عقب

دیسکی

ابعاد و ظرفیت‌ها

طول

۳۵۹۵ میلی متر

عرض

۱۵۹۵ میلی متر

ارتفاع

۱۴۸۰ میلی متر

فاصله بین محور جلو و عقب

۲۴۰۰ میلی متر

وزن خالص

۱۰۳۰ کیلوگرم

تعداد سرنشین

۴

حجم باک

۳۵ لیتر

قطر رینگ

آلیاژی ۱۵ اینچ

چرخ جلو و عقب

175/50R15

طراحی ظاهری پیکانتو ۲۰۱۸

طراحی نمای پیکانتو 2018

طراحی اکثر خودروهای شرکت کیا در مراکز طراحی این شرکت در کشورهای آلمان و آمریکا انجام می‌شود. این نکته درباره پیکانتو ۲۰۱۸ نیز صدق می‌کند. در نسل جدید این خودرو شاهد طراحی بدنه برجسته‌تر نسبت به گذشته هستیم. چراغ‌های جلوی کیا پیکانتو ۲۰۱۸ طراحی خشن‌تر و شبیه به پوزه ببر دارند. پیکانتو در زمینه طراحی ظاهری در کلاس قیمتی خود متمایز است.

طراحی بخش میانی سپر در این سری از پیکانتو دست‌خوش تغییر شده است و ظاهری ذوزنقه‌ای شکل دارد. در نمای پشتی این خودرو نیز چراغ‌هایی به شکل عدد ۷ دیده می‌شود. ترکیب این چراغ‌ها به همراه خط حجم دهنده عریض به کار رفته شده در بخش وسط درب صندوق عقب جلوه‌ای ویژه به پیکانتو ۲۰۱۸ داده است.

طراحی داخلی

نمای داخلی پیکانتو 218

اولین چیزی که درون کابین کیا پیکانتو ۲۰۱۸ توجه‌تان را جلب خواهد کرد، صفحه نمایش ۷ اینچی آن است. بدنه داخل خودرو از پلاستیک سخت ساخته شده است که علی رغم کیفیت معمولی ظاهری خوشایند و زیبایی دارد. فضای سرنشینان در قسمت عقبی کمی محدود است اما صندلی‌های جلویی فضای مناسبی دارند. به طور کلی در بخش طراحی داخلی از ماشین‌های اقتصادی انتظار نوآوری ویژه‌ای نباید داشت اما طراحی پیکانتو به گونه‌ای نیست که موجب نارضایتی سرنشینان آن شود.

فضای صندوق عقب خودروهای هاچ‌بک نظیر پیکانتو بسیار محدود و کم‌ظرفیت است. برای افزایش این فضا می‌توان صندلی‌های عقب خودرو رو تا کرد اما به طور کلی پیکانتو برای افرادی که قصد جابه‌جا کردن بار زیاد با اتومبیل خود را دارند مناسب نخواهد بود.

آپشن‌ها و امکانات

از مهم‌ترین تغییراتی که در سری جدید کیا پیکانتو ۲۰۱۸ شاهد آن هستیم، تقویت سیستم امنیتی خودرو است. سیستم امنیتی پیکانتو از فولاد با مقاومت بالاتری طراحی شده و برای اولین بار در این سری شاهد ترمز اضطراری خودکار هستیم. ترمز خودکار همانطور که از نامش پیداست تا حد زیادی از تصادفات جاده‌ای جلوگیری خواهد کرد. در تست‌های تصادف که از این خودرو گرفته شده پیکانتو عملکرد خوبی از خود نشان داده است. با سنسور مخصوص پارک قادر به پارک ایمن و بی‌دردسر خودروی خود خواهید بود.

پیکانتو مجهز به کروز کنترل و سیستم گشتاور سطح بالایی است که در مسیرهای پر پیچ و خم به کمک راننده خواهد آمد. پیکانتو دارای فرمان زیبای اسپرت با کلیدهای مختلف و کاربردی است که به وسیله این کلیدها قادر به کنترل خودرو و سیستم سرگرمی آن خواهید بود.

صفحه نمایش لمسی

دارد

سنسور جلو

ندارد

سنسور عقب

دارد

ورود بدون دکمه

دارد

تنظیم شیب تلسکوپی

ندارد

کنترل پایداری

دارد

فناوری بی سیم

دارد (بلوتوث)

 کروز کنترل

دارد

سیستم تهویه

دارد

نقشه خوان

دارد

قابل تنظیم صندلی

دارد ( در ۶ جهت)

سیستم ضد قفل ترمز (ABS)

دارد

کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)

دارد

مدیریت پایداری خودرو (VSM)

دارد

هیل شروع کمک کنترل (HAC)

دارد

سیستم مانیتورینگ فشار تایر (TPMS)

ندارد

نمایشگر هدآپ

ندارد

کیسه هوا

دارد (۶ عدد)

دوربین ۳۶۰ درجه

ندارد

ایزو فیکس

ندارد

سانروف

دارد

نتیجه‌گیری

خودروهای هاچ‌بک به دلیل ابعاد کوچک و قدرت موتور نسبتاً پایین مصرف سوخت بسیار کمی دارند که این نکته برای بسیاری از مصرف کنندگان به عنوان یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود. پیکانتو یکی از بهترین گزینه‌های ممکن برای رانندگی شهری است.

خودروی کیا پیکانتو ۲۰۱۸ جزو دسته خودروهای اقتصادی به‌حساب می‌آید. البته تمامی خودروهای اقتصادی خارجی در ایران به دلیل انحصاری بودن بازار و شیوه خاص قیمت‌گذاری خودروها از قیمت‌های نسبتاً بالایی برخوردار هستند. به دلیل قیمت بالا، پیکانتو بازار چندان جذابی در ایران ندارد. بسیاری از خریداران ترجیح می‌دهند با هزینه‌ای مشابه خودروهای دست دوم شرکت‌های خارجی دیگر را خریداری کرده و یا با کمی صرفه‌جویی خودروهای چینی را تهیه کنند.

 

نویسنده: کیا هاشمی