بررسی مشخصات فنی کیا کارنز ۲۰۲۲

۴ دی ۱۴۰۰ بررسی مشخصات فنی کیا کارنز ۲۰۲۲

سال ۲۰۲۱ برای کیا موفقیت‌آمیز بود. با وجود کمبود چیپ‌ها و تراشه‌های نیمه‌رسانا، خودروساز کره‌ای توانست به تولید محصولاتش ادامه دهد و با عرضه مدل‌های جدید شاسی‌بلند تلوراید و سورنتو، رکورد فروشش را در بازار آمریکا بشکند. در آخرین روزهای سال ۲۰۲۱، محصول جدید این کمپانی معرفی شد: کیا کارنز ۲۰۲۲. با عرضه چهارمین نسل کارنز، کلاس این خودرو نیز به طور کامل تغییر کرده و از مینی ون تبدیل به کراس‌اوور شده است.

 

مزایا و معایب

+ کابین جادار

+ طراحی ظاهری زیبا

+ آپشن‌های بیشتر

مشخصات فنی

کیا کارنز ۲۰۲۲ با سه پیشرانه مختلف به فروش خواهد رسید. دو موتور بنزینی، یکی تنفس طبیعی و یکی توربوشارژ و یک موتور دیزلی زیر کاپوت این کراس‌اوور قرار می‌گیرند. هر سه این مدل‌ها دارای جعبه دنده ۶ سرعته دستی هستند، اما مدل بنزینی ۱.۴ لیتری توربو را می‌توان با گیربکس دوکلاچه ۷ سرعته اتومات نیز سفارش داد. برای مدل بنزینی ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی گیربکس CVT نیز در نظر گرفته شده و کارنز دیزلی با جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک فروخته می‌شود.

مشخصات کلی

نوع موتور

خطی بنزینی

خطی دیزلی

حجم موتور

۱.۵ لیتر

۱.۴ لیتر

۱.۵ لیتر

سیلندر / سوپاپ

۴ / ۱۶

تنفس موتور

طبیعی

توربوشارژ

قدرت

۱۱۵ اسب بخار

۱۴۰ اسب بخار

۱۱۵ اسب بخار

گشتاور

۱۴۴ نیوتن.متر

۲۴۳ نیوتن.متر

۲۴۹ نیوتن.تر

گیربکس

۶ سرعته دستی

CVT

۷ سرعته اتوماتیک دوکلاچه

۶ سرعته اتوماتیک

محور محرک

دیفرانسیل جلو

شتاب

—–

سرعت

—–

مصرف سوخت

—–

استاندارد آلایندگی

یورو ۶

فرمان

برقی

بدنه

کراس‌اوور

نوع رینگ

آلومینیومی

ابعاد و ظرفیت ‌ها

طول

۴۵۴۰ میلیمتر

عرض

۱۸۰۰ میلیمتر

ارتفاع

۱۷۰۰ میلیمتر

فاصله محورها

۲۷۸۰ میلیمتر

وزن خالص

—–

تعداد سرنشین

۶ – ۷ نفر

ظرفیت صندوق عقب

—–

حجم مخزن سوخت

—–

قطر رینگ

۱۶ اینچ

آپشن ها و امکانات

کروز کنترل

دارد

کروز کنترل هوشمند

دارد

کنترل ایستایی در سربالایی

دارد

کنترل سرعت در سرازیری

ندارد

کنترل کشش

دارد

کنترل پایداری

دارد

اتو پارک

ندارد

سنسور جلو

ندارد

سنسور عقب

دارد

رادار نقطه کور

دارد

رادار تغییر لاین

ندارد

رادار تصادف جلو

ندارد

رادار تصادف عقب

ندارد

ترمز ضدقفل

دارد

ترمز کمکی

دارد

ترمز اضطراری

ندارد

ترمز پارک برقی

ندارد

اتولایت

دارد

چراغ روز

دارد

دکمه‌های کنترلی فرمان

دارد

گرم‌کن فرمان

ندارد

نمایشگر اطلاعات و سرگرمی

دارد

ناوبری

دارد

نمایشگر هدآپ

ندارد

دوربین عقب

دارد

دوربین جانبی

ندارد

دوربین ۳۶۰ درجه

ندارد

کیسه هوا

دارد

ورود بدون کلید

دارد

استارت بدون کلید

دارد

تهویه اتوماتیک

دارد

صندلی برقی راننده

دارد

صندلی برقی سرنشین جلو

دارد

گرم‌کن صندلی جلو

دارد

سردکن صندلی جلو

دارد

آینه بغل برقی

دارد

گرم‌کن آینه بغل

دارد

پانوراما

ندارد

سانروف

دارد

طراحی ظاهری

طراحی کیا کارنز ۲۰۲۲

کیا کارنز از سال ۱۹۹۹ تولید و در این مدت سه نسل از آن به بازار عرضه شده، اما طراحی نسل چهارم به طور کامل تغییر کرده است. بدین شکل، کارنز دیگر صرفا یک مینی‌ون نیست و از این به بعد می‌توان آن را یک کراس‌اوور به حساب آورد. کیا کارنز ۲۰۲۲ ترکیبی از ظاهر شاسی‌بلند، چندمنظوره بودن مینی‌ون و کابین جادار با سه ردیف صندلی است.

کیا کارنز روی پلتفرم سلتوس ساخته شده و دارای بیشترین فاصله بین محورها در کلاس خود است. استفاده از زبان طراحی جدید Opposites Unite در طراحی، ظاهر جذاب‌تری نسبت رقبا خلق کرده است. برای راحتی سرنشینان ردیف‌های عقب، سقف خودرو صاف ساخته شده است. چراغ‌های دو تکه جلو و عقب از کیا اسپورتیج ۲۰۲۳ آمده و جلوپنجره باریک‌تر است.

از دیگر مشخصه‌های کارنز جدید می‌توان به گلگیرهای پلاستیکی و ستون‌های A، B و C مشکی رنگ، قاب کروم پنجره سوم، اسپویلر روی صندوق و تزیینات کرومی سپر اشاره کرد.

طراحی داخلی

کابین کیا کارنز ۲۰۲۲

فضای داخلی کیا کارنز ۲۰۲۲ جادار و مدرن است. پنل کیلومترشمار دیجیتالی پشت فرمان دی کات قرار دارد و در کنار آن نمایشگر لمسی ۱۰.۲۵ اینچی سیستم اطلاعات و سرگرمی دیده می‌شود.

کابین لوکس خودرو به آپشن‌های جدیدی مجهز شده است، از صندلی‌های گرم‌شونده و سردشونده جلو گرفته تا نورپردازی محیطی ۶۴ رنگ، سیستم صوتی با ۸ بلندگو و سیستم تصفیه هوا برای جلوگیری از ورود ویروس‌ها و باکتری‌ها.

کیا کارنز ۲۰۲۲ را می‌توان با ۶ یا ۷ صندلی سفارش داد، که صندلی‌های ردیف وسط در مدل ۶ نفره از نوع کاپیتان است. همچنین برای سرنشینان ردیف دوم یک میز جمع‌شونده پشت صندلی‌های جلو قرار دارد. ردیف وسط برای سوار و پیاده شدن سرنشینان ردیف عقب به سیستم برقی مجهز شده و با یک دکمه جمع و باز می‌شود.

به دلیل اینکه کارنز جدید فاصله محوری بیشتری از رقبا دارد، فضای بیشتری را در اختیار سرنشینان ردیف عقب قرار می‌دهد تا راحت‌تر بنشینند.

دریچه‌های تهویه برای ردیف‌های عقب روی سقف نصب شده و به همین دلیل کیا کارنز ۲۰۲۲ فاقد سقف پانوراما است و سرنشینان فقط باید به یک سانروف بسنده کنند.

کیا کارنز ۲۰۲۲؛ کراس ‌اوور جدید

نمای عقب کیا کارنز ۲۰۲۲

کیا کارنز جدید تحولی اساسی نسبت به نسل‌های قبلی پیدا کرده و به کراس‌اوور تبدیل شده است. این خودرو جدید هم ویژگی‌های ظاهری شاسی‌بلند را دارد، هم مثل مینی‌ون چند منظوره است و می‌توان در کارهای مختلفی از آن استفاده کرد و هم با سه ردیف صندلی کابین جاداری دارد.

نسل چهارم کارنز در سه ماهه ۲۰۲۲ در بازار هند و چند کشور دیگر در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد و خرید خودرو جدید کیا ۲۰ هزار تا ۲۴ هزار هزینه خواهد داشت.

فروش فوری خودرو

نویسنده: میلاد قزللو