کلکسیون خودروهای کریستیانو رونالدو

۲۷ شهریور ۱۴۰۲ کلکسیون خودروهای کریستیانو رونالدو

کریستیانو رونالدو، در کنار لیونل مسی دو ابرستاره دنیا فوتبال در ۳ دهه ابتدای قرن بیست و یکم به شمار می‌روند که با هنرنمایی‌شان در مستطیل سبز، توجه میلیون‌ها میلیون نفر در سراسر جهان را به ورزش فوتبال جذب کرده‌اند. البته توانایی آنها در بازی فوتبال و سرگرم کردن تعداد زیادی از مردم جهان، موجب شده تا پردرآمدترین فوتبالیست‌ها باشند و در فهرست پردرآمدترین ورزشکاران جهان نیز قرار بگیرند.

درآمدهای چند صد میلیون دلاری این امکان را به کریستیانو رونالدو داده تا بتواند خاص‌ترین و گران‌ترین خودروهای جهان را به گاراژ خانه‌اش بیاورد. از بوگاتی‌های تک و خاص گرفته تا بنز و فراری، همه این خودروهای لوکس زیر پای این اسطوره فوتبال جهان قرار دارند. البته بوگاتی بیشترین سهم را در فهرست ۱۰ خودروی معروف کریستیانو رونالدو به خود اختصاص داده است.

بوگاتی شیرون

بوگاتی شیرون رونالدو

کریستیانو رونالدو، ستاره فوتبال علاقه شدیدی به بوگاتی شیرون، یکی از سریع‌ترین خودروهای جهان دارد. این خودرو از سال ۲۰۱۶ جایگزین مدل قبلی، ویرون شد. یکی از مشخصات خاص بوگاتی شیرون بدنه تمام فیبر کربنی آن است. این خودرو با موتور ۸ لیتری ۱۶ سیلندر ۱۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۶۰۰ نیوتون.متر گشتارو تولید می‌کند که بسیار منحصر به فرد است. این خودرو تنها به ۲.۵ ثانیه زمان نیاز دارد تا با شتاب صد از جا کنده شود.

بوگاتی چنتودیه چی

بوگاتی چنتودیچی رونالدو

برای طراحی بوگاتی چنتودیه‌چی از مدل EB۱۱۰ الهام گرفته شده است. این ابرخودرو برای اولین بار در سال ۱۹۹۱ و در تولد ۱۱۰ سالگی اتوره بوگاتی رونمایی شد. بوگاتی چنتودیه‌چی طراحی منحصر به فرد و جسورانه‌ای دارد و رگه‌هایی از زبان طراحی گذشته‌گرا نیز در بدنه آن به چشم می‌خورد. این خودرو ۱۶۰۰ اسب بخار قدرت دارد که ۱۰۰ اسب بخار بیشتر از بوگاتی شیرون است و به لطف آن تنها به ۲.۴  ثانیه نیاز دارد تا با غرش دلفریب از شتاب صفر به صد برسد.

شورولت کامارو

شورولت کامارو رونالدو

شورولت کامارو یکی از خودروهای شناخته‌شده شورولت است که برای رقابت با فورد موستانگ ساخته شد. نسل‌های اول تا چهارم این خودرو از سال‌های ۱۹۶۷ تا ۲۰۰۲ تولید شد. پس از یک وقفه ۸ ساله، شورولت نسل پنجم کامارو را از سال ۲۰۱۰ با دو نسخه کانورتیبل و کوپه رونمایی کرد. موتور ۴ سیلندر این خودرو اسپرت ۲۷۵ اسب بخار قدرت دارد و موتور ۸ سیلندر آن نیز قابل انتخاب است که می‌تواند ۲۳۵ اسب بخار قدرت تولید کند.

رنجرور اسپرت

رنجرور اسپرت رونالدو

رنجرور اسپرت نیز در دسته خودروهای سریع و قدرتمند قرار دارد و از نظر سرعت با فراری دیتونا برابری می‌کند. زیر کاپوت رنجرور اسپرت یک پیشرانه ۵ لیتری خورجینی با ۸ سیلندر خوابیده است که می‌تواند مانند یک آتشفشان عمل کند و در ۴.۳ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. سرعت این خودرو به صورت الکترونیکی کنترل می‌شود.

مک لارن سنا

مک لارن سنا رونالدو

مک لارن سنا عضو خانواده سری آلتیمت است و علاوه بر داشتن مجوز برای رانندگی در جاده‌های شهری، می‌تواند مانند یک اسب دونده در پیست نیز از خود شهامت نشان دهد. مک‌لارن سنا به احترام راننده فرمول یک، آیرتون سنا دا سیلوا نام گذاری شده است. تنها ۵۰۰ نسخه از این خودرو تولید شده که یکی از آنها را ستاره پرتغالی در اختیار دارد. یک موتور ۴ لیتری V8 نیاز است تا این خودرو ۷۸۹ اسب بخار قدرت در دور موتور ۷۲۵۰ و ۸۰۰ نیوتن.متر در ۳۳۰۰ دور موتور تولید کند.

فراری F12

فراری اف ۱۲ رونالدو

فراری F12 یک پیشرانه ۱۲ سیلندر خورجینی دارد که می‌تواند ۷۲۰ اسب بخار قدر و ۶۹۰ نیوتن.متر گشتاور تولید کند. این پیشرانه یکی از موتورهای قدرتمند فراری است و اصلا عجیب نیست که توانسته خود را در دل رونالدو جای دهد.

مرسدس AMG GLE 63 S

مرسدس AMG رونالدو

مرسدس AMG GLE 63 S یکی از خودروهای سوپر اسپرت مرسدس بنز است که طراحی بسیار خاص و زیبایی دارد. موتور ۸ سیلندر ۴ لیتری این خودرو به دو توربوشارژر مجهر است و حداکثر سرعت‌ آن به ۳۱۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. سیستم پیشگیری از برخورد، کیسه هوای راننده و کنترل فشار وضعیت تایر در فهرست محصولات استاندارد مرسدس AMG GLE 63 S دیده می‌شود. سیستم تشخیص در شب، دوربین دید در عقب، ردیابی و تشخیص خطوط ، هشدار نقطه کور و تابلوخوان از قابلیت‌های این خودرو به شمار می‌رود.

رولزرویس کالینان

رولزرویس کالینان رونالدو

کالینان اولین شاسی بلند رولز رویس است که طراحی خاص و توانایی یک خودرو آفرود را دارد. کالینان شبیه به هیچ یک از خودروهای رولز رویس نیست. ارتفاع مناسب برای عبور از ناهمواری انتقال قدرت تمام چرخ ‌ (AWD)و حالت مخصوص رانندگی آفرود را در مشخصات خود دارد. کالینان یک خودرو لوکس است که رونالدو یکی از آنها را در کلکسیون خودرویی خود دارد.

لامبورگینی اونتادور

لامبورگینی اونتادور رونالدو

اونتادور در سال ۲۰۱۱ توسط رییس کمپانی لامبورگینی رونمایی شد. اونتادور قدرتی برابر با ۶۹۱ اسب بخار دارد و جانشینی برای مورسیه لاگو است. این کوپه دو صندلی و دو در دارد و در نمایشگاه ژنو به صورت عمومی معرفی شد.

مرسدس برابوس کلاس G

مرسدس برابوس رونالدو

مرسدس کلاس G برابوس ۸۸۸ اسب بخار قدرت و ۱۵۰۰ نیوتن.متر گشتارو تولید می‌کند که همین مشخصات‌ آن را به قوی ترین شاسی بلند دنیا تبدیل کرده است. برابوس در نمایشگاه فرانکفورت به نمایش گذاشته شد.

فروش فوری خودرو

تهیه و تنظیم: تیم تولید محتوای خودرو45