بررسی مشخصات فنی بی ام و سری ۸ گرن کوپه ۲۰۲۴

۲۶ مرداد ۱۴۰۲ بررسی مشخصات فنی بی ام و سری ۸ گرن کوپه ۲۰۲۴

بی ام و سری ۸ گرن کوپه ۲۰۲۴ نتیجه تکامل طبیعی سری ۸ کوپه است و بدون اینکه خدشه‌ای به طرح اسپرت و جذاب بی ام و گرند تور وارد کند، سری ۸ را به خودرویی کاربردی‌تر تبدیل کرده است. بی ام و پرچمدار خود را با تغییرات خیلی کوچکی در مدل ۲۰۲۴ به بازار فرستاد. این خودرو در ۳ تیپ به دست مشتریان می‌رسد. بی ام و سری ۸ گرن کوپه به عنوان یک گرند تورر، سواری جذابی را در اختیار سرنشینان می‌گذارد، اگرچه فرمان‌پذیری آن می‌توانست اسپرت‌تر باشد. در ادامه متوجه می‌شویم که چرا بی ام و سری ۸ گرن کوپه یکی از بهترین کوپه‌های چهار در بازار جهانی است.

مزایا و معایب

+ پیشرانه قدرتمند

+ کابین جادار و لوکس

+ شتاب سریع

+ فهرست کامل امکانات

+ ارزش خرید بیشتر از رقبا

فضای محدود سر برای سرنشینان عقب

فرمان‌پذیری نه‌چندان اسپرت

مشخصات فنی

بی ام و خودرویی ساخته که به طرز هیجان‌انگیزی سریع است و در عین حال، سواری راحت و لوکسی را ارائه می‌دهد. بی ام و سری ۸ گرن کوپه یک خودرو گرند تورر (GT) به حساب می‌آید و در سه تریم روانه بازار شده است.

مدل پایه که با نام بی ام و 840i شناخته می‌شود از یک پیشرانه ۳ لیتری ۶ سیلندر بهره می‌برد که دارای توربوشارژر با کنترل سوپاپ متغیر است. این موتور ۳۳۵ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن.متر گشتاور دارد و از طریق یک گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته به چرخ‌های عقب متصل است. مدل پایه بی ام و سری ۸ گرن کوپه ۰ تا ۱۰۰ را در ۵.۱ ثانیه پر می‌کند و حداکثر سرعتش به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. نسخه دو دیفرانسیل مدل پایه با نام بی ام و 840i xDrive تحویل مشتریان می‌شود که با همان مشخصات تیپ قبلی، شتاب ۴.۸ ثانیه‌ای دارد.

قوی‌ترین سری ۸ گرن کوپه، بی ام و M850i نام دارد و به پیشرانه ۴.۴ لیتری V8 تویین توربو مجهز است. حداکثر خروجی این خودرو به ۵۲۳ اسب بخار و ۷۵۰ نیوتن.متر می‌رسد. این موتور یک هیولای گشتاور است و کاری می‌کند تا راننده در صندلی فرو برود. شتاب ۰ تا ۱۰۰ بهترین سری ۸ گرن کوپه در ۳.۹ ثانیه پر می‌شود و نهایت سرعتی که می‌توان با آن راند، ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت است.

مصرف سوخت بی ام و سری ۸ گرن کوپه اقتصادی نیست، اما آنقدرها هم بد به نظر نمی‌رسد. تیپ پایه دیفرانسیل عقب برای پیمایش ۱۰۰ کیلومتر راه به ۸.۴ لیتر بنزین نیاز دارد و این عدد در مدل AWD به ۸.۷ لیتر می‌رسد. بی ام و M850i با موتور V8 عطش بیشتری به بنزین دارد و در هر ۱۰۰ کیلومتر ۹.۹ لیتر سوخت می‌سوزاند.

خریداران بی ام و سری ۸ گرن کوپه معمولا تجربه سواری با محصولات بی ام و را داشته‌اند و انتظار دارند خودرویی که می‌رانند، آنها را درگیر کند و سواری اسپرت داشته باشد. سری ۸ یک خودرو اسپرت تمام و کمال نیست، بلکه یک گرند تورر همه چیز تمام است. با این حال بی ام و توانسته با ترکیب این دو ویژگی، یک گرند تور اسپرت بسازد. کمک فنرهای دینامیک استاندارد به بی ام و سری ۸ گرن کوپه اجازه می‌دهد تا در مسیرهای ناهموار به راحتی و مثل یک سنگ حرکت کند.

در حالت Eco Pro، سری ۸ گرن کوپه یک گرند تورر درجه یک است، اما حالت اسپرت سیستم تعلیق را سفت‌تر و واکنش دریچه گاز را سریع‌تر می‌کند. در این حالت، سری ۸ GC به یک ماشین جذاب تبدیل می‌شود و با پیشرانه‌های قدرتمند و سیستم چهار چرخ محرک سواری لذت‌بخش و ایمنی را در پیچ‌ها فراهم می‌کند.

البته سیستم فرمان بیش از حد به کمک راننده می‌آید. با این حال، بی ام و سری ۸ گرن کوپه برای سواری سریع اما آرام ساخته شده، نه اینکه در پیچ و خم جاده‌های کوهستانی با پورشه کیمن کورس بگذارید.

مشخصات کلی

نوع موتور خودرو

خطی بنزینی

V8 بنزینی

حجم موتور

۳ لیتر

۴.۴ لیتر

سیلندر / سوپاپ

۶ / ۲۴

۸ / ۳۲

تنفس موتور

تویین توربو

قدرت

۳۳۵ اسب بخار

۵۲۳ اسب بخار

گشتاور

۵۰۰ نیوتن.متر

۷۵۰ نیوتن.متر

گیربکس

۸ سرعته اتوماتیک

محور محرک

دیفرانسیل عقب

دو دیفرانسیل

شتاب

۵.۱ ثانیه

۴.۸ ثانیه

۳.۹ ثانیه

سرعت

۲۵۰ کیلومتر بر ساعت

مصرف سوخت

۸.۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

۸.۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

۹.۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

استاندارد آلایندگی

یورو ۶

فرمان

برقی

بدنه

سدان بزرگ

نوع رینگ

آلومینیومی

ابعاد و ظرفیت ‌ها

طول

۵۰۸۳ میلیمتر

عرض

۱۹۳۳ میلیمتر

ارتفاع

۱۴۰۷ میلیمتر

فاصله محورها

۳۰۲۳ میلیمتر

وزن خالص

۱۸۷۵ – ۲۰۷۰ کیلوگرم

تعداد سرنشین

۵ نفر

ظرفیت صندوق عقب

۴۳۹ لیتر

حجم مخزن سوخت

۶۸ لیتر

قطر رینگ

۱۹ اینچ

آپشن ها و امکانات

کروز کنترل

دارد

کروز کنترل هوشمند

دارد

کنترل ایستایی در سربالایی

دارد

کنترل سرعت در سرازیری

دارد

کنترل کشش

دارد

کنترل پایداری

دارد

اتو پارک

دارد

سنسور جلو

دارد

سنسور عقب

دارد

رادار نقطه کور

دارد

رادار تغییر لاین

دارد

رادار تصادف جلو

دارد

رادار تصادف عقب

دارد

ترمز ضدقفل

دارد

توزیع نیروی ترمز

دارد

ترمز کمکی

دارد

ترمز اضطراری

دارد

ترمز پارک برقی

دارد

اتولایت

دارد

چراغ روز

دارد

دکمه‌های کنترلی فرمان

دارد

گرم‌کن فرمان

دارد

نمایشگر اطلاعات و سرگرمی

دارد

ناوبری

دارد

نمایشگر هدآپ

دارد

دوربین عقب

دارد

دوربین ۳۶۰ درجه

دارد

کیسه هوا

دارد

ورود بدون کلید

دارد

استارت بدون کلید

دارد

تهویه اتوماتیک

دارد

صندلی برقی راننده

دارد

صندلی برقی سرنشین جلو

دارد

گرم‌کن صندلی جلو

دارد

سردکن صندلی جلو

دارد

آینه بغل برقی

دارد

گرم‌کن آینه بغل

دارد

پانوراما

دارد

سانروف

دارد

طراحی ظاهری

طراحی بی ام و سری ۸ گرن کوپه ۲۰۲۴

با وجود اینکه دو درب به نیمه عقب اضافه شده و قسمت عقب نیز پهن‌تر از مدل کوپه است، اما بی ام و سری ۸ گرن کوپه همچنان خودرویی جذاب و اسپرت دیده می‌شود.

تیپ‌های 840i تک و دو دیفرانسیل با رینگ‌های ۱۹ اینچی، آینه‌های جانبی تاشو برقی و گرم‌شونده، درب صندوق برقی، سقف پانوراما، نورپردازی جلوپنجره و تزیینات Shadowline در نمای جلو و عقب به فروش می‌رسد.

طراحی داخلی

کابین بی ام و سری ۸ گرن کوپه ۲۰۲۴

کابین بی ام و سری ۸ گرن کوپه، ترکیبی از لوکس بودن و راحتی است و فهرست بلندبالایی از امکانات را برای راضی نگه داشتن همه سلایق در اختیار سرنشینان می‌گذارد. فضای کابین این خودرو در مقایسه با محصولات اسپرت‌تر بی ام و، مجلل و راحت به نظر می‌رسد. طراحی داخلی کمی بزرگسالانه است. با این حال متریال باکیفیت در کابین سری ۸ به کار رفته و صندلی‌ها راحتی را در مسافرت‌های طولانی برای سرنشینان به ارمغان می‌آورد.

بی ام و سری ۸ گرن کوپه ۲۰۲۴، با دو ردیف صندلی، گنجایش ۵ سرنشین را دارد، اما ردیف عقب به دلیل وجود کانال انتقال نیرو، فضای پای محدودی برای سرنشین وسطی ایجاد می‌کند و از این رو، بهتر است که ۲ نفر روی ردیف عقب بنشینند.

سری ۸ گرن کوپه برای مسافرت‌های طولانی راحت ساخته شده و بنابراین راننده در وضعیت راحتی قرار می‌گیرد. راننده دید خوبی به کاپوت بلند گرن کوپه دارد، اما بدنه فست‌بک موجب شده تا دید عقب محدود شود. ورود و خروج از ردیف جلو راحت است، اما صندلی‌های عقب برای افراد قدبلند محدودیت دارد و ممکن موقع نشستن سر این افراد به شیشه عقب برخورد کند.

این خودرو نه‌تنها می‌تواند ۴ – ۵ نفر سرنشین را با خود حمل کند، بلکه صندوق عقب بزرگ‌تری از مدل کوپه دارد و می‌توان ۴۳۹ لیتر بار را درون صندوق این سدان بزرگ لوکس جای داد.

کیلومترشمار دیجیتالی و نمایشگر مرکزی داشبورد، برای علاقه‌مندان به فناوری جالب خواهد بود. پنل ۱۲.۳ اینچی پشت فرمان قرار دارد و یک صفحه نمایش با همین انداره روی داشبورد سوار شده است. نمایشگر سرگرمی در مدل‌های ۲۰۲۲ به قبل با ابعاد ۱۰.۳ اینچ عرضه می‌شد. با کنترل معروف iDrive بی ام و، کنترل صوتی، دکمه‌های روی فرمان و لمس می‌توان از سیستم اطلاعات و سرگرمی استفاده کرد.

قیمت بی ام و سری ۸ گرن کوپه در بازار

نمای عقب بی ام و سری ۸ گرن کوپه ۲۰۲۴

بی ام و سری ۸ گرن کوپه، یکی از بهترین GTهای آلمانی است و در مقایسه با رقبایی مثل پورشه پانامرا ارزش خرید بالایی دارد. پیشرانه قدرتمند، شتاب و سرعت بالا و رانندگی هیجان‌انگیز را در اختیار راننده می‌گذارد و کابین مجلل و راحت، مسافرت‌های طولانی با این خودرو را لذت‌بخش می‌کند. البته افراد قدبلند برای نشستن روی ردیف عقب سری ۸ گرن کوپه به مشکل برمی‌خورند.

قیمت بی ام و سری ۸ گرن کوپه ۲۰۲۴ از ۸۷ هزار دلار برای تیپ پایه شروع می‌شود و با اضافه شدن سیستم دو دیفرانسیل، هزینه خرید خودرو به ۹۰ هزار دلار می‌رسد. فروش آنلاین خودرو بی ام و M850i، به عنوان رده‌بالاترین مدل سری ۸ با ۱۰۲ هزار دلار انجام می‌شود و در صورت سفارش فهرست کامل امکانات، از ۱۲۲ هزار دلار فراتر می‌رود.

فروش فوری خودرو

نویسنده: میلاد قزللو